Objectieve kritiek werkwijze advocaten

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: Objectieve kritiek werkwijze advocaten

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 17:38
axxyanus schreef: 21 jul 2021 17:04
dikkemick schreef: 21 jul 2021 09:07 Als er werkelijk een vermoeden van onschuld is dan moet dit tot op de bodem uitgezocht worden.
Dat is in tegenstrijd met jouw punt twee.

Want een vermoeden van onschuld begint met een alternatief verhaal voor het bewijs. En dat mogen advocaten nu juist niet brengen volgens jouw punt twee.
Jaaaaaaaa.......dat snap ik. Maar het alternatief moet toch wel enigszins geloofwaardig zijn???
Wel voor de verdachte is dat wel aangewezen. Maar voor de gerechtsgang zie ik het probleem niet als een advocaat met een ongeloofwaardig alternatief komt. Het is niet erg waarschijnlijk dat die een verdachte waartegen heel wat bewijsmateriaal verzameld is, vrij krijgt door een ongeloofwaardig alternatief naar voor te schuiven.

En er is natuurlijk het probleem van het meten. Hoe bepalen we de geloofwaardigheid van een verhaal? Ik ken geen methode die daar op betrouwbare wijze een getal op kan plakken. Ik ken ook geen methode die twee verhalen met elkaar vergelijkt waarna we op betrouwbare wijze kunnen besluiten welke van de twee het meest geloofwaardig is.

Ik zie dus helemaal geen heil in een of andere verplichting naar advocaten toe, tot een minimum van geloofwaardigheid in de alternatieven die zij naar voor brengen. Want er is gewoon geen manier om dat op een betrouwbare manier na te gaan en zelfs als het na te gaan is, is het twijfelachtig dat het een beduidende invloed zou hebben op het uiteindelijk oordeel van de rechter.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 17:37
Rereformed schreef: 21 jul 2021 16:23 Giuliani en een stel andere advokaten die bewust de leugen van de verkiezingsfraude hebben verdedigd zonder met enige bewijzen aan te komen zijn inderdaad voor het gerecht gekomen. Ik ben heel benieuwd of ze ermee weg komen of gestraft worden. Dit is wel de meest duidelijke zaak waaraan men kan afmeten in hoeverre Dikkemick gelijk heeft.
Maar die aperte onzin van mogelijke diefstal van een Rolex dan? Enkel en alleen om strafvermindering te bepleiten? Ik noem dat ook fraude! Die advocaat weet nl. donders goed dat dit niet de opzet was.
Sorry, maar ik weet niets over affaires en zaken die in Nederland spelen, en kan daar dus niets over zeggen.
Deze Amerikaanse zaak is echter wereldnieuws, en het volkomen onprofessionele en zelfs leugenachtig optreden van Trumps advokaten na de presidentsverkiezing kan men op het internet zelf uitvoerig en in details nagaan. Vandaar dat ik het de meest duidelijke zaak noem.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar gloeiende gloeiende....

Als een advocaat in USA liegt is dat wereldnieuws, als een advocaat in Nederland liegt wordt de hand (hier) boven het hoofd gehouden.
En misschien gaat het hier om leugentjes om bestwil (om CRIMINELEN eerder vrij te krijgen omdat dat je werk is als advocaat), maar het is en blijft wat het is: Een leugen! |
Die Roethof is advocaat. Een MAAT van hem (Derk Wiersum) wordt koelbloedig omgelegd en dan verzint Roethof excuses om die moordenaar mogelijk op vrije voeten te krijgen.
Het gaat er bij mij niet in!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hier een citaat van Spong:
Moet een advocaat met zijn cliënt meeliegen?

Spong haalde een zaak aan waarin hij een lid van de Rote Armee Fraktion(‘zo oud ben ik al’) verdedigde, en door de media als ‘terrorist in toga’ werd bestempeld. ‘Advocaten worden wel eens vereenzelvigd met hun cliënten. Cliënten biechten ons zeer ernstige misdrijven op die ze in rechte ontkennen. Ik zeg daarom nooit: mijn cliënt is onschuldig – maar ook niet dat hij het heeft gedaan. Wat ik heb geleerd van die RAF-zaak is dat je je als advocaat nooit openlijk mag distantiëren van je cliënt.’Zo ging een van de advocaten van Dutroux volgens Spong behoorlijk de mist in. ‘Toen hij hoorde welke daden Dutroux had verricht, liet hij aan de pers weten dat hij er niet goed van was geworden.Dát wordt niet van een advocaat gevraagd, dat had mijn Belgische confrater nooit mogen zeggen.’
Ik word er echt onpasselijk van. je WEET dat iemand schuldig is en KINDEREN misbruikt heeft, maar dan is het je taak als advocaat mee te LIEGEN met de 'verdachte'.
Bron: https://assets.budh.nl/advocatenblad/ar ... df_oid.pdf
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maar wat lees ik nu?
Het intellectuele niveau van advocaten is in Nederland de afgelopen twintig jaar dramatisch gedaald. Het beroep van advocaat is verworden van hoogstaand pleitbezorger die een doorwrochte analyse maakte van een zaak tot een ordinaire schreeuwer die klinkklare onzin uitkraamt.
https://www.vjiv.nl/index.php/advocaten ... U0QAvD_BwE
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 19:39 Maar gloeiende gloeiende....

Als een advocaat in USA liegt is dat wereldnieuws, als een advocaat in Nederland liegt wordt de hand (hier) boven het hoofd gehouden.
Maar dit ging niet om leugens. Dit ging om een alternatief verhaal. Dat zijn twee verschillende zaken.

Een van de redenen waarom dit soort topic met jou steeds ontspoort is jouw weigering om nauwkeurig te zijn. Een advocaat die met een alternatief verhaal komt als mogelijke uitleg voor het bewijs, liegt niet.

En misschien dat jij dat allemaal een pot nat vind, maar ik heb sterke vermoedens dat een advocaat in de V.S. die met een alternatief verhaal komt als mogelijke uitleg voor het bewijs, op zijn beide oren kan slapen en zich niet de minste zorgen moet maken over een mogelijke sanctie.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Axxyanus

Het zou kunnen dat jij een Russische robot bent die vanuit een Iglo op IJsland middels algoritmen (gecreëerd door buitenaardsen) op mijn posts reageert.

Dit IS een alternatief verhaal, maar volkomen uit de duim gezogen. Maar in advocatenland is dit dus geaccepteerd gedrag?
Einstein/Mick
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 20:46 Axxyanus

Het zou kunnen dat jij een Russische robot bent die vanuit een Iglo op IJsland middels algoritmen (gecreëerd door buitenaardsen) op mijn posts reageert.

Dit IS een alternatief verhaal, maar volkomen uit de duim gezogen. Maar in advocatenland is dit dus geaccepteerd gedrag?
Ja! Een alternatief verhaal mag volkomen uit de duim gezogen zijn. Dat is omdat het doel van een alternatief verhaal niet is om als waar aangenomen te worden maar om als niet uitgesloten mogelijkheid, om zo redelijke twijfel aan te tonen bij het verhaal dat het O.M. rond het bewijs heeft geweven.

De taak van de verdediging is niet om de onschuld van de verdachte aan te tonen maar om gerede twijfel te doen ontstaan over de schuld van de verdachte. Het brengen van hypothetische verhalen is een perfect legitieme manier om die taak volbrengen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mijn ultieme wens is dat er RECHT wordt gesproken. Het OM moet dan rechtmatig/eerlijk handelen en er geen mogelijke(!) strafbare feiten bij verzinnen, de rechter moet rechtmatig handelen en niet 10 jaar meer opleggen omdat verdachte mogelijk over 30 jaar wel eens wederom een strafbaar feit kan plegen. Hij of zij moet dus naar eer en geweten tot een rechtmatige uitspraak te komen en de advocaat....IDEM!

Sleutelwoorden zijn (op)RECHT(heid) en eerlijkheid. Nu wordt het een soort van steekspelletje om door leugens heen te prikken. Het OM mag dan nl. ook (als we de werkwijze van de advocaten even doortrekken) er van alles bijhalen/bij verzinnen om maar tot een zo hoog mogelijke straf te komen. Arme rechter!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 21 jul 2021 11:18
dikkemick schreef: 20 jul 2021 18:54 I rest my case. In dit geval speelde de officier voor DikkeMick! Hij begreep t niet!!!

En jullie blijkbaar ook niet. Ik zal de babbelbox wel blijven vullen met advocaten horror.
Slotje!
Ik kijk ook eens even een avond niet. :?

Waar is je inzicht en zelfdiscipline?
Dat geldt trouwens voor iedereen, die nu alweer gaat participeren en alleen in herhalingen kan vallen.

Ik zal je nog even in je lijden laten. :evil3:
Kunnen anderen zich nog even ergeren en zich daarmee onledig houden. :D
Sorry Maria. Voel je vrij dit topic ieder moment op slot te zetten. Maar ik meen absoluut wat ik schrijf en verbaas me oprecht over de houding van anderen hier en over het getoonde begrip m.b.t. de werkwijze van onze advocaten. Stel toch dat OM ook zo te werk gaat!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 21:46 Sorry Maria. Voel je vrij dit topic ieder moment op slot te zetten. Maar ik meen absoluut wat ik schrijf en verbaas me oprecht over de houding van anderen hier en over het getoonde begrip m.b.t. de werkwijze van onze advocaten. Stel toch dat OM ook zo te werk gaat!
Mick
in osn land heeft iedereen recht op verdediging en het is de plicht van elke advocaat om zijn cliënt zo goed mogelijk te verdedigen
en ja, de grens tussen die waarheid een zetje geven en leigen is vaak flinterdun.

dus zelfs al is de misdaad duidelijk dan zal de advocaat vd verdachte toch nog invalshoeken zoeken om de straf zo klein mogelijk te houden, simpelweg omdat dit nu eenmaal zijn job is.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 21 jul 2021 21:43 Mijn ultieme wens is dat er RECHT wordt gesproken.
Sorry maar jij hebt wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren betreffende de bovenstaande bewering.

Als dat je ultieme wens was, dan was je in het verleden ingegaan op de pogingen van anderen om de eventuele nadelen te bespreken voor het spreken van RECHT, die jouw voorstellen zouden kunnen hebben. Je hebt daar geen enkele belangstelling voor. Het idee dat toekomstige onschuldige verdachten wel eens het slachtoffer zouden kunnen worden van jou voorstellen laat je volledig koud.

Voor zover ik dat kan inschatten op basis van je bijdragen hier, is je ultieme wens dat de grote misdadigers niet ontsnappen aan de maatschappelijke wraak. Dat daarbij heel wat onschuldige slachtoffers kunnen vallen als nevenschade, is een prijs die je meer dan bereid bent om te betalen.

Dat je ultieme wens zou zijn dat RECHT wordt gesproken, is enkel lippendienst want dat weerspiegelt zich niet in je bijdragen.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Noem je deze leugens flinterdun verwijderd van de waarheid een zetje geven?

Het gaat mij om RECHT!
Als het de taak van de advocaat is om de straf zo laag mogelijk te doen uitkomen, dan zou de taak van het OM zijn de straf zo hoog mogelijk te doen uitkomen. Dan mag jou door rood rijden worden aangerekend terwijl je door groen reed (of er helemaal geen stoplicht was). Ook dan geeft oom agent de waarheid een flinterdun zetje.
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Axxyanus

Dan zou ik dus voorstander zijn van een OM die alles aan elkaar liegt om een verdachte zo hoog mogelijk te laten ophangen. Dat compenseert nl. de werkwijze van advocaten. Maar dit is niet zo.
Ik wil dat er objectief onderzoek wordt gedaan door BEIDE partijen en ik wil NIET dat er teruggegrepen moet worden op alternatieven (lees: Leugens!)
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

mick

een paar jaar geleden was er op de vrt een interessante reeks genaamd strafpleiters.
heel interessant om bepaalde inzichten te krijgen in dat soort werk.
5 à 6 afleveringen met een zestal topadvocaten uit vlaanderen

geen idee of je belg bent maar je zult die online nog wel ergens te pakken kunnen krijgen
Gesloten