Moet de PVV in haar huidige vorm verboden worden?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Moet de PVV in haar huidige vorm verboden worden?

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 18 mei 2024 10:38 Ik heb gesteld dat een vereniging of iets soortgelijks geen lid van zichzelf kan zijn, zoals jij bij de PVV onderstelt.
Misschien is dat zichzelf niet overgekomen, door onduidelijkheden mijnerzijds.
We praten al enige tijd langs elkaar heen!
Ik heb nergens beweert dat de stichting vrienden van de PVV lid is van de stichting vrienden van de PVV. IK heb slechts vastgesteld dat zij lid is van de vereniging Groep Wilders. Welke vereniging de Partij voor de Vrijheid heeft laten registreren bij de kiesraad.
We zijn het blijkbaar gewoon met elkaar eens.

Maar ik veronderstelde - en met mij vele anderen - dat het deze vereniging dus "de PVV" is, maar bij nader inzien is dat waarschijnlijk ook niet waar. de PVV bestaat alleen in het register van de kiesraad*1, en waarschijnlijk nergens anders. Het is slechts een kieslijst, die bij elke gelegenheid opnieuw wordt samengesteld door de vereniging (dus door Geert Wilders) en géén rechtspersoon.

*1 Aangezien ik dat niet besefte, vraag ik mij af, of de gemiddelde kiezer die er op stemt dat wél beseft.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Re: Moet de PVV in haar huidige vorm verboden worden?

Bericht door Gerard R. »

Peter van Velzen schreef: 19 mei 2024 03:23
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 18 mei 2024 10:38 Ik heb gesteld dat een vereniging of iets soortgelijks geen lid van zichzelf kan zijn, zoals jij bij de PVV onderstelt.
Misschien is dat zichzelf niet overgekomen, door onduidelijkheden mijnerzijds.
We praten al enige tijd langs elkaar heen!
Ik heb nergens beweert dat de stichting vrienden van de PVV lid is van de stichting vrienden van de PVV. IK heb slechts vastgesteld dat zij lid is van de vereniging Groep Wilders. Welke vereniging de Partij voor de Vrijheid heeft laten registreren bij de kiesraad.
We zijn het blijkbaar gewoon met elkaar eens.

Maar ik veronderstelde - en met mij vele anderen - dat het deze vereniging dus "de PVV" is, maar bij nader inzien is dat waarschijnlijk ook niet waar. de PVV bestaat alleen in het register van de kiesraad*1, en waarschijnlijk nergens anders. Het is slechts een kieslijst, die bij elke gelegenheid opnieuw wordt samengesteld door de vereniging (dus door Geert Wilders) en géén rechtspersoon.

*1 Aangezien ik dat niet besefte, vraag ik mij af, of de gemiddelde kiezer die er op stemt dat wél beseft.
Hoe interessant kan het bestuur van een democratische land toch in elkaar steken, wah..? :shock:
Volgens mij moet de Democratie toch nodig wat bijgewerkt worden. Maar dat zal wel weer aan mij liggen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie