Islamofiel FOK-modje voelt zich op zijn pik getrapt.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Topic had wel/geen discussie waarde

Ja
6
67%
Nee
3
33%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 9

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

wahlers schreef:Geen probleem!
Ik accepteer ook verzegelde enveloppen bewaard door weternschapsinstellingen waar vooraf kennis in staat die achteraf waar blijkt te zijn!
In wetenschappelijke termen heet dit de blind proef of dubbel blind proef als je de 'voorspelling' versleuteld door een controleerbare tweede partij met b.v. een onkraakbare 16K bits code en de sleutel apart bij een onafhankelijke en controleerbare, derde, partij bewaard!
En na een bepaalde datum de informatie door een wetenschapscommisie laat ontsleutelen!

Er zijn nog wel andere, waarschijnlijk nog betrouwbaarder, concepten te bedenken!

Hoe dan ook, voor degene die 'visioenen' heeft is altijd wel een wetenschappelijk verantwoorde test te bedenken met, binnen wetenschappelijke marges, een redelijk betrouwbare meting.

Ik nodig alle 'visioenairs' uit hier hun medewerking aan te geven!
En voor degene die slagen voor een wetenschappelijk verantwoorde test GARANDEER IK PERSOONLIJK een honorarium van ÉÉN MILJOEN DOLLAR!
(zie Randi stichting)

MvG, Wim.
Het probleem is dat visioenen altijd gegeven worden om plechtig aan de mensheid bekend te maken.

De meest hilarische site die ik ben tegengekomen is deze:
http://users.skynet.be/courlisius/index.html
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Cathy schreef
Lukas heeft Handelingen geschreven en was zelf arts
Ja en artsen kunnen dus zeker in die tijd malle dingen zeggen om het toen onverklaarbare te duiden.

Dr Mengele was ook arts :evil: Flauw, maar in die tijd dacht men dus bij een epileptische aanval of een psychose aan bezetenheid en niet aan kortsluiting in het brein.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

tjeerdo schreef: Zoek ook even verder naar de persoon Lucas. Wie was deze Lucus, heette hij echt zo. Is hij ooit in Palestina geweest.
Misschien was Lucas een Griekse jood, maar het is waarschijnlijker dat hij een heiden was (de enige die een bijdrage leverde aan het Nieuwe Testament). In Col.4:10-14 vermeldt Paulus drie medearbeiders die 'uit de besnedenen' zijn (v.10,11) en noemt daarna Lucas samen met twee heiden-christenen (v.12-14). De soepelheid waarmee Lucas de Griekse taal hanteerde en zijn zinsnede 'hun eigen taal' in Hand.1:19 duiden er ook op dat hij geen jood was. Er is weleens naar voren gebracht dat Lucas wellicht een Griekse arts van een Romeins gezin is geweest die op zeker moment werd vrijgelaten en het Romeins burgerrecht verkreeg. Een andere veronderstelling is dat hij de 'broeder' is die genoemd wordt in 2Cor.8:18,19. De vroeg-kerkelijke overlevering (waaronder het Fragment van Muratori, en de kerkvaders Irenaeus, Tertullianus, Clemens van Alexandrië, Origenes, Eusebius en Hiëronymus) steunt Lucas als auteur van Lucas en Handelingen. De overlevering zegt ook dat Lucas afkomstig was uit Syrisch Antiochië, dat hij ongetrouwd bleef en stierf op 84-jarige leeftijd.
(Bron: Centrum voor Bijbelonderzoek en is wat uitgebreider dan Wikipedia)
Als het anders is, is het aan u om dat aan te tonen....... Toch? :)
wahlers schreef:Dit soort vaagheden zijn zo algemeen.
Dat kan allemaal wel waar zijn, Wim, maar hoe je het ook wendt of keert, het feit ligt er dat dit meetbaar is/was, dat Jomanda dit niet kon weten en toch uitsprak en dat voor Jack, Talpa belangrijk is geworden.
Akkersloot schreef:Artsen van destijds die verstand hadden over temporaalkwab epilepsie aanvallen ? LIjkt mij bovendien ook erg sterk aangezien temporaalkwabepilepsie altijd zeldzaam is geweest
.
doctorwho schreef:maar in die tijd dacht men dus bij een epileptische aanval of een psychose aan bezetenheid en niet aan kortsluiting in het brein.
Ben ik wel met jullie eens, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Wat ik probeerde aan te geven is dat Lucas, als arts, erbij noteerde dat omstanders het merkte! (Licht zagen/ stem hoorden) Blijkbaar vond hij dat zo bijzonder dat het erbij moest.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

{extract}
Cathy schreef:
wahlers schreef:Dit soort vaagheden zijn zo algemeen.
Dat kan allemaal wel waar zijn, Wim, maar hoe je het ook wendt of keert, het feit ligt er dat dit meetbaar is/was, dat Jomanda dit niet kon weten en toch uitsprak en dat voor Jack, Talpa belangrijk is geworden.
Ik heb zojuist een visioen! [-o< :roll: [-o<

Ik zag in mijn visioen dat in de komende 2 jaar een groot passagiers toestel zal neerstorten!
Ik zie de kleuren blauw en rood..waarschijnlijk op het staartstuk...en de getallen 18 en 9!
Verder zie ik dat hierbij een belangrijk persoon om het leven komt!

En zo heeft het medium wahlers gesproken!
Heft uw armen ten hemel en accepteer mijn spiritualiteit en mijn visioen!
Want, zowaar, dit visioen zal uitkomen! [-o< :roll: [-o<

Vaag, vaag en het blijft vaag!
Jomanda zag het getal 10 en Jack Spijkerman!
En ik 'zie' het bovenstaande 'visioen'!
En ik heb daarbij niet één getal gegeven maar zelfs 2 getallen!
Bovendien heb ik meer details gegeven dan Jomanda ooit in haar hele leven heeft gegeven!
En er is zelfs een redelijke kans dat mijn 'visioen' nog uitkomt ook!

En als het achtreraf nog uitkomt ook dan is het, volgens jou logica, dus gemeten!

En als het niet uitkomt maar ik doe nog een stuk of tien van deze uitspraken maar vervang dan 'neergestort vliegtuig' door 'zinkend schip', 'internationale trein' of 'opgeblazen gebouw' o.i.d dan is mijn 'hit kans' inmiddels zo groot dat één van deze visioenaire voorspellingen wel moet uitkomen binnen het framewerk van een ruime interpretatie!

En de wetenschappelijke waarde van het bovenstaande is precies NUL!!!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

wahlers schreef: En als het achtreraf nog uitkomt ook dan is het, volgens jou logica, dus gemeten!
Ik ga het je nog sterker vertellen: volgens mijn logica kun je voorspellingen altijd pas achteraf beoordelen. Het is dan handig als ze 'en public' zijn vastgelegd. Zoals in dit geval bij Jomanda.
Ik heb zojuist een visioen! [-o< :roll: [-o<
Ik zag in mijn visioen dat in de komende 2 jaar een groot passagiers toestel zal neerstorten!
Ik zie de kleuren blauw en rood..waarschijnlijk op het staartstuk...en de getallen 18 en 9!
Verder zie ik dat hierbij een belangrijk persoon om het leven komt!
Deze houden we erin natuurlijk, bij deze vastgelegd. :lol: En als ie niet precies zo uitkomt .....hang je ! Of dat nu van wetenschappelijk waarde is of niet :mrgreen:
Chesterton
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Cathy,

Wat jij niet weet is dat deze voorspelling al uitgekomen is!

Ik heb namelijk de voorspelling van een amerikaanse wetenschapper herhaald die zich o.a. bezig hield met rampen scenario's en statistische berekeningen hierover!

Hij deed een soortgelijke voorspelling!
Het viel hem op dat er altijd wel iemand in een vliegtuig zat bij een crash die met de subjectieve term 'belangrijk' aangeduid kan worden.
Bovendien gebruiken de meeste vliegtuig maatschappijen dezelfde verfkleuren als staart identificatie voor hun luchtvaart maatschappij!
Op basis van soortgelijke gegevens deed deze wetenschapper een 'visioenaire' voorspelling!
...En zijn voorspelling kwam uit! Hij had zelfs de maand van de crash juist 'voorspeld'!

Kijk, karaktikaturen zoals Jomanda en Char leven op vaagheden en, af en toe, een 'lucky guess'!
Als ik 'voorspel' dat mijn volgende worp 11 oplevert dan is er een kans van 1 op 12 dat dit ook daadwerkelijk zo is!
Als de eerste worp toevallig 11 is dan zegt dit niets!
Als ik ongeveer 12.000 worpen doe dan is de kans groot dat ik met mijn magische krachten de volgende uitslag scoor:

1 - 1026
2 - 959
3 - 1099
4 - 1001
5 - 931
6 - 977
7 - 1009
8 - 999
9 - 1027
10 - 1053
11 - 1011
12 - 1027

Jij verwart correlatie en causaal verband!
Je correleert een bepaalde uitspraak met een bepaald incident terwijl er in het geheel geen causal verband is!

Als toevallig iemand anders voor Jomanda had gestaan dan Jack Spijker dan had of niemand ooit van dit incident gehoord, of er kan mogelijk toevallig achteraf ook een relatie tussen het subject en het getal 10 geconstateerd worden! Als bijvoorbeeld op 10-10-06 op 10.10 uur een familielid overlijd die in huisnummer 10 woont!

Dit soort zaken gebeuren ook zonder 'visioenaire' voorspellingen!
En, belangrijk, dit soort zaken gebeuren veel en veel en veel vaker niet!
Maar een toevalstreffer, op basis van, in alle gevallen, voor meerdere uitleg interpreteerbare uitspraken heeft totaal geen waarde!

Bewijs:
Beschouw ALLE visioenen en voorspellingen van Jomanda!
En als je ALLE voorspellingen beschouwd dan doet is ze zeker niet beter in haar voorspellingen dan ik! En ik heb geen visioenen!
Je moet dus niet alleen in ogenschouw nemen die 'visioenen' die scoren maar je moet ALLE visioenen in ogenschouw nemen!

Jij concentreert je op de uitzonderingen!
Dat kan ik ook!
Neem het volgende gegeven: http://www.psychicpathways.com/precognition.html

Tel vervolgens 10 jaar bij alle 'oude' voorspellingen (in http://www.psychicpathways.com/precognition.html) van voor 2006.
Gezien de hoeveelheid voorspellingen sluit ik niet uit dat er mogelijk eentje uitkomt!

Is dit een teken van paranormale gaven of begaafdheid!?!
Natuurlijk niet!
Het zijn gewoon 'bullshit' uitspraken die eindeloos en vaak in vage termen herhaald worden waarvan het inderdaad 100% zeker is dat, gezien de hoeveelheid en vaagheid, er wel één MOET uitkomen!

Conclusie en feit:

Paranormale gaven en paranormale verschijnselen zijn nog NOOIT vastgesteld
en dus zeker niet bevestigd door de wetenschap!
Nog NOOIT in minstens 2 eeuwen dat er intensief naar gezocht wordt
en millenia waarin het beweerd wordt!

Bewijs:
Noem maar eens één geregistreerd feit die niet logisch verklaard kan worden!
Ik heb zojuit aangetoond dat (a) er een simpele logische verklaring is voor de genoemde '10'-uitspraak van Jomanda en (b) het is een FEIT dat Jomanda er met haar ANDERE uitspraken vaker naast zit dan dat ze er goed heeft of dat AANTOONBAAR andere logische oorzaken zijn voor vele, zo niet ALLE andere Jomanda uitspraken.

Ik ben overigens wel van mening dat Jomanda heilig in zichzelf geloofd!
Dit deed de recent overleden Duane Gish immers ook!
Duane Gish was geen paranormaal begaafd persoon maar een fundamenteel Christen die de letterlijke Bijbel interpretatie voorstond van een 6000 jaar oude aarde! Hiervoor had hij ook veel bewijzen [sic] die hij zelf oprecht(!) geloofde!

Jomanda is van hetzelfde caliber als Duane Gish!
Een gedreven persoon met een psychisch probleem die toevallig een aantal onnozele aanhangers heeft die nooit de fouten zien van Jomanda maar wel altijd een uitspraak dusdanig kunnen verdraaien om een correlatie te leggen met de werkelijkheid die absoluut geen causaal verband heeft!

Eigenlijk is dit alles erg zielig!
Maar daarnaast is het ook schaterlachende entertainment...totdat...er doden vallen!
Zoals bijvoorbeeld Sylvia Millecam!

MvG, Wim.
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

wahlers schreef:Cathy,
Wat jij niet weet is dat deze voorspelling al uitgekomen is!
Verr*k zeg...in mijn krant stond niets vanmorgen :? :D
Ik heb namelijk de voorspelling van een amerikaanse wetenschapper herhaald die zich o.a. bezig hield met rampen scenario's en statistische berekeningen hierover!
O, zit dat zo, maar dan heb je het over kansberekeningen en dat is toch wat anders dan voorspellingen van metafysisch niveau..lijkt mij.
Gaan we dan nu weer niet in de fout door de fysische- en metafysische wereld door elkaar te husselen?
Ik heb ook het idee dat er bij mf voorspellingen helemaal geen causaal verband hoeft te bestaan. Maar dit heb ik voor mezelf nog niet helemaal helder.
En als je niet in de 'andere wereld' gelooft kun je ook niet anders dan de wetenschap ertegenaan gooien. Dus begrijp ik wel dat je reageert zoals je reageert.
Overigens vind ik Jomanda, Char en consorten ook oplichters. Maar in mijn ogen worden ze gebruikt door de andere, 'foute' wereld.
En de kwestie Sylvia was idd diep triest.
Chesterton
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Cathy schreef: Ben ik wel met jullie eens, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet. Wat ik probeerde aan te geven is dat Lucas, als arts, erbij noteerde dat omstanders het merkte! (Licht zagen/ stem hoorden) Blijkbaar vond hij dat zo bijzonder dat het erbij moest.
Over 'licht zagen/stem hoorden' gesproken;
Skeptic schreef:In hand 9:3 is Paulus op weg naar Damascus en hij ontmoet Jezus, er schijnt een fel licht vanuit de hemel en hij hoort een stem. De mannen die bij hem waren hoorden wel de stem maar zagen niemand.

Hand 9:7 En de mannen, die met hem over weg reisden, stonden verbaasd, horende wel de stem, maar niemand ziende.

In Hand 22:9 is het echter anders.
[En die met mij waren, zagen wel het licht, en werden zeer bevreesd; maar de stem Desgenen, Die tot mij sprak, hoorden zij niet .
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Cathy,

Jij vindt (o.a.) Jomanda een oplichtster,
maar die ene keer dat ze '10' en 'Jack Spijkerman' zegt dan ben je plotseling onder de indruk!?!

MvG, Wim.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Cathy,

Als je iets niet met wetenschap kan bewijzen,
hoe kan je dan wel bewijzen dat er meer is tussen hemel en aarde?

Als daarentegen de wetenschap een logische en voor de handliggende verklaring heeft,
hoe komt het dan dat je deze verklaring naast je neer legt?

Is het de wens/hoop om te veronderstellen dat er wel 'iets' meer moet zijn tussen hemel en aarde?

Hoe dan ook, deze wens is beslist geen zekerheid!
Het is geen zekerheid omdat er geen bewijzen zijn voor ook maar één paranormaal fenomeen!
Het is twijfelachtig omdat voor alle paranormale fenomenen of een rationele verklaring is of er is sprake van bedrog!

Als jij ook maar één paranormaal fenomeen weet die niet rationeel verklaard kan worden,
en waar geen sprake is van bedrog dan hoor ik dit graag!

Als jij ook maar één paranormaal fenomeen weet die niet rationeel verklaard kan worden,
en waar geen sprake is van bedrog ,
en die getest kan worden,
dan garandeer ik jou persoonlijk een beloning van ÉÉN MILJOEN DOLLAR voor dit fenomeen.

MvG, Wim.
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

Devious schreef:Over 'licht zagen/stem hoorden' gesproken;
Maandag 12 juni 3.50 pm heb ik al aangegeven dat dit nog bij mijn 'contradicties' hoorde.
Op een dag weten we natuurlijk hoe het zat. :wink:
wahlers schreef:Als je iets niet met wetenschap kan bewijzen,
hoe kan je dan wel bewijzen dat er meer is tussen hemel en aarde?
Dat kun je ook niet bewijzen. En ik denk ook dat bewijzen heel fout is om te proberen. Je kunt de rationele /wiskundige regels niet toepassen op het bovennatuurlijke. Daar loop je mee klem. Daarom kun je paranormale fenomenen ook niet testen; ze zijn eenmalig en onverwacht.
Als daarentegen de wetenschap een logische en voor de handliggende verklaring heeft,
hoe komt het dan dat je deze verklaring naast je neer legt?
Dat leg ik niet naast me neer, meestal ben ik het er zelfs mee eens. Deze keer (Jomanda)vond ik het frappant. Je kunt daar natuurlijk kansberekeningen op los laten en concluderen dat ze een keer gelijk krijgt, en dat geloof ik ook wel, maar deze keer was het ook nog eens 'toevallig' vastgelegd op film.
De wetenschap wil kostte wat het kost een verklaring. En zal die altijd geven. Maar veel dingen zijn niet te verklaren.
Is het de wens/hoop om te veronderstellen dat er wel 'iets' meer moet zijn tussen hemel en aarde?
Er is meer tussen hemel en aarde dan wat wij kunnen zien en kunnen verklaren.
Vind jij dat beangstigend? Dat ongrijpbare? Ban je het daarom uit je geest?
De KRO heeft op zijn website ruimte voor wonderen, ik zou zeggen begin daar eens aan. :D

Btw, is er al een afdoende verklaring voor graancirkels?
Chesterton
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

cathy schreef
Ja ten eerste een veld waar graan is ingezaaid.

http://www.skepsis.nl/cirkelmakers.html

http://www.skepsis.nl/cirkels.html

http://www.skepsis.nl/haselhoff.html

en onze wondervriend ten broeke die ook in cirkels doet
http://www.skepsis.nl/wonderman.html
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Cathy (extract) schreef:
Er is meer tussen hemel en aarde dan wat wij kunnen zien en kunnen verklaren.
Vind jij dat beangstigend? Dat ongrijpbare? Ban je het daarom uit je geest?
De KRO heeft op zijn website ruimte voor wonderen, ik zou zeggen begin daar eens aan. :D

In deze verschillen wij totaal!

Ik kijk reikhalzend en met blijde verwachting uit naar verklaringen voor nog niet verklaarde fenomenen.
En ik ben er van overtuigd dat voor alles een natuurlijke verklaring is.

In tegenstelling tot de meeste gelovigen ben ik totaal niet bang voor hemel of hel!
Simpel omdat ik dit concept inderdaad uit mijn geest geband heb!

Ik ben 100% rationeel en ik vind hier totale voldoening in!
Ik geloof niet in geesten en daarom kon ik ook wonen een huis waar een 3-voudige moord was gepleegd!

En ik ben al eens een nacht in een 'luguber' gebouw overnacht waar het volgens 'getuigen' regelmatig spookte.
In dit alles heb ik een serene rust.

En ja! De graancirkels, alle graancirkels, zijn verklaard!
Ik ken zelfs minstens 3 graan-kunstenaars bij naam!

Los daarvan...probeer eens het volgende te verklaren...

Bedenk eens een reden waarom een buitenaardse mogendheid giga-tig kilometers door de ruimte reist om vervolgens alleen op graan en alleen s' nachts en zonder gezien te worden 'tekeningentjes' achter laat!?!
Los daarvan...waarom deze tekeningentjes?
Ik bedoel maar...ze zijn geavanceerd genoeg om interstellair te reizen maar te dom op deze aarde om anders dan met primitieve en naïeve tekeningentjes te communiceren!
Los daarvan...waarom hebben deze wezens een puberale fixatie voor graan?
Waarom geen andere soorten? Zoals, bijvoorbeeld [suiker]riet of aardappelen velden?

Dit terwiijl er een bewezen menselijke verklaring is voor deze hype!

Als ik ergens 'angst' voor heb dan is het misschien de goedgelovigheid van mensen!
Dit kan soms bizarre vormen aannemen! Zie o.a.: http://query.nytimes.com/gst/fullpage.h ... s%2fComets

MvG, Wim.
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

doctorwho schreef: Ja ten eerste een veld waar graan is ingezaaid.
Jij bent lekker wakker. :D
Ja, er is intussen graancirkelkunst ontstaan:
look at this
Maar dat bedoel ik natuurlijk niet.
wahlers schreef:En ja! De graancirkels, alle graancirkels, zijn verklaard!
Waarom zijn er dan nog zoveel wetenschappers die zich er mee bezig houden?
kijk hier
Ik ken zelfs minstens 3 graan-kunstenaars bij naam!
Nu maak je imo een denkfout: omdat er nu graancirkelkunst is wil dat niet zeggen dat het altijd zo is geweest.
Nu weet ik niet wanneer de eerste is gevonden. Via Google vond ik wel Dough Bower, die bekent (beweert?) maker van de eerste graancirkel in 1978 in Wiltshire te zijn geweest.
Bedenk eens een reden
Dezelde reden als bij Jomanda: een grapje uit de bovennatuurlijke wereld. Tenminste....bij de echte cirkels.
Ik ben 100% rationeel en ik vind hier totale voldoening in!
Ik geloof niet in geesten en daarom kon ik ook wonen een huis waar een 3-voudige moord was gepleegd!
Ik probeer rationeel gelovig te zijn. Daarom zou ik daar ook in alle rust kunnen wonen omdat de Machtigste van alle geesten mij beschermt. Ze noemen Hem ook wel de Almachtige. :wink:
Chesterton
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Cathy,

Er zijn geen wetenschappers die zich met graancirkels bezig houden.
Er zijn wel wetenschappers die zich bezig houden met mensen die zich bezig houden met graancirkels.

Het is al door wetenschappers bewezen dat mensen die zich bezig houden met graancirkels door mensen gemaakte cirkels ook identificeren als dat het onmogelijk door mensen gemaakt kan zijn!

Bedenk dat de bewijslast ligt bij degene die een buitenaardse oorsprong wil bewijzen.
Bedenk dat deze personen al vele male beweerd hebben dat een bepaalde graancirkel niet door mensen gemaakt kon zijn terwijl dit de avond ervoor juist op film is vastgelegd.

M.a.w.:
  • De graancirkelgenootschappen hebben geen betrouwbare data om hun claim te supporteren.
  • Er is een overweldigd hoeveelheid aantoonbaar bewijs dat dit door mensen gedaan is.
    Zie o.a.: http://web.mit.edu/newsoffice/2002/crops-1009.html
  • Er is nog nooit een UFO waargenomen in de buurt van graancirkels.
  • Sowieso zijn de UFO waarnemingen, op z'n zachts gezegd nogal twijfelachtig.
  • Er is geen enkele logische reden te bedenken waarom deze marsmannetjes een preoccupatie hebben voor graan.
    Maar ja...Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...de redenen van ET zullen ook wel ondoorgrondelijk zijn.
  • Er is een duidelijke correlatie tussen locatie en cultuur van graancirkels.
    Om de één of andere - wederom - ondoorgrondelijke redenen schijnen deze buitenaardsen een voorliefde te hebben voor gebieden waar 'toevallig' ook een hoop rijke verveelde westerse individuen rondlopen met een hoop vrije tijd!
    Graancirkels zijn verdacht veel afwezig in derde wereldlanden waar de media aandacht en media besef een stuk schaarser is.
Dit waren slechts enkele bijzonderheden!
Alles in overweging genomen is deze grap in ruime mate en afdoende verklaard met,
hoe teleurstellend ook, een saaie bijdegrondse verklaring.

Het leven is spannend!
Maar niet zo spannend dat elke mythe voor waar aangenomen moet worden!

Nog niet zo heel lang geleden zagen mensen overal duivels!
Nu hoor je niemand meer over door duivels bezeten jonge maagden,
en kleine kindertjes etende heksen...een enkele bizarre uitzondering daar gelaten!
Het is alweer een poosje geleden dat de laatste heks is verbrand!

Merkwaardig genoeg werd er met geen woord gerept over UFO's voor 1902!
Blijkbaar werden die dingen plotseling gezien nadat de mensheid het luchtruim hadden gekozen!

Waarom bestaan er geen UFO waarnemingen voor 1900?
Waarom zijn er nooit graancirkels waargenomen voor 1900?

Waarom nu?

Vreemd genoeg lijkt het er wel op dat de ontwikkeling van deze vreemde verschijnselen exact gelijke tred houdt met onze eigen technologische ontwikkelingen!

Rare jongens die marsmannetjes! Waarom zouden ze dit merkwaardig gedrag vertonen?
Of zou het misschien toch zo zijn dat er eigenlijk helemaal geen marsmannetjes zijn en dus ook geen buitenaardse graancirkels?

Ik heb het overweldigende bewijs voor menselijke handelen geaccepteerd als overtuigend bewijs voor menselijk handelen!
Zo als ik het nu uitdruk klinkt het bijna als een tautologie!

Jij houdt de optie van marsmannetjes nog open!
Maar op basis waarvan? Al het bewijs spreekt overweldigd tegen deze optie!

Ik bedoel maar...moeten we misschien ook nog de optie openhouden dat de aarde uiteindelijk toch plat blijkt te zijn?
Zou het nuttig zijn om dit verder te onderzoeken omdat een enkele naïeveling hier toevallig in gelooft!

Overigens is Levengood jaren geleden al gefalsificeerd!
Zie o.a.: http://www.csicop.org/sb/9606/crop_circle.html
Alle, zonder uitzondering, 'knakpatronen' en andere fenomenen konden en worden ook veroorzaakt door die prachtige kunstenaars!

Toen ik de naam BLT in jou web referenties zag gingen bij mij alle alarmbellen af!
En terecht! Dit is allang achterhaald als pseudowetenschap!

MvG, Wim.
Plaats reactie