Het zoetwater aquarium van Noach.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

7 Abraham leefde honderdvijfenzeventig jaar. 8 Hij stierf in gezegende ouderdom; na een lang leven blies hij de laatste adem uit en werd hij met zijn voorouders verenigd. 9 Zijn zonen Isaak en Ismaël begroeven hem in de grot van Machpela op het land van Efron, de zoon van de Hethiet Sochar, dicht bij Mamre, 10 het stuk land dat Abraham van de Hethieten had gekocht. Daar ligt Abraham begraven, evenals zijn vrouw Sara. 11 Na Abrahams dood zegende God Isaak, zijn zoon, die bij de bron Lachai-Roï ging wonen.
28 Isaak leefde honderdtachtig jaar. 29 Toen blies hij de laatste adem uit en werd hij met zijn voorouders verenigd, na een lang leven.
17 Ismaël leefde honderdzevenendertig jaar. Toen blies hij de laatste adem uit en werd hij verenigd met zijn voorouders. 18 Zijn nakomelingen woonden in een gebied dat zich uitstrekte van Chawila tot Sur, dat ten oosten van Egypte ligt, in de richting van Assur. Ze vestigden zich in de buurt van hun verwanten en leefden in onmin met hen.
Honderdtwintig jaar oud was Mozes toen hij stierf. Tot het laatst toe waren zijn krachten niet afgenomen en zijn ogen niet verzwakt.
De maximum leeftijd is geleidelijk richting de 120 (3x40 :wink: ) gegaan, zodat de mensen er aan konden wennen.

Isaak (de stamvader van de Joden) en Ismaël (de stamvader van de moslims) konden waarschijnlijk nog redelijk goed met elkaar opschieten.

Daarna werd het ........................... en tegenwoordig is het ..................... :twisted:
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Stanhope schreef:

Weer gelezen op die site die ik niet meer kan vinden: Door het openzetten van die sluizen stortte het water op aarde en daardoor veranderde de stand van de as van de aarde. Daardoor ontstond er zomer en winter. :wink:
En toen is dus de aarde onder water gelopen, tot boven de hoogste berg? Waar zou toch al dat water zijn gebleven?
Trouwens als de aardas van stand veranderd, hoeven er nog geen seizoenen door ontstaan, wel kun je op bepaalde plaatsen een ijstijd krijgen, waar voor die tijd b.v. een subtropisch klimaat was
Stanhope schreef: Een tip voor de goddelozen: gebruik je verstand.

Stan
Als ze dat doen, wat zou dan het gevolg daarvan zijn denk je?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik heb even snel een kleine berekening gemaakt:
* Ik ben uitgegaan van een stijging van het waterpeil met 8km.
* Ik ben uitgegaan van een straal van de aarde van 6378km
* Ik stel de aarde voor als een perfecte bol

Omtrek van de aarde stijgt van 6378 naar 6386km.
Willen we de toename van het water kunnen berekenen dan moeten we de inhoud van twee bollen van elkaar aftrekken. De grootste bol is de 'nieuwe' aarde waar het waterpeil overal met 8km is gestegen en de kleinste bol is de aarde zoals we die nu kennen.
Inhoud berekenen van een bol = 4/3 * pi * R^3 (R = straal)
Inhoud grote bol = 1090875910393 km3
Inhoud kleine bol = 1086781291301 km3
Verschil (toename watermassa) = 4.094.619.092 km3

Als je weet dat de totale watermassa op aarde wordt geschat op: 1.360.000.000 km3 dan zie je dus een verdriedubbeling van de hoeveelheid water.

De hoeveelheid water is normaal gesproken altijd gelijk op aarde, dus waar die enorme hoeveelheid water vandaan komt is me een raadsel. :shock:
Misschien moest er water worden geloost vanuit de hemel (nat seizoen gehad) en openden de hemel zich :D
Als dat het geval is geweest zou ik willen zeggen: Niet weer doen! Pak een dweiltje en ruim die troep zelf op!

Naast de enorme toename van de watermassa zit je met een enorme toename van de druk op aarde. In ieder geval zal de aarde langzamer om de as hebben gedraaid en ik vraag me af of de aarde de druk wel aankon:
1km3 water weegt 1.000.000.000.000kg

Ook de vervuiling van de zoetwaterbronnen door het zoute zeewater zal onherroepelijk tot problemen hebben geleid. Het duurt jaren voordat uit een oorspronkelijk zoetwaterbron weer kan worden gedronken die eerder vervuild is geweest met zout water.

En wat te denken van de ijle lucht op die hoogte: Alle dieren aan het zuurstof?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Stanhope schreef: Door die watermassa boven het uitspansel werden de mensen zeer oud en sommige dieren zeer groot. De zonnestralen waren minder schadelijk voor mens en dier. :wink:
Hierover wil ik ook nog een keer wat op papier schrijven. Ik heb al een titel "Het kunstgebit van Methusalem"
Als het waar is dat Methusalem 950 jaar werd, dan heeft Methusalem minstens 850 jaar met een kunstgebit rondgelopen :lol: Over alle andere protheses zwijgen we dan nog maar. Als ik in die tijd had geleefd dan was ik een winkel in rollators of gebitsprotheses begonnen. Gouden handel :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Skeptic schreef:
En toen is dus de aarde onder water gelopen, tot boven de hoogste berg?
Volgens de verteller wel, lees maar:

Genesis 7:
19 Het water bleef voortdurend toenemen, zelfs de hoogste bergen kwamen onder te staan. 20 Tot vijftien el daarboven reikte het water, de bergen stonden helemaal onder.
Skeptic schreef
Waar zou toch al dat water zijn gebleven?
Volgens de verteller:

Genesis 8:
1 Toen dacht God weer aan Noach en aan alle wilde dieren en het vee bij hem in de ark. Op zijn bevel begon er een wind over de aarde te waaien, waardoor het water afnam. 2 De bronnen van de oervloed en de sluizen van de hemel werden gesloten, zodat het ophield met regenen. 3 Geleidelijk vloeide het water weg van de aarde; na honderdvijftig dagen begon het te zakken. 4 Op de zeventiende dag van de zevende maand liep de ark vast op het Araratgebergte. 5 Het water zakte voortdurend verder, en op de eerste dag van de tiende maand werden de toppen van de bergen zichtbaar.
Skeptic schreef :
Trouwens als de aardas van stand veranderd, hoeven er nog geen seizoenen door ontstaan
Jawel, omdat de zogenaamde tolbeweging van de aarde het gevolg werd. De verteller was waarschijnlijk geen wetenschapper, ik zeker niet.

Skeptic schreef :
Als ze dat doen, wat zou dan het gevolg daarvan zijn denk je?
We wachten maar af.

Devious schreef:
Als het waar is dat Methusalem 950 jaar werd, dan heeft Methusalem minstens 850 jaar met een kunstgebit rondgelopen Over alle andere protheses zwijgen we dan nog maar. Als ik in die tijd had geleefd dan was ik een winkel in rollators of gebitsprotheses begonnen. Gouden handel
Met betrekking tot het gebit.

Volgens de verteller was het voedsel in die tijd:

Genesis 1:
29 Ook zei God: ‘Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel.’ En zo gebeurde het.
Ik vind 120 al oud:
Honderdtwintig jaar oud was Mozes toen hij stierf. Tot het laatst toe waren zijn krachten niet afgenomen en zijn ogen niet verzwakt.
Volgens de verteller: 120 jaar, volop kracht en prima ogen.

Groet,

Stan
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Zeg Stan, wat geloof je nu echt?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot »

Stanhope schreef:Isaak (de stamvader van de Joden) en Ismaël (de stamvader van de moslims) konden waarschijnlijk nog redelijk goed met elkaar opschieten.

Daarna werd het ........................... en tegenwoordig is het ..................... :twisted:
Geloof je bijvoorbeeld echt dat Abraham, Isaac en Ismaël hebben bestaan ?

Dat het hele Arabische volk dus afstamt van een joodse man (abraham) en een Egyptische (Koptische, 90 % van de Egyptenaren zijn tegenwoordig "import" Arabieren) slavin ?
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

]Skeptic schreef:[/b]
Skeptic schreef
Waar zou toch al dat water zijn gebleven?
Volgens de verteller:

Genesis 8:
1 5 Het water zakte voortdurend verder, en op de eerste dag van de tiende maand werden de toppen van de bergen zichtbaar.
Enig idee waar dus dat water is gebleven? Waar zakte het naar toe dan? Want bovenstaand stukje tekst geeft daarop geen antwoord, toch?
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Waarschijnlijk hebben jullie het volgende op de vorige pagina niet gelezen:

Enigma schreef:
bevat het deels waarheid en de rest is symbooltaal en metaforisch bedoeld.
Ik ga ook volledig met je mee en vind het een prachtig verhaal.

Hieronder enkele opvallende teksten uit Genesis.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Akkersloot schreef:
Geloof je bijvoorbeeld echt dat Abraham, Isaac en Ismaël hebben bestaan ?
Ik geloof het niet :wink: Het waren geen echte personen, maar personificaties van stammen of stammenconfederaties, die zich naar een mythische voorvader noemden.
Bij Arabische bedoeien is dit nog steeds een gebruik. Bijvoorbeeld Bani Uqba (Zonen van Jacob) of de Bani Salim (Zonen van Salomon) en de Bani Ibrahim (Zonen van Abraham).

De Duitse bijbelkundige A.A.Knauf heeft de Ismaelbranche onderzocht en hij laat de Ismaelieten hun oorsprong vinden in de Noordarabische stammenbond Shumu 'il, die wordt vermeld in Assyrische tektsten uit de achtste eeuw. Volgens Knauf is deze stammenbond oorspronkelijk afkomstig uit Oost-Arabie, namelijk uit het gebied Hagar (bij Bahrain), nu de stad Gerrha in de Saoedische provincie Al-Hasa.

De stamgodin van Shumu'il was Atharsamain (Athar in de Hemel). Zij zal bij de afstammelingen van Hagar en Ismael, de Nabateeers, de hoofdgodin blijven, naast de stamgod Dhu Shara, haar zoon. Shumu'il betekent hore god. De betekenis die het woord Ismael ook kent. De connectie tussen de Hebreeuwse personages en de stammenbonden geeft een geografisch verband;naast de mythologische overeenkomsten tussen verhalen in deze beschavingen.

Uit E.A. Knauff - Ismael (1989)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Enig idee waar dus dat water is gebleven? Waar zakte het naar toe dan? Want bovenstaand stukje tekst geeft daarop geen antwoord, toch?
Uit mijn berekeningen bleek dat er 4 keer zoveel water moet zijn geweest als nu het geval is. Dat water kan nooit verdwenen zijn. Op de een of andere manier zou het moeten terugkeren (neerslag of ijs).
Als je bijvoorbeeld een deksel op een pan doet (zoals onze dampkring), dan zie je het water condenseren tegen het deksel en dat water komt terug in de pan.
Als je het deksel verwijderd dan verdwijnt het water in de lucht. Als je iets kookt met het deksel erop zul je zien dat het lang zo snel niet aanbrand (iets wat we allemaal wel weten). De enige mogelijkheid is dat het water buiten de dampkring aangevoerd zou moeten worden, wat onmogelijk is mits dat een soort enorme komeet wat bestond uit ijs zorgde voor die enorme hoeveelheid water.
Probleem bijft het afvoeren van het water. Ook al zou water verdampen door bijvoorbeeld een vulkaanuitbarsting, dan zou een grote hoeveelheid water moeten terugkeren in de dampkring. Een gat in de dampkring (soort fluitketel) waardoor water ontsnapte vanaf onze planeet lijkt mij onmogelijk. Het is koud buiten onze planeet dus zou vanwege de zwaartekracht een ijsdeken rondom de dampkring moeten ontstaan. Misschien dat de zon voor verdamping kan zorgen; feit blijft dat het water had moeten ontsnappen van onze planeet. Ik ben niet zo thuis in de kosmische mogelijkheden, misschien dat iemand anders een plausibele verklaring weet? Als iemand kan aantonen dat water inderdaad van onze planeet kan ontsnappen, dan heeft wel degelijk zoiets kunnen gebeuren. Ik heb echter ernstige twijfels......
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Uit mijn berekeningen bleek dat er 4 keer zoveel water moet zijn geweest ...
Kan er iemand reageren op mijn stelling dat het ook volgens de genetica onmogelijk is dat alle dieren af zouden stammen van incest (na de zondvloed waren er immers maar 2 volgens de bijbel) en alle mensen van inteelt (Noach, zijn vrouw, hun drie zonen en de drie schoondochters). ?
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Akkersloot schreef:Kan er iemand reageren op mijn stelling dat het ook volgens de genetica onmogelijk is dat alle dieren af zouden stammen van incest (na de zondvloed waren er immers maar 2 volgens de bijbel) en alle mensen van inteelt (Noach, zijn vrouw, hun drie zonen en de drie schoondochters). ?
De hele mensheid is volgens de gristenen incestieus. Immers het nageslacht van hun Adam en Eva moeten het met elkaar gedaan hebben om voor verder nageslacht te zorgen. Mogelijk dat allleen zijzelf daarvan afstammen en daardoor tot zulke gedrochten met wonderlijke haarsnit, wonderlijke brilletjes en zuinige gezichtjes zijn verworden. :lol:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

GH schreef:De hele mensheid is volgens de gristenen incestieus. Immers het nageslacht van hun Adam en Eva moeten het met elkaar gedaan hebben om voor verder nageslacht te zorgen. Mogelijk dat allleen zijzelf daarvan afstammen en daardoor tot zulke gedrochten met wonderlijke haarsnit, wonderlijke brilletjes en zuinige gezichtjes zijn verworden. :lol:
Ik begin de creationistische leus " erfzonde" beter te begrijpen. Van begin af aan worstelen wij met inteelt verschijnselen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Akkersloot
Banned
Contacteer:

piet schreef:Ik begin de creationistische leus " erfzonde" beter te begrijpen. Van begin af aan worstelen wij met inteelt verschijnselen.
:lol:
Plaats reactie