Islam...de snelst slinkende religie ter wereld!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Sararje schreef:Ach ja, maar de enige reden waarom jij in Allah gelooft is omdat je daarmee hoogstwaarschijnlijk bent opgevoed.
Precies. Om dezelfde reden zal jij hoogstwaarschijnlijk niet een streng-religieuze opvoeding hebben gehad.

Groetjes.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Daar heb jij in mijn geval geheel geen weet van. Ik zou als ik jou was niet dergelijke dingen speculeren :P fyi: ik heb min of meer om religieuze redenen wel degelijk op een religieuze middelbare school gezeten uit eigen vrije wil.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton »

moslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Jouw : NO MATTER WHAT

Komt waarschijnlijk door o.a. 40. De Gelovige (Al-Momin)

25. "Die het goede belette, de overtreder, de twijfelaar,

34. En voordien kwam Jozef tot u met duidelijke tekenen, maar gij bleeft twijfeles aan hetgeen hij u bracht doch toen
hij stierf zeidet gjj: Allah zal na hem geen boodschapper meer zenden." Alzo laat Allah de buitensporigen en de twijfelaars dwalen.

94. En als gij over hetgeen Wij tot u hebben nedergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek vóór u hebben gelezen.
Inderdaad, de waarheid is van uw Heer tot u gekomen; behoor daarom niet tot de twijfelaars.

Ik weet in ieder geval waarom je zo overtuigd bent (of over wilt komen). Voor mij geen twijfel wat dat betreft.

Waar ik wel aan twijfel is of je verder nog open staat voor enige zelfreflectie.
moslima schreef:Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
Wie ontkent wat? ontken je de reden waarom je niet durft te twijfelen?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

moslima schreef:zal leiden incha allah. Amin ya Rabbie al3alamien wa 3ala koli lmoslimien.
kun je dat arabisch ook vertalen?
我不了解
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Moslima,

"Jouw geloof, mijn geloof of mijn ongeloof" klinkt heel leuk op papier.
Feit blijft dat als ik mijn ongeloof uit en beweer dat de Koran een sprookjes boek is en deze gebruik om een kampvuur brandend te houden dat ik dan speel met mijn leven.

Van dit fenomeen druipt het theocratische superieuriteitsgevoel af.
Eveneens van jouw opmerking dat ongelovigen zich diep van binnen eigenlijk heel zielig voelen.

In dit perspectief klinkt de opmerking "Jouw geloof, mijn geloof of ongeloof" nogal hypocriet als een uitdrukking dat ik met rust gelaten zou worden als ik mijn ongeloof uitspreek.

En ik geloof dat Mohammad een sadistische, melagomane, pedofiele, moordende verkrachter is geweest.
Eveneens geloof ik dat de Moslims hun eigen roofachtige geschiedenis ontkennen en ongeloofwaardig rooskleurig neerzetten, zeker ten opzichte van alle niet Moslim geschiedschrijvingen.
Tevens geloof ik dat de Islam een desastreus karakter heeft gehad op vele culturen, met name vele Indiase culturen, en dat in die context "Jouw geloof, mijn geloof of ongeloof" nogal wrang en absurd overkomt.
Tevens blijkt maar weer keer op keer dat mijn ongeloof niet geduld wordt op het moment dat ik een satirische cartoon afbeelding maak, een toneelstukje over Mohammad en Ayesha maak, ik als paus een opmerking citeer die aangeeft dat de Islam wel degelijk een bloedig karakter dan wel bloedige periode(s) kent.

Waar zijn de Moslims die in de bres springen om mijn vrijheid van meningsuiting openlijk te verdedigen?
In de praktijk blijken deze in de minderheid te zijn of ze houden zich stil...zoals Nasser, een Moslim met wie ik veel gecorrespondeerd heb, een Moslim die klaagde dat hij niet vrijuit kon spreken binnen zijn eigen Moslim gemeenschap.

Mijn conclusie is dan ook dat met "Jouw geloof, mijn geloof of ongeloof" dan ook bedoeld wordt:
  • Zolang we de macht niet hebben om je te pakken ben je vrij op te geloven wat je wilt. Maar zodra we de macht hebben moet je vooral als ongelovige hond je bek houden!
Lekkere instelling!...zoals in de praktijk overduidelijk blijkt!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

wahlers schreef:
  • Zolang we de macht niet hebben om je te pakken ben je vrij op te geloven wat je wilt. Maar zodra we de macht hebben moet je vooral als ongelovige hond je bek houden!
waarvan Saoedi Arabie en Iran een lichtende voorbeelden zijn.

Moslima jij mag met een hoofddoek lopen. In saoedi arabie en iran mag geen vrouw zonder hoofddoek lopen.

http://www.amnesty.org/ailib/intcam/sau ... ing/4.html
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
hetty
Geregelde verschijning

Bericht door hetty »

moslima schreef:iedereen is volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken. Iedereen gelooft wat hij wil en ik geloof in Allah zoals alle andere moslims. NO MATTER WHAT
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkennen? Is toch logisch?

Op dit moment wil ik alleen ff heel graag aan een moslima vragen hoe zij denkt over de door moslims gepraktiseerde genitale verminkingen in Afrika. Hele volkstammen, natieën, besnijden hun dochters, vaak met de dood tot gevolg.

Zijn dat wel 'echte moslims'?

groetjes.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

moslima schreef: Het feit dat jij ongelovig bent is alsof je ontkent dat je geen ouders hebt. Dat is een van de grootste zondes.
Mijn ouders zijn tastbare wezens. Ik kan ze aanraken, zien, horen, bezoeken. Omdat ze tastbaar en zichtbaar zijn, kan ik van ze houden. Ik kan niet houden van iets onzichtbaars, waarvan anderen beweren dat het bestaat, zoals ik niet van elfjes, spoken en ectoplasma kan houden. Als het niet geloven in een ontastbaar en onzichtbaar wezen de grootste zonde is, dan ben ik trots een zondaar te zijn.
Er bestaan geen boeken zonder een auteur. Geen planten zonder water licht enz. Alles heeft iets nodig. Ons lichaam heeft zuurstof, voeding, en zo veel dingen nodig maar onze geest heeft aanbidding nodig en liefde nodig. En van wie zou je kunnen houden? De enige die er altijd is niet alleen voor mij niet alleen voor jou maar voor iedereen is God.

Mijn geest heeft geen aanbidding nodig. Ik ben gelukkig zonder geloof in God.
Ik voel me goed bij mijn geloof dat is de reden waarom ik iedereen iets wil bijleren van de islam omdat ik wil dat je dat ene gevoel hebt dat mij heeft doen beslissen om bij de islam te blijven.
En ik voel me goed zonder geloof; beter nog zelfs. Vroeger geloofde ik en was ik ongelukkig, nu geloof ik niet meer in onzichtbare en ontastbare dingen, en ben ik gelukkig. Ik voel me prima. Dus mij hoef je niet iets bij te leren over de Islam, ik kan het missen als kiespijn.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Dat is dus een domme houding. Zomaar geloven is dom, kritisch geloven is beter, helemaal niet geloven omdat er geen rationele en objectieve keuze aan ten grondslag kan liggen is het best.
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkenen? Is toch logisch?
Nee, dat is niet logisch. Moet je voorstellen: jij bent Allah. Of God. (Het maakt voor mijn voorbeeld niet zoveel uit.) Je bent oppermachtig: je beschikt over een arsenaal aan kennis en geestelijke en fysieke krachten waar wij mensen de omvang niet eens van kunnen begrijpen. Voor zo'n entiteit is het een koud kunstje om zich tegelijkertijd aan iedereen ondubbelzinnig kenbaar te maken: ook aan verstokte atheisten als mijzelf. Merk op dat alle openbaringsgodsdiensten op deze wereld altijd bij een persoon beginnen. Is de god van die openbaring zo'n slapjanus dat hij/zij/het niet eens op een fatsoenlijke manier iedereen---en dan met name de critici---tegelijkertijd hetzelfde visioen kan geven...? Wat is dat voor prutgod?

Nu moet je niet gaan mekkeren dat je 'open moet staan voor geloof' of dat 'Allah er niet voor kiest om met critici te praten': dat zijn slappe excuusjes zonder enigerlei waarde. Een god is zo machtig dat die geen rekening hoeft te houden met 'openstaan voor', en de god weet ook donders goed dat als hij de kritische denkers kan overtuigen de rest van de wereld binnen een paar decennia aan zijn voeten ligt---waar het bij christendom en islam altijd om draait.

Wat wel logisch is, is dat jij een moslima bent omdat je:
  • of in een regio bent geboren waar islam de heersende opvatting is;
  • of dat je ouders je zo hebben opgevoed;
  • of dat je bij jezelf hebt besloten dat je 'ging geloven'.
Een combinatie is ook mogelijk. Daaruit volgt dus dat Allah bovenal een menselijk en sociaal-geografisch verschijnsel is, zonder enige overeenkomst met de werkelijkheid. Allah is een fantasie. Van mij mag je blijven geloven in je sprookje, zolang ik er maar niet mee lastig wordt gevallen. Het probleem is alleen dat ik er wel mee lastig wordt gevallen, want in minder ontwikkelde delen van de wereld ben ik mijn leven niet zeker als ik deze volkomen verdedigbare uitspraken doe. Sterker nog, als ik in mijn deel van de wereld een tekeningetje maak van een pedofiele en schizofrene 'profeet' van jouw geloof en dat tekeningetje verspreid, vallen staatshoofden en leiders over mij heen en worden excuses van mij verlangd. Misschien vallen er doden bij rellen. Ik geloof niet dat er hier doden vallen als in de minderontwikkelde delen van de wereld de rest voor pleepapier, vuile christenhonden, kaffers en meer wordt uitgemaakt. Denk daar maar eens over na.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

hetty schreef:
Natuurlijk spreekt God enkel aan die in hem geloven (Christenen,Joden en Moslims) Wat gaat Hij beginnen spreken tot degene die hem ontkennen? Is toch logisch?

Op dit moment wil ik alleen ff heel graag aan een moslima vragen hoe zij denkt over de door moslims gepraktiseerde genitale verminkingen in Afrika. Hele volkstammen, natieën, besnijden hun dochters, vaak met de dood tot gevolg.

Zijn dat wel 'echte moslims'?

groetjes.
Hetty,

Dit is niet iets specifiek islamitisch, het wordt ook door christenen in die streken (Somalië , Ethiopië en Kenia) als 'normaal' beschouwd. Alleen in de koran en soenah wordt het niet afgekeurd.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
moslima

Bericht door moslima »

Antwoord op hetty

Moslim meisjes worden niet besneden dit is een cultuur bij een bepaalde bevolking. Er is een groot verschil tussen cultuur en godstienst. Het is een voorbeel van mensen die de islam gebruiken om hun daden te rechtvaardigen. Eigenlijk zou de cultuur zich moeten aanpassen aan de godsdienst en niet andersom. Daardoor bestaan er veel misverstanden.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

moslima,

Wat vind jij persoonlijk van het geweld dat onstaan is naar aanleiding van de uitspraken van de Paus?

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Eigenlijk zou de cultuur zich moeten aanpassen aan de godsdienst
Juist
Zich aanpassen aan de Shia of aan de Soenna , of aan nog iets anders ?
dit ter vermijding van misverstanden
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
moslima

Bericht door moslima »

De Paus zegt dat de moslims met het zwaard de islam hebben verspreid. (hij verwees naar een citaat van een onwetende keizer in de 14e E) Maar ik denk dat je niet moet beginnen over een ander geloof te praten als je eigen godsdienst ook niet heel zuiver is. Ten tijde van de kruistochten hebben zij ook heel wat bloed vergoten. dit keuren wij ook af maar wij gaan niet beginnen met het christendom te beledigen. Het is een domme zet van een man met veel respect want die respect is hij nu van mij toch kwijt.
Ik mijn geloof en jullie jullie geloof.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Wat is daar exact beledigend aan? Het is hypocriet, ja daar ga ik in mee. Maar het is niet beledigend. Zeker niet als je het in zijn context leest.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Plaats reactie