gerard_m schreef: ↑25 dec 2021 21:33
Je denkfout is dat je uitgaat van een foute bedoeling omdat je iets onlogisch in de regels tegenkomt.
Maar helaas: 100% logische regels bestaan niet. Als ik voor een rood stoplicht stilsta terwijl er geen verkeer aankomt, concludeer ik ook niet dat verkeersregels niets met veiligheid te maken hebben.
Precies dit is waarom de vergelijking met de holocaust zo ongepast is.
- Doel van de Jodenvervolging was vervolging, uitsluiting.
- Doel van coronaregels is volksgezondheid.
Laat me niet lachen. Dat hele 3G beleid is een lachertje. Het vaccin werkte helemaal niet goed om besmettingsgevaar te voorkomen. Met name ongevaccineerden hebben elkaar besmet. Het was allemaal schijnveiligheid omdat iedereen dacht dat het vaccin zo goed werkte. Wat waren we toch allemaal onkwetsbaar met elkaar. Dat krijg je ervan als je de positieve effecten van het vaccineren overdrijft. Dat hele beleid is gemaakt op cherrypicking in wetenschap en angstmodellen. Een gedrocht.
Doel van 3G is het pesten van niet-gevaccineerden om ze aan te zetten tot een vaccinatie. Echt heel wetenschappelijk om niet-gevaccineerden te weren van een buitenterras.
Ik volg de medische wetenschap.
Zo zo, dan neem ik vanaf nu gelijk alles van je aan priestertje.
Dan zijn dit zwakke redenen:
- vaccinatie na corona versterkt je afweer. Dat je corona hebt gehad, is hooguit een reden dat vaccinatie minder urgent is (maar geen rationele reden persé geen prik te nemen).
- menstruatie klachten is niet iets waar je als man bang voor hoeft te zijn.
- lange termijn bijwerkingen doen zich nooit voor bij vaccins. Je krijgt heel snel bijwerkingen of niet. Dat komt omdat vaccins na een paar dagen al je lichaam uit zijn.
Onzin. Jonge mannen hebben een hogere kans op myocarditis. En voordat je begint over dat het Corona virus dat ook kan veroorzaken. Dat klopt misschien (!). Maar dat zal moeten blijken:
https://janbhommel.nl/myocarditis-na-covid19/
"Er is geen betrouwbare schatting mogelijk van de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2, en daarmee ook niet of deze incidentie verhoogd is ten opzichte van die na vaccinatie. Maar zoals uit bovengenoemde argumenten blijkt, is de kans groot dat de incidentie van een myocarditis na een infectie met SARS-CoV-2 fors overschat wordt."
Reden genoeg om nog even terughoudend te zijn met jongeren en kinderen.
Daarnaast neem je de onzekerheden niet mee in je overweging. Als je nog een heel leven te gaan hebt is de risicoafweging voor onzekerheid een andere voor dan voor als je boven de 60 bent. Helemaal als je bedenkt dat kinderen en jongeren zo weinig risico lopen dat je je af moet vragen of je überhaupt een risico wil nemen met een nieuw type vaccin.
Nee hoor, ik bekritiseer de ridicule vergelijking met de holocaust en bevestig het wetenschappelijke feit dat vaccinatie zinvol is, meer niet.
Het gaat er niet om dat vaccineren zinvol is. Dat vind ik ook met aangebrachte nuance. Het gaat erom dat er meta processen gaande zijn (namelijk (zelf)censuur, polarisatie en uitsluiting) die ervoor kunnen zorgen dat er gevaarlijke ontwikkelingen kunnen ontstaan (zie Oostenrijk, sommige staten van Australië). Dat we ons naar 2g of vaccinatieplicht bewegen >
https://www.geenstijl.nl/5162685/drie-m ... tieplicht/. Jij wilt de hele tijd de vergelijking maken naar de letterlijke Holocaust. Dat is iets anders dan ervoor waarschuwen waar uitsluiting toe kan leiden.
Wie geen rijbewijs haalt, kan geen auto rijden. Zijn rijbewijs-loze mensen een benadeelde groep?
Artsen adviseren massaal om je te laten vaccineren.
Als je vaccins weigert en daarmee de medische wetenschap niet vertrouwt, wordt je nog steeds - zelfs met voorrang - door diezelfde artsen behandeld als je ziek wordt.
De benadeelde groep zijn de patiënten die onnodig lang wachten op hun ingreep.
Die autorij metafoor is echt heel slecht haha. Zwembandjes dragen als je kunt zwemmen is een beter metafoor. Als je kan zwemmen (je bent jong en gezond met normaal BMI) is de kans dat je verdrinkt bijna nul. Met zwembandjes om is het nog nét iets veiliger. Als je niet kan zwemmen (oudere, niet gezond of hoog BMI) dan is de kans dat je verdrinkt wat hoger. Als je zembandjes omdoet is de kans dan ook bijna nihil dat je verdrinkt. Dus dan is het best nuttig. De mensen die niet kunnen zwemmen zorgen voor een overvolle IC, niet de mensen die kunnen zwemmen.
Jij bent vast iemand die met zwembandjes om het zwembad ingaat. En dan andere mensen die goed kunnen zwemmen belerend aanraad om ook zwembandjes te dragen omdat het veel veiliger is. En dan ook boos wordt dat ze je voor gek verklaren als ze zeggen dat een zeker risico bij het leven hoort. Maar dat je dan wel vind dat ze dat toch moeten doen omdat het niet rationeel is om niet nóg minder risico te willen lopen. Jaja de wereld van angstige hyper rationele mensen. Loop je ook met een helm op straat?
Be my guest als jij zo wilt leven, maar voel je niet zo superieur als ik dat niet wil doen.
Merkwaardig genoeg lijk je ervan uit te gaan dat ik vóór uitsluiting zou zijn. Dat klopt niet. Ik ben tegen uitsluiting van ongevaccineerden, maar ook tegen bizarre en kwetsende vergelijkingen met de Jodenvervolging.
Nee hoor, dat vul je voor jezelf in. En prima dat je zo tegen die uitspraken bent, dat is je goed recht.
Beter lezen. Ik zie geen enkele doodswens of extreme uitspraak staan in deze artikelen naar gevaccineerden toe.
Da's lekker makkelijk: niet de mensen die mijn collega's bedreigen maar de media of de politiek hebben de schuld (maar een politicus die de Jodenvervolging erbij sleept en voortdurend strooit met misinformatie dan weer niet?).
Doordat de politiek het een pandemie van de ongevaccineerden maakt en stuurt op uitsluiting is de uitwerking polarisatie. Neem niet weg dat de extreme mensen die elkaar of jouw collega's gaan bedreigen aangepakt mogen worden. Die hebben daarin alsnog een eigen verantwoordelijkheid.
Jij gelooft serieus dat Baudet : uitdrukking aan zijn zorgen " geeft?
En dat hij dat niet zou kunnen doen zonder kwetsende vergelijking te maken?
Da's vreemd, want heel wat andere corona kritische partijen lukt het prima zonder de Joden erbij te slepen
Ik ken de intenties van Baudet niet. Ik volg hem daar te weinig voor. Ik heb niet echt een reden om iemand die waarschuwt voor de gevolgen een nazi regime te verwarren met een antisemiet. Blijf het rare logica vinden.
Ik vind het wel hypocriet dat er heel selectief verontwaardigd wordt gereageerd. Heb het idee dat iedereen het alleen maar heel erg vind omdat hij het zegt.
Volgens mij wordt rechts wel vaker met nazisme vergeleken. Trump werd er destijds ook steeds mee vergeleken. Toen hoorde je er niemand over. Doe vooral je ding hoor, maar het ziet er vanaf een afstandje allemaal wat hypocriet uit.
Een enkeling ja, maar zoveel zijn dat er niet hoor.
https://www.globalresearch.ca/stop-the- ... er/5755902
https://www.youtube.com/watch?v=CU4GKFLiR_c
https://twitter.com/Simone_Voice/status ... 2236206082
Toch wel aardig wat na 30 sec zoeken. Maar vind je dit nu antisemitische mensen? Of is het alleen antisemitisch als Baudet het zegt?
https://www.trouw.nl/religie-filosofie/ ... ~bbb9e0b2/
Hier ook een mooi relletje. Maar ik hoor nergens dat ze antisemitisch zou zijn. Vreemd hoor.
Overigens is FvD prominent Theo Hiddema het met mij eens.
Hahah heb je altijd bevestiging nodig van iemand waar je tegenop kijkt? Prima toch dat Hiddema dat vind?
De WHO heeft een bepaalde mening ja. Daar kun je het mee eens zijn, of niet.
Het beleid wordt gemaakt op de adviezen van deze instanties (RIVM/ WHO). De modellen die worden gebruikt zijn vaak niet compleet en correct. Worden overdreven om beleid te kunnen rechtvaardigen of mensen angst in te boezemen. Alles wat ingaat tegen de adviezen van het WHO wordt op elk digitaal platform geflagged als misinformatie. En dus verwijderd. Dat uitwerking is dezelfde als die van een dictatuur. Dus ik noem het beestje gewoon bij de naam.
Het feit dat het WHO nog fact checkte dat het virus zich niet via aerosolen verspreid zou worden staat me nog vers in het geheugen. Wie toen anders beweerde werd van Youtube, linkedIN en Facebook geknikkerd. Het is niks meer dan een hedendaagse boekenverbranding. Weet je hoeveel mensenlevens bespaard hadden kunnen worden als mensen deze informatie wel hadden vernomen?
Waarom de WHO daarmee een "dictatuur" zou zijn, is mij volstrekt onduidelijk.
Maurice mag gewoon zeggen wat hij denkt.
Niet alleen is hij in reguliere media gehoord, hij mag ook zijn eigen kanaal oprichten en daar zijn standpunt uitdragen.
Toon eens aan dat Maurice "gecensureerd " zou worden.
https://www.metronieuws.nl/lifestyle/te ... -linkedin/
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... s-te-zijn/
https://www.geenstijl.nl/5153651/mauric ... -gejorist/
Lees vooral eens hoe hij alle laster campagnes zelf heeft ervaren.
https://www.maurice.nl/2020/08/17/covid-1984/
Huh? Eerst beweer je dat de WHO een dictatuur is, maar kennelijk valt dat dan wel mee want landen gaan toch verschillend met corona en vaccineren.
Verder stel jij dat als landen verschillend met iets omgaan, er "dus" geen wetenschappelijke consensus zou zijn. Dat is opnieuw een bijzondere stelling. Politiek volgt dus altijd de wetenschap??
Tuurlijk werkt het wel als een dictatuur als je alle kritiek van het meest bezochte deel van internet gooit. Deze bedrijven hebben een monopolie op informatie verspreiding. Iedereen zit op die platformen. Dat het private ondernemingen zijn, neemt niet weg dat deze invloed er niet is.
Een politicus in een bepaald land doet een heftige uitspraak, en dus zouden we ons in Nederland in een glijdende schaal begeven?
Leg eens uit wat een politicus in Canada te maken heeft met Nederland?
Lijkt me vrij evident. Omdat we inmiddels in een QR samenleving zitten waarvan iedereen zei dat het nooit zover zou komen. Weet je hoe vaak Hugo de Jonge plechtig heeft beloofd geen mensen uit te gaan sluiten? Geen vaccinatiedrang, moeten we niet willen? Vorig jaar werd je nog voor wappie uitgemaakt als je hier zorgen over had. Beetje voor beetje worden vrijheden opgegeven en de hysterie wordt steeds groter. Als landen beginnen met vaccinatieplichten en de EU daar ook wel warm voor loopt dan worden er taboes doorbroken die nooit doorbroken mogen worden. De antivaxx retoriek verspreid zich als een virus over de wereld. Ik vind dat een stuk enger dan het hele virus. Dus ja, het interesseert me wat er in de rest van de wereld gebeurd en volg op de voet het nieuws, opiniestukken en social media discussie. Omdat alles met elkaar samenhangt. Met een rondje NOS journaal red je het niet ben ik bang.
Geen idee, maar ik blijf graag een klein beetje kritisch en zie geen reden een twitterfilmpje blind te geloven.
Ja je bent echt het toonbeeld van een kritische denker. Met types zoals jou zouden we nog steeds boeken verbranden en denken dat de zon om de aarde draaide. Was immers een wetenschappelijke consensus.
Voor zover er een parallel is met de jaren '30, zit ie daarin.
De effecten zijn al zichtbaar, maar de vraag is wie daar het slachtoffer van zijn.
Virologen moeten beveiligd worden, zorgpersoneel wordt bedreigd.
Ah dus je mag wel een vergelijking maken met de jaren ’30! Gebruik het naar hartelust zou ik zeggen als jij je daar oprecht zorgen om maakt. Dan wil ik misschien wel weten wat je zó dwars zit dat je dat zo voelt. Ik zal beloven je niet voor antisemiet uit te maken.
appelfflap schreef: ↑26 dec 2021 22:35
elle schreef: ↑26 dec 2021 20:55
waar je geloof aan hecht is voor jou of voor mij waar. Jij gelooft de ene arts, ik geloof de andere.
mja
ik geloof dat de aarde plat is omdat ik die ene geoloog geloof en de andere niet

dus is de aarde plat
zo ontwikkel je kennis anno 2022
De ironie is dat je dat inderdaad doet. De foute beweringen die je tot nu toe al hebt gedaan over Robert Malone bewijzen dat. Je hebt zelfs Axxyanus nodig om voor jou te checken dat de andere experts die ik aanhaalde niet de moeite waard zouden zijn. Je bent een luiwammes die zich graag conformeert met een hongerige behoefte aan autoriteit. Voor jou is dat pappa Axxyanus. Geeft niks Flap, we leren allemaal bij met de tijd.