Precies. Om dezelfde reden zal jij hoogstwaarschijnlijk niet een streng-religieuze opvoeding hebben gehad.Sararje schreef:Ach ja, maar de enige reden waarom jij in Allah gelooft is omdat je daarmee hoogstwaarschijnlijk bent opgevoed.
Groetjes.
Moderator: Moderators
Jouw : NO MATTER WHATmoslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Wie ontkent wat? ontken je de reden waarom je niet durft te twijfelen?moslima schreef:Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
kun je dat arabisch ook vertalen?moslima schreef:zal leiden incha allah. Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.
Hebr 6: waarvan Saoedi Arabie en Iran een lichtende voorbeelden zijn.wahlers schreef:
- Zolang we de macht niet hebben om je te pakken ben je vrij op te geloven wat je wilt. Maar zodra we de macht hebben moet je vooral als ongelovige hond je bek houden!
Hebr 6: moslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkennen? Is toch logisch?
Mijn ouders zijn tastbare wezens. Ik kan ze aanraken, zien, horen, bezoeken. Omdat ze tastbaar en zichtbaar zijn, kan ik van ze houden. Ik kan niet houden van iets onzichtbaars, waarvan anderen beweren dat het bestaat, zoals ik niet van elfjes, spoken en ectoplasma kan houden. Als het niet geloven in een ontastbaar en onzichtbaar wezen de grootste zonde is, dan ben ik trots een zondaar te zijn.moslima schreef: Het feit dat jij ongelovig bent is alsof je ontkent dat je geen ouders hebt. Dat is een van de grootste zondes.
Er bestaan geen boeken zonder een auteur. Geen planten zonder water licht enz. Alles heeft iets nodig. Ons lichaam heeft zuurstof, voeding, en zo veel dingen nodig maar onze geest heeft aanbidding nodig en liefde nodig. En van wie zou je kunnen houden? De enige die er altijd is niet alleen voor mij niet alleen voor jou maar voor iedereen is God.
En ik voel me goed zonder geloof; beter nog zelfs. Vroeger geloofde ik en was ik ongelukkig, nu geloof ik niet meer in onzichtbare en ontastbare dingen, en ben ik gelukkig. Ik voel me prima. Dus mij hoef je niet iets bij te leren over de Islam, ik kan het missen als kiespijn.Ik voel me goed bij mijn geloof dat is de reden waarom ik iedereen iets wil bijleren van de islam omdat ik wil dat je dat ene gevoel hebt dat mij heeft doen beslissen om bij de islam te blijven.
Dat is dus een domme houding. Zomaar geloven is dom, kritisch geloven is beter, helemaal niet geloven omdat er geen rationele en objectieve keuze aan ten grondslag kan liggen is het best.moslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Nee, dat is niet logisch. Moet je voorstellen: jij bent Allah. Of God. (Het maakt voor mijn voorbeeld niet zoveel uit.) Je bent oppermachtig: je beschikt over een arsenaal aan kennis en geestelijke en fysieke krachten waar wij mensen de omvang niet eens van kunnen begrijpen. Voor zo'n entiteit is het een koud kunstje om zich tegelijkertijd aan iedereen ondubbelzinnig kenbaar te maken: ook aan verstokte atheisten als mijzelf. Merk op dat alle openbaringsgodsdiensten op deze wereld altijd bij een persoon beginnen. Is de god van die openbaring zo'n slapjanus dat hij/zij/het niet eens op een fatsoenlijke manier iedereen---en dan met name de critici---tegelijkertijd hetzelfde visioen kan geven...? Wat is dat voor prutgod?Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
Hetty,hetty schreef:moslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkennen? Is toch logisch?
Op dit moment wil ik alleen ff heel graag aan een moslima vragen hoe zij denkt over de door moslims gepraktiseerde genitale verminkingen in Afrika. Hele volkstammen, natieën, besnijden hun dochters, vaak met de dood tot gevolg.
Zijn dat wel 'echte moslims'?
groetjes.