Geschiedenis van de Gazastrook

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Geschiedenis van de Gazastrook

Bericht door appelfflap »

HierEnNu schreef: 15 okt 2023 12:55 Een mijns inziens veel actuelere en derhalve ook veel belangwekkendere vraag is natuurlijk wat die 1500 mensen, vreedzame burgers waaronder babies, van 13 verschillende nationaliteiten die tijdens Operatie al-Aqsa Storm zijn afgeslacht, onthoofd en ontvoerd daarmee te maken hadden.
evenveel als de Palestijnse burgers, nl niets. Deze 1500 ISraeli's zijn dood en als gevolg zullen er op korte termijn 10 tot 20x zoveel Palestijnen sterven door Israelische bommen.
Op iets langere termijn zal dat een nog groter veelvoud worden door de Israëlische blokkade van essentiële en noodzakelijke goederen.

Een Israelisch kind is voor mij even veel waard als een Palestijns kind
Sterft een Israëlisch kind door een hamas bom dan is hamas verantwoordelijk
Sterft een Palestijns kind door een Israelische kruisraket of gebrek aan medicijnen door de Israëlische blokkade dan is Israel schuld
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 15 okt 2023 14:01
HierEnNu schreef: 15 okt 2023 12:55 Een mijns inziens veel actuelere en derhalve ook veel belangwekkendere vraag is natuurlijk wat die 1500 mensen, vreedzame burgers waaronder babies, van 13 verschillende nationaliteiten die tijdens Operatie al-Aqsa Storm zijn afgeslacht, onthoofd en ontvoerd daarmee te maken hadden.
evenveel als de Palestijnse burgers, nl niets.
Heel inconsequent en meten met twee maten:
  • de Palestijnse burgers hebben niets te maken
    met het uitgevoerde 'beleid' van hun regeriing
  • heel Israël is wel verantwoordelijk
    voor het uitgevoerde 'beleid' van hun regeriing
appelfflap schreef:Deze 1500 ISraeli's
Er bevonden zich 13 verschillende nationaliteiten onder de slachtoffers!
appelfflap schreef:zijn dood en als gevolg zullen er op korte termijn 10 tot 20x zoveel Palestijnen sterven door Israelische bommen.
Op iets langere termijn zal dat een nog groter veelvoud worden door de Israëlische blokkade van essentiële en noodzakelijke goederen.
Dat is hier en nu [nog] geen geschiedenis en bovendien slechts de toekomst wat jouw betreft zoals jij die in jouw 'Glazen Bol' ziet. Maar goed, mocht het onverhoopt waarheid worden, dan voegen we zulks zodra het daadwqerkelijk geschiedenis is geworden toe aan dit topic!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
appelfflap
Banned

Ik merk dat je het al moeilijk hebt als ik stel dat een Palestijnse mens evenveel waard is als een Israelische mens.
Dat is echt wel gewoon 1 maat hoor
Ik praat nergens over de staatsstructuur, volstrekt nutteloos aangezien gaza geen staat of land is.
Dat is hier en nu [nog] geen geschiedenis en bovendien slechts de toekomst wat jouw betreft zoals jij die in jouw 'Glazen Bol' ziet.
neen, dat is het heden
op deze moment sterven er Palestijnen door zowel Israelische kruisraketten als door het gebrek aan essentiële dingen als gevolg vd blokkade.
dates geen glazen bol, dati s het logische gevolg als je mensen water, voedsel en energie ontzegd.

Als een Palestijnse diabetespatient niet aan zijn insuline raakt door de Israelische blokkade dan zal die sterven, zelfs een heel pijnlijke dood.
Die wordt dus de facto vermoord door Israel
- dit geldt ook voor Palestijnen in de ziekenhuizen die bv stroom en voedsel nodig hebben. Ook die zullen de facto sterven al gevolg vd Israelische blokkade
- Veel zieken en gehandicapten in noord-gaza die niet naar et zuiden konden vluchten zijn ten dode opgeschreven nu (bombardementen, leger valt binnen, geen voedsel/medicatie

Elke dode burger is er nu eenmaal 1 teveel. elke dode burger maakt de haatgevoelens groter (aan beide kanten)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 15 okt 2023 15:03 Ik merk dat je het al moeilijk hebt als ik stel dat een Palestijnse mens evenveel waard is als een Israelische mens.
Dat is echt wel gewoon 1 maat hoor
Ik praat nergens over de staatsstructuur, volstrekt nutteloos aangezien gaza geen staat of land is.
Dat is hier en nu [nog] geen geschiedenis en bovendien slechts de toekomst wat jouw betreft zoals jij die in jouw 'Glazen Bol' ziet.
neen, dat is het heden
op deze moment sterven er Palestijnen door zowel Israelische kruisraketten als door het gebrek aan essentiële dingen als gevolg vd blokkade.
dates geen glazen bol, dati s het logische gevolg als je mensen water, voedsel en energie ontzegd.

Als een Palestijnse diabetespatient niet aan zijn insuline raakt door de Israelische blokkade dan zal die sterven, zelfs een heel pijnlijke dood.
Die wordt dus de facto vermoord door Israel
- dit geldt ook voor Palestijnen in de ziekenhuizen die bv stroom en voedsel nodig hebben. Ook die zullen de facto sterven al gevolg vd Israelische blokkade
- Veel zieken en gehandicapten in noord-gaza die niet naar et zuiden konden vluchten zijn ten dode opgeschreven nu (bombardementen, leger valt binnen, geen voedsel/medicatie

Elke dode burger is er nu eenmaal 1 teveel. elke dode burger maakt de haatgevoelens groter (aan beide kanten)
Je haalt jouw eigen eerdere woorden die het tegendeel aantonen
bewust weg uit die quote in je reactie:
  • jouw manier van discussiëren benoem ik als demogogisch,
    ik heb er geen zin meer in om telkens opnieuw
    jouw opzettelijke framing recht te zetten en
    derhalve: de groeten en veel plezier verder,
    want ik ga voorlopig niet meer op jouw reageren!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:38 ik heb er geen zin meer in om telkens opnieuw
jouw opzettelijke framing recht te zetten en
derhalve: de groeten en veel plezier verder,
want ik ga voorlopig niet meer op jouw reageren![/list]
En dat is tweeeee.

1 idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Maar kijk, de geschiedenis gaat zich herhalen. Hopelijk te lezen. Annexatie op Westelijke Jordaanoever gaat door!
Joodse kolonisten op de door Israël bezette Westoever grijpen de Gaza-oorlog aan om nog meer land te stelen van Palestijnen. Met hulp van de regering: die deelt geweren uit. De bewoners van Rashash zien zich gedwongen hun schamele spullen te pakken.
http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:38
    jouw opzettelijke framing recht te zetten
Ik quote enkel hetgeen waar ik wil op reageren

ik snap dat je zoiets niet leuk vind
Hamas vermoorde 1500 Onschuldigen in koelen bloede en da's verwerpelijk (hier zijn we het eens)
Israel is bezig om eveneens heel wat onschuldigen in koelen bloede te vermoorden en dat is even verwerpelijk
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 16 okt 2023 11:08
HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:38
    jouw opzettelijke framing recht te zetten
Ik quote enkel hetgeen waar ik wil op reageren
Dus je had het onderstaande wel gelezen?
Voor alle duidelijkheid herhaal ik het:
HierEnNu schreef: 16 okt 2023 04:38ik ga voorlopig niet meer op jouw reageren!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Stel

Stel dat geheel Hamas met wortel en tak wordt uitgeroeid maar Israël gaat op dezelfde voet verder met ommuren en annexeren.
Wat zou dan het vervolg zijn in deze slepende kwestie?
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Beste Rereformed en HierEnNu

Was deze link toegankelijk voor jullie? Nogmaals, stel de terroristen wordt de nek omgedraaid en dit gaat door (zie link)

http://digitalekrant.volkskrant.nl/volk ... rm=android

Kleine aanvulling
Israël wordt terecht verweten dat het in zijn aanval op de Gazastrook onvoldoende onderscheid maakt tussen Hamas en de Palestijnse bevolking. Maar ook van pro-Palestijnen mag worden verwacht dat zij dit onderscheid maken. Het Palestijnse volk is groot onrecht aangedaan, maar Hamas is een wrede en destructieve beweging, die in de jaren negentig het vredesproces saboteerde en in de Gazastrook haar eigen bevolking onderdrukt.

Hoe dan ook, de publieke opinie over Israël is de laatste jaren verschoven en dat is een politiek feit geworden. In Europa wordt Israël steeds minder gezien als de underdog, vooral door jonge mensen. Een groeiende groep beschouwt het land als een bezetter die zijn enorme militaire overmacht gebruikt om een zwakke Palestijnse bevolking onder de duim te houden.

En nog een rake opmerking.
Honderden burgers afslachten, zoals Hamas deed, is nog misdadiger dan de bezetting. Toch is het onmogelijk een oplossing te vinden zonder ook het leed van de Palestijnen te verzachten, betoogt de Israëlische auteur David Grossman.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Re: Geschiedenis van de Gazastrook - Glazen Bol

Bericht door HierEnNu »

Gezien in mijn 'Glazen Bol'

Disclaimer:
Hetgeen ik hier en nu vervolgens schrijf is GEEN 'wishful thinking'!

Terugkijkend vanuit de toekomst naar de 'Geschiedenis van de Gazastrook'

De Gaza strook werd volledig ontruimd door gewillige vreedzame ongewapende bewoners de keuze te geven om 'vrijwillig' gedeporteerd te worden naar een gebied grenzend aan Jordanië [?of ergens anders?], ongeveer zo groot als het thuisland 'New Palestine' noodzakelijkerwijs moest zijn om 10 miljoen[?15?] Palestijnen redelijkerwijs levensvatbaar en duurzaam te kunnen huisvesten, waarna vervolgens de Gaza strook 'gezuiverd' werd
  • [hoezo ethnic cleansing?]
door de Gaza strook volledig plat te bombarderen, waarna uiteraard ook de WestBank 'gezuiverd' werd door gewillige vreedzame ongewapende Palestijnse bewoners de keuze te geven om 'vrijwillig' gedeporteerd te worden naar 'New Palestine' en verder ook daar alle terroristen rücksichtslos met wortel en tak uit te roeien.

Uiteraard kreeg 'New Palestine' voor de [weder]opbouw steun door middel van een soort van internationaal [VN?] Marshal Plan en werd 'New Palestine' [voorlopig tijdelijk!] onder mandaat bestuurd door een ?neutrale? [VN?] regering die toezag op Democratisering van de Palestijnen die inmiddels vreedzaam leefden in 'New Palestine', waarna na verloop van de nodige tijd na een Democratische verkiezing de nieuwe Democratische regering van 'New Palestine' deze internationaal erkende [ook door Israël!] staat ging besturen.

Ondertussen had Israël ff flink doorgepakt door een 100 km gedemilitariseerde zone rondom de grenzen van Israël in te stellen met als kers op de taart een meters hoge muur met als grensbewaking tal van drones die doormiddel van AI zelf mochten beslissen of en wanneer mensen die over de muur klommen en/of Israël ongeoorloofd binnen probeerden te dringen geliquideerd werden:
  • Iron Drome in optima forma!

En iedereen op de hele wereld langde nog luk en gelevig
HierEnNu
Superposter

Re: Geschiedenis van de Gazastrook - Glazen Bol

Bericht door HierEnNu »

Gezien in mijn 'Glazen Bol'

Disclaimer:
Hetgeen ik hier en nu vervolgens schrijf is WEL 'wishful thinking'!

Terugkijkend vanuit de toekomst naar
de 'Geschiedenis van 'New IsraParelestine'

Jeugdfoto van twee van de vier Presidenten van 'New IsraParelestine':

Twee Jongens Joods Palestijn.jpg

De 4 Presidenten, de inmiddels volwassen bovenstaande jongens en hun twee vrouwen, hadden besloten om 'New IsraParelestine' gezamelijk te gaan regeren vanuit parttime banen, zodat er 24/7 een President beschikbaar zou zijn EN ten alle tijden thuis een ouder aanwezig zou zijn voor de kids.

Het had een tijdje geduurd voor de bevolking van 'New IsraParelestine' de polyamoreuze relatie van hun 4 Presidenten had geaccepteerd, maar zulks was na de offciële huwelijksvoltrekking van de 4 Presidenten met elkaar veranderd toen men zich de voordelen ging beseffen en ook de bevolking zelf massaal, maar ieder voor zich geheel vrijwillig en naar behoefte, overging tot het inmiddels breed geaccepteerde concept van polyamoreuze relaties in combinatie met duo/trio/quatro parttime banen.

En iedereen op de hele wereld lukte nog levig en kreeg lange kinderen!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Sweat dreams. We stevenen nu af op een humanitaire superramp.
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

@HierEnNu

Is dat nu niet wensen naar de 'Endlösung der Judenfrage'?
Want wat jij daar wenst komt natuurlijk neer op het opheffen van Israël als staat.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

axxyanus schreef: 17 okt 2023 20:03 @HierEnNu

Is dat nu niet wensen naar de 'Endlösung der Judenfrage'?
Want wat jij daar wenst komt natuurlijk neer op het opheffen van Israël als staat.
O? Had jij meegekeken in mijn 'Glazen Bol'?
Waarom zo stiekem, had wat gezegd, dan hadden we er samen
een bakje chips en een pilsje bij kunnen pakken!

Wat jouw vraag betreft:
  • Nee, wat betreft wensen omtrent 'Endlösung der Judenfrage'
    gaat dat toch echt richting verwensen van degenen die zulks wensen!
Maar je maakt me wel nieuwsgierig hoor:
  • wat doet jou denken dat hetgeen ik in mijn 'Glazen Bol' zag en
    hetgeen ik vervolgens schreef en benoemde als 'wishful thinking',
    • dat zulks neer zou komen op het opheffen van Israël als staat?
Plaats reactie