Was god beschermheer van Hitler?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hisdudeness schreef: Verder heb ik eerdere uitspraken van jou gelezen m.b.t. Jozef Rulof die ervoor zorgen dat ik niet kan geloven dat jij onbevooroordeeld en objectief deze topic kan beoordelen........
Dat is een uitspraak waar ik niets mee kan. Gaarne zou ik referenties en citaten zien waar dit uit blijkt, en bovenal, wat u precies bedoelt.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Hisdudeness

Bericht door Hisdudeness »

Herman2 schreef:Hallo Dudeness,

Je hebt kritiek omdat ik een verband leg tussen het leggen van bloemen op het graf van Hitler en de uitvinding van het Directe Stem Apparaat (DSA). Ik zal uitleggen hoe ik tot die conclusie kom.

Over het DSA schrijft Rulof in diverse boeken dat daarmee contact met het hiernamaals bewerkstelligd zal worden en dan ook vastgesteld zal worden dat alle uitspraken en voorspellingen van de astrale meesters op waarheid berusten.

Ik concludeer daaruit ook dat dan het bewijs kan worden geleverd dat Hitlers optreden tot een nuttige evolutie heeft geleid, zoals in de boeken wordt verhaald en waarvoor de mensheid eigenlijk waardering moet opbrengen. Een echte volgeling van de Rulof-leer begrijpt dit uiteraard nu al! Naarmate de massa's ook tot dit inzicht rijpen, mede dankzij het DSA, zal men Hitler uiteindelijk dankbaar worden. Vandaar de bloemen op zijn graf.

Deze gevolgtrekking is eigenlijk heel logisch en jouw veronderstelling dat ik de boeken niet goed gelezen zou hebben is onjuist.
Misschien heb je de boeken wel gelezen Herman, maar zeker niet begrepen....

Ook bovenstaande klopt niet, de mensheid zal uiteindelijk wel waardering opbrengen voor wat Hitler heeft gedaan, alleen niet zo snel als jij denkt. De kennis en informatie over het leven na de dood dus ook over de rol van Hitler zal vast en zeker worden doorgegeven als het DSA er eenmaal is, maar dit wil niet zeggen dat iedereen direct zal waarderen wat Hitler heeft gedaan....

Verder ging mijn reactie op jou bewering vooral om het feit dat jij tot de conclusie kwam dat God Hitler de hand boven het hoofd hield...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het is al behoorlijk idioot om te geloven dat er ooit zoiets zal komen als een DSA. Indien dat er over twintig jaar nog niet is? Laat je dan je geloof in JR vallen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Hisdudeness

@Devious:
Het is een verzameling uit verschillende topics….
…..Het gaat mij er ten eerste om dat de rassenleringen van Rulof onjuist zijn, en dat de rassenleringen daarnaast op een zeer denigrerende en soms zelfs hatelijke manier zijn geformuleerd…..

…..Dat verreweg de meeste Rulofianen geweldloos zijn staat mijns inziens niet ter discussie. Het gaat mij puur om het gedachtengoed dat ik afkeur. De citaten over joden en 'zwartjes' (zoals Rulof Afrikanen noemt) zijn uitermate verwerpelijk…..

….Ik heb behoorlijk wat van deze boeken gelezen, en ik heb me enige jaren in Rulofkringen begeven. Wat betreft de citaten of zinnetjes; ach, men roept altijd als een soort automaat 'uit de context gerukt...', maar het maakt niet uit of je het hele boek leest of slechts de citaten. Het blijft allemaal even kwetsend, absurd en hatelijk…..

...Ik weet wel dat de meeste Ruloflezers het allemaal goed bedoelen, en op hun manier het beste met de wereld voorhebben. Het gaat mij om de onjuistheden die erin staan. Sommige dingen kloppen gewoon niet; het indelen van mensen in rassen op basis van huidskleur en uiterlijke kenmerken, waarbij deze kenmerken tevens corresponderen met de mate van geestelijke ontwikkeling, is uiterst onwetenschappelijk en volkomen achterhaald. En de manieren waarop Rulof het heeft gezegd varieren van denigrerend tot ronduit hatelijk.
‘Beginnend in het oerwoud gaan zij van het ene ras naar het andere en bereiken via duizenden levens het blanke ras.’ (Volkeren der aarde. Blz 407)
‘De stoffelijke graden zien zich onder een liefdevolle, maar bewuste leiding geplaatst, eens zullen ze in het blanke ras oplossen, waarna al die lagere bewustzijnsgraden verdwijnen.’ (Volkeren der aarde. Blz 412)
Zo nu en dan gebruikte Rulof het denigrerende woord 'zwartjes' wanneer hij spreekt over Afrikanen....

....Ten eerste wil ik nog even weer benadrukken dat, hoe fel ik mijn afkeuring van de leer van Jozef Rulof ook laat blijken, dit niets zegt over mijn verstandshouding tot de mensen die in deze leringen geloven. Ik neem dan ook ten stelligste afstand van iedere vergelijking met neo-nazi's, omdat Ruloflezers voor het overgrote deel vredelievende mensen zijn, en Rulof zelf heeft ook nooit opgeroepen tot fysiek geweld. Ik heb in het verleden boeken van Rulof gelezen en ben bij bijeenkomsten en lezingen aanwezig geweest en heb mij een tijdlang in die kringen begeven. Het is mij dus puur te doen om de, in mijn ogen denigrerende en soms hatelijke toon in bepaalde boeken, en om de onredelijkheid en onjuistheid van sommige denkbeelden.....
Bovenstaande is slechts een kleine selectie met uitspraken die voor mij bevestigen dat jij je mening al klaar hebt over JR en derhalve dus niet objectief meer kan zijn m.b.t. dit onderwerp...
Hisdudeness

Kitty schreef:Het is al behoorlijk idioot om te geloven dat er ooit zoiets zal komen als een DSA. Indien dat er over twintig jaar nog niet is? Laat je dan je geloof in JR vallen?
Dit zijn pas goede uitspraken voor discussie... :?

Er staat in de leer dat in de "Eeuw van Christus" die loopt van 1945 tot 2045 de meesters op aarde zullen spreken, ik pin mezelf niet vast op een precies jaartal....alhoewel het wat mij betreft beter vroeger dan later mag komen.....
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Hisdudeness schreef:Bovenstaande is slechts een kleine selectie met uitspraken die voor mij bevestigen dat jij je mening al klaar hebt over JR en derhalve dus niet objectief meer kan zijn m.b.t. dit onderwerp..
Ten eerste: Wat klopt er niet?
Ten tweede: Ik heb de indruk dat u 'eveneens' (van de hypothese uitgaande dat uw mening over mij correct is) uw mening al klaar heeft over JR, en derhalve niet objectief meer kan zijn m.b.t. dit onderwerp. In dat geval bent u dus als de spreekwoordelijke ketel die de pot verwijt zwart te zien.
Mensen die mij al langer kennen op dit forum weten dat ik mijn soms stellig geformuleerde mening heel snel bijdraai zodra men met sterke argumenten of bewijsmateriaal komt. Dus kom ter zake!

Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Devious op 30 dec 2007 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Dudeness schreef:
Er staat dat in de "Eeuw van Christus" die loopt van 1945 tot 2045 de meesters op aarde zullen spreken, ik pin mezelf niet vast op een precies jaartal....alhoewel het wat mij betreft beter vroeger dan later mag komen.....
Vanwaar deze marge? Er zijn nogal wat Rulof-lezers die denken dat 'De Eeuw van Christus' eerder een symbolische waarde heeft en veel langer kan duren dan 100 jaar.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Hisdudeness

JR heeft ook artikelen geschreven onder het pseudoniem Marja Radjany, hierin werden allerlei uiteenlopende onderwerpen behandeld, in 1 van deze artikelen staat letterlijk dat de eeuw van Christus loopt van 1945 tot 2045, vandaar.....
Hisdudeness

Devious schreef:
Hisdudeness schreef:Bovenstaande is slechts een kleine selectie met uitspraken die voor mij bevestigen dat jij je mening al klaar hebt over JR en derhalve dus niet objectief meer kan zijn m.b.t. dit onderwerp..
Ten eerste: Wat klopt er niet?
Ten tweede: Ik heb de indruk dat u 'eveneens' (van de hypothese uitgaande dat uw mening over mij correct is) uw mening al klaar heeft over JR, en derhalve niet objectief meer kan zijn m.b.t. dit onderwerp. In dat geval bent u dus als de spreekwoordelijke ketel die de pot verwijt zwart te zien.
Mensen die mij al langer kennen op dit forum weten dat ik mijn soms stellig geformuleerde mening heel snel bijdraai zodra men met sterke argumenten of bewijsmateriaal komt. Dus kom ter zake!

Vriendelijke groet.
Klopt Devious, zoals je het hier zegt heb je gelijk, maar jij was degene die mij vroeg naar citaten om te verduidelijken en waaruit ik kon opmaken dat jij je mening al klaar had over JR en hierop kreeg je van mij antwoord....
En om in stijl van dit forum te blijven draaide jij het daarna weer om......en zo kunnen we eindeloos discussieren...

Wat bedoel je nou met kom terzake....ik was eigenlijk van plan om deze topic te laten voor wat het is, maar ik kreeg zoveel reacties en opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd dat ik wel even verder moest met dit topic...
Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience »

Herman2 schreef:Dudeness schreef:
Er staat dat in de "Eeuw van Christus" die loopt van 1945 tot 2045 de meesters op aarde zullen spreken, ik pin mezelf niet vast op een precies jaartal....alhoewel het wat mij betreft beter vroeger dan later mag komen.....
Vanwaar deze marge? Er zijn nogal wat Rulof-lezers die denken dat 'De Eeuw van Christus' eerder een symbolische waarde heeft en veel langer kan duren dan 100 jaar.
Wanneer met DSA de psychofoon bedoeld is, die bestaat al.
En er zijn wereldwijde netwerken die zich met elektronische transcommunicatie
bezighouden. Is snap niet wat we dan aan een zgn. DSA rond 2025 nog zouden hebben.

Lijken JR volgelingen echter zich zo blind op 2025 te staren, dat ze niet in de gaten
hebben dat EVP al jaren bestaat. We leven nu dus pakweg in 2008.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... phenomenon
Laatst gewijzigd door Antiscience op 30 dec 2007 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hisdudeness schreef:Er staat in de leer dat in de "Eeuw van Christus" die loopt van 1945 tot 2045 de meesters op aarde zullen spreken, ik pin mezelf niet vast op een precies jaartal....alhoewel het wat mij betreft beter vroeger dan later mag komen.....
Je hebt dus helemaal niet door dat de één van de meesters tot je sprak vanmorgen? Noemt de meester die het beste met je voorheeft, je wat geestelijke hygiëne bij wil brengen, en je de weg naar de volgende kosmische graad wijst, asociaal? Vreemd. Weet je dan niet dat je je voor mijn woorden open moet stellen? En dat ik er tig levens op geoefend heb om zulke hoge wijsheid uit te spreken dat denkbeelden gebaseerd dienen te zijn op feiten, en je als blauwogig te ontmaskeren?
Born OK the first time
Hisdudeness

Antiscience schreef:
Herman2 schreef:Dudeness schreef:
Wanneer met DSA de psychofoon bedoeld is, die bestaat al.
En er zijn wereldwijde netwerken die zich met elektronische transcommunicatie
bezighouden. Is snap niet wat we dan aan een zgn. DSA er rond 2025 nog zouden hebben.

Lijken JR volgelingen echter zich zo blind op 2025 te staren, dat ze niet in de gaten
hebben dat EVP al jaren bestaat. We leven nu dus pakweg in 2008.
Beste AntiScience
Het directe stemapparaat bestaat nog niet....dit is heel duidelijk en makkelijk vast te stellen aan de hand van de beschrijvingen die er zijn van het DSA....Het is namelijk zo dat de meesters uit de hoogste sferen tot de mensheid zullen spreken middels het DSA en dat deze zo duidelijk te horen zijn alsof ze naast je stonden....de kennis en de wijsheid die we dan ontvangen is onfeilbaar en oneindig.....enz....dit kun je bij lange na niet zeggen over EVP e.d. maar toch blijft dit een hele interessante ontwikkeling.

Wat betreft de psychofoon, EVP enz. dit zijn i.m.o. allemaal voorlopers van het directe stemapparaat, maar zeker nog niet het DSA zelf....
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hisdudeness schreef:....Het is namelijk zo dat 1) de meesters 2) uit de hoogste sferen 3) tot de mensheid zullen spreken 4) middels het DSA en 5) dat deze zo duidelijk te horen zijn alsof ze naast je stonden....6) de kennis en de wijsheid die we dan ontvangen is onfeilbaar en oneindig.....enz........
Precies, en hoewel je dat wist, herkende je de meester dus toch niet. Hoe hardnekkig kun je zijn?
Het DSA is uiteraard het internet, dat was nog niet bekend in de tijd van Rulof, en daarom kon hij dat niet duidelijker omschrijven
Wat betreft 6) moet je de meesters niet overschatten natuurlijk. Ook zij zijn maar nederige dienstknechten van God, onfeilbaarheid moet je niet letterlijk nemen, maar we doen ons best. 'Oneindig' betekent gewoon dat het via het internet de gehele wereld overgaat in een flits. Mooi he.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 30 dec 2007 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
a.r.

Bericht door a.r. »

@ Hisdudeness

Oh my..., ik heb griep, maar dacht dat de koorts flink gezakt was, heb IK een delerium? :shaking:
Hisdudeness

Ik ben klaar met dit onderwerp, aangezien het nu in het belachelijke wordt getrokken.....

Met vriendelijke groet

:wink:
Plaats reactie