Verhuftering maatschappij?
Moderator: Moderators
Re: Verhuftering maatschappij?
Een hoog big brother gehalte maar wat als dit ingezet wordt tijdens rellen?
https://riskworld.nl/kennis/risicomanag ... n-software
Misdraag je je, verspeel je je privacy is mijn stelling.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
We hebben toch al geen privacy meer. Maar los daarvan. Bij de inzet van dit soort middelen wordt misbruik van het middel ook een mogelijkheid. De vraag wordt dan wat erger is, het middel of de kwaal?dikkemick schreef: ↑30 sep 2023 17:41 Een hoog big brother gehalte maar wat als dit ingezet wordt tijdens rellen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Hoe maak je hier in een voetbalstadion misbruik van? Beelden worden alleen gebruikt om daders te straffen . Vooraf worden ze uiteraard gewaarschuwd.Mullog schreef: ↑30 sep 2023 17:50We hebben toch al geen privacy meer. Maar los daarvan. Bij de inzet van dit soort middelen wordt misbruik van het middel ook een mogelijkheid. De vraag wordt dan wat erger is, het middel of de kwaal?dikkemick schreef: ↑30 sep 2023 17:41 Een hoog big brother gehalte maar wat als dit ingezet wordt tijdens rellen?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ja, ja. En die beelden worden gearchiveerd en voor je het weet is er een of andere overheidsinstantie die je vanwege die beelden op een lijstje zet, alleen maar omdat je erop staat, niet omdat je wat gedaan hebt, of er wordt wat gehackt of men denkt dat het wel handig is als het bij wat dan ook wordt ingezet en staat er een overval team in het midden van de nacht bij je op de stoep omdat je op een volledig leeg kruispunt door het rode licht niet helemaal precies op het zebrapad bent overgestoken.dikkemick schreef: ↑30 sep 2023 17:53Hoe maak je hier in een voetbalstadion misbruik van? Beelden worden alleen gebruikt om daders te straffen . Vooraf worden ze uiteraard gewaarschuwd.Mullog schreef: ↑30 sep 2023 17:50We hebben toch al geen privacy meer. Maar los daarvan. Bij de inzet van dit soort middelen wordt misbruik van het middel ook een mogelijkheid. De vraag wordt dan wat erger is, het middel of de kwaal?dikkemick schreef: ↑30 sep 2023 17:41 Een hoog big brother gehalte maar wat als dit ingezet wordt tijdens rellen?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Ja, ja. En die beelden worden gearchiveerd en voor je het weet is er een of andere overheidsinstantie die je vanwege die beelden op een lijstje zet, alleen maar omdat je erop staat, niet omdat je wat gedaan hebt, of er wordt wat gehackt of men denkt dat het wel handig is als het bij wat dan ook wordt ingezet en staat er een overval team in het midden van de nacht bij je op de stoep omdat je op een volledig leeg kruispunt door het rode licht niet helemaal precies op het zebrapad bent overgestoken.
[/quote]
Daarom zei ik: je wordt gewaarschuwd. Haal je rottigheid uit sta je op beeld en word je vervolgd voor hetgeen je uitgevreten hebt. In stadions kunnen dit gesloten circuits zijn. Een gewaarschuwd hooligan telt voor 2!
Doe gewoon normaal!!!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Maar ook als je geen rottigheid uithaalt sta je op die beelden
Doe worden na de wedstrijd vernietigd.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Prima. Dan gaan we lekker op dezelfde voet verder.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je schiet door. Als je denkt dat er zaken vernietigd worden dan is dat maar de vraag. Als ik dat duidelijk wil maken door drie
Maar ik vind het twijfelachtig of al die maatregelen van jou uitvoerbaar zijn. En ik denk dat als ze uitgevoerd worden en zoveel capaciteit naar toe gaat dat men wel weer over iets anders gaat zeuren. Het is wat dat betreft niet anders dan een waterbed.
Ik laat het hier verder bij want het wordt een soort van herhaling.
Schiet ik door als ik zeg dat er vwb het voetbalgeweld iets MOET gebeuren? Deze gasten verspillen hun vrijheid en ik geef zelfs nog aan dat de beelden na de wedstrijd vernietigd worden.Mullog schreef: ↑01 okt 2023 09:23Je schiet door. Als je denkt dat er zaken vernietigd worden dan is dat maar de vraag. Als ik dat duidelijk wil maken door drie'tjes dan is wil dat nog niet zeggen dat daarmee de conclusie is dat we maar op dezelfde voet door moeten gaan.
Maar ik vind het twijfelachtig of al die maatregelen van jou uitvoerbaar zijn. En ik denk dat als ze uitgevoerd worden en zoveel capaciteit naar toe gaat dat men wel weer over iets anders gaat zeuren. Het is wat dat betreft niet anders dan een waterbed.
Maar zij die zich misdragen worden er met gezichtsherkenning uitgepikt en bestraft. Weet niet wat dat met waterbedden te maken heeft. Trekken ze de stad in om daar de boel te verstieren hebben ze pech, want ook daar hangen ai-camera's.
Het klinkt als big brother, het is misschien big brother, maar deze schoften schreeuwen om big brother!
En ook hier geldt: Gebeurd er niets worden de beelden automatisch (ai!) gewist.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Dat jij aangeeft dat de beelden na de wedstrijd vernietigd worden wil niet zeggen dat het zo gaat gebeuren.dikkemick schreef: ↑01 okt 2023 09:46Schiet ik door als ik zeg dat er vwb het voetbalgeweld iets MOET gebeuren? Deze gasten verspillen hun vrijheid en ik geef zelfs nog aan dat de beelden na de wedstrijd vernietigd worden.Mullog schreef: ↑01 okt 2023 09:23Je schiet door. Als je denkt dat er zaken vernietigd worden dan is dat maar de vraag. Als ik dat duidelijk wil maken door drie'tjes dan is wil dat nog niet zeggen dat daarmee de conclusie is dat we maar op dezelfde voet door moeten gaan.
Maar zij die zich misdragen worden er met gezichtsherkenning uitgepikt en bestraft. Weet niet wat dat met waterbedden te maken heeft. Trekken ze de stad in om daar de boel te verstieren hebben ze pech, want ook daar hangen ai-camera's.
Het klinkt als big brother, het is misschien big brother, maar deze schoften schreeuwen om big brother!
En ook hier geldt: Gebeurd er niets worden de beelden automatisch (ai!) gewist.
In een wat groter verband. Het lijkt mij dat je naar China moet gaan emigreren. Daar is al ingevoerd wat jij voorstelt. Of je je daar veiliger bij gaat voelen lijkt mij maar de vraag. Het is natuurlijk een keuze om vertrouwen te stellen in AI maar dit soort artikelen en mijn eigen ervaringen met ChatGTP en Bing geven mij zeker geen onvoorwaardelijk vertrouwen in AI's. En dan hebben we nog de overheid. Hoewel ik een vast vertrouwen heb in de Nederlandse overheid en haar ambtenaren dat deze ten principale werken voor het volk en haar welzijn leren diverse schandalen, zoals bijvoorbeeld de toeslagenaffaire, dat bureaucratie eenvoudig kan ontsporen.
Verder is het natuurlijk een beetje van alle tijden, zoals de wiki hier laat zien. En misschien is het momenteel hier in Nederland niet eens zo erg in vergelijking met de vorige eeuw. Niet dat ik het daarmee goed wil praten. Ik wil eerder aangeven dat het met welke maatregel dan ook niet uit te bannen zal zijn omdat het gewoon iets is wat menselijke gemeenschappen eigen is (als ze maar groot genoeg worden/zijn).
Mullog. Wat ik voor sta is lik op stuk in dat stadion. Er is rottigheid, de wedstrijd wordt stilgelegd, de beelden bekeken, de naam van de persoon bekend gemaakt en deze wordt er door politie of ME uitgepikt.
Wedstrijd gaat door, de persoon wordt gestraft.
Na de wedstrijd alle beelden behalve die van de arrestatie verwijderen (arrestant neemt uiteraard advocaat in de hand).
Kijk eens naar voetbalwedstrijden in de jaren 50 en 60. Mannen met hoeden stonden langs de kant en er was 1 bromsnor aanwezig
Nu is t echt compleet van de pot gerukt en mag er van mij naar impopulaire maatregelen gegrepen worden.
Wedstrijd gaat door, de persoon wordt gestraft.
Na de wedstrijd alle beelden behalve die van de arrestatie verwijderen (arrestant neemt uiteraard advocaat in de hand).
Kijk eens naar voetbalwedstrijden in de jaren 50 en 60. Mannen met hoeden stonden langs de kant en er was 1 bromsnor aanwezig
Nu is t echt compleet van de pot gerukt en mag er van mij naar impopulaire maatregelen gegrepen worden.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Nog een voorbeeld van totale verhuftering en een ergernis mijnerzijds.
BRULLENDE motoren met mannetjes die iets moeten compenseren. Flitsen op geluid! Het kan, maar we doen t niet.
Wat gaat er in die microbreinen om, om vol je gas open te trekken en zoveel mogelijk lawaai produceren?
BRULLENDE motoren met mannetjes die iets moeten compenseren. Flitsen op geluid! Het kan, maar we doen t niet.
Wat gaat er in die microbreinen om, om vol je gas open te trekken en zoveel mogelijk lawaai produceren?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Moeten die nu allemaal een straatverbod of rijontzegging krijgen en wie gaat dat handhaven?dikkemick schreef: ↑01 okt 2023 16:45 Nog een voorbeeld van totale verhuftering en een ergernis mijnerzijds.
Er zijn legio plekken met hangjongeren en ook hangouderen. Die zijn er al tijden geven veel overlast. Maar een neef van mij en mijn broer hebben daar wel hun vrouwen opgedaan (beiden zijn reeds lang met pensioen, om even een indicatie te geven). Moeten we die allemaal gebiedsverboden geven uiteindelijk voor heel Nederland.
Of misschien begrijp ik dit topic niet goed. Het is niet om te discussiëren maar om jou de mogelijkheid te geven je ergernissen te ventileren