Ayaan Hirsi Ali complot

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Jammer dat de forumsoftware de quotering niet verheldert. Ik zal het voorgaande stuk de komende week eenszelf gaan uitsplitsen en hanmatig van een meer heldere lay-out voorzien.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Sjun,

Ik heb jou, inmiddels lange, epistel bericht gelezen.
Het lijkt me weinig zinvol om hier weer op te reageren omdat 'bewijs' voor jou een andere betekenis heeft dan voor mij!

Even voor alle duidelijkheid en om misverstanden bij je weg te nemen.
Ik heb 2 keer LPF gestemd!
De eerste keer omdat ik toen uitgebreid Pim Forteyn's boeken heb gelezen voordat hij vermoord was!
En de tweede keer om de LPF een kans te geven na een hectische en ongelukkige eerste start waarvan de sprirituele 'vader' (Pim) ontbrak.
In mijn opinie heeft de LPF gefaald!
Overigens stemde ik op de LPF vanwege Pim's mening en voorgestelde aanpak om de overhead op ons sociaal bestel aan te pakken met een no-nonsens beleid.
Geloof, met name de Islam, was geen issue of overweging voor mij.

Daarnaast bewonder ik Ayaan als persoon.
Zo zeer zelfs dat ik haar een persoonlijke brief heb gestuurd (met een positieve inhoud natuurlijk!).
Maar ik vind wel degelijk dat Ayaan, als volksvertegenwoordiger, bekritiseert moet worden!
Het zou onnatuurlijk en zelfs een gevaar voor de democratie zijn als ze als beleidsmatig politicus niet bekritiseerd zou worden!
Immers, een beleidsbestel van alleen ja-knikkers is niet onderscheidbaar van een dictatuur!

En ja! Ik heb kennis van de Islam!
En ja! Ik heb meer kennis, veel meer kennis, dan de gemiddelde Nederlander en zelfs meer kennis over de Islam dan de gemiddelde journalist of politicus!

Klinkt dit arrogant! So be it!
Als dit arrogant klinkt dan is de arabist Hans Jansen ook arrogant!
Want ik deel veel van zijn meningen en ik begrijp hem uitstekend!
En als dit arrogant klinkt dan zijn de weinige Moslim kenissen die ik heb ook arrogant!
Want ook zij delen de mening dat de meerderheid van de niet-Moslims (zo'n 15 miljoen Nederlanders dus!) weinig tot geen verstand heeft van de Islam.

Maar de man op de straat heeft vaak wel een uitgesproken mening!
En ook ik heb een uitgesproken mening!
Het verschil is, in tegen stelling tot de meerderheid van de Nederlanders, dat ik mijn uitgesproken mening kan onderbouwen met verifieerbare feiten, voorbeelden en wetenswaardigheden vanuit de ideologie van de Islam zelf!
Klinky dit arrogant! So be it!

De bovenstaande informatie even ter zijde, de kern van jou oorspronkelijk betoog is:
  • Kern:
    Zembla heeft een complot gesmeed tegen Ayaan Hirshi Ali (Magan)
En jij voert daarvoor als 'bewijs' aan:
  1. Er worden alleen rechtse rakkers bekritiseerd...nooit linkse rakkers.
  2. Het is geen toeval dat dit slechts een jaar voor de verkiezingen gebeurde.
  3. Zembla heeft bewust Ayaan het weerwoord onthouden.
  4. Zembla wordt aangestuurd door linkse partij rakkers en dus ligt het voor de hand dat Zembla gebruikt wordt c.q. misbruikt wordt om Ayaan politiek te lichten.
  5. Zembla heeft zelfs bewust de familie misleid of verkeerd afgebeeld in de documentaire (o.a. Ayaan's broer) om Ayaan zelf in een kwaad daglicht te zetten.
  6. De door belastinggeld betaalde Zembla uitzendingen moeten kwalitatief altijd goed zijn! En als dit niet zo is dan komt dat weer door de invloed van die linkse partij rakkers.
...en ik zie in dit alles het gebruikelijke patroon van een 'conspiracy syndrome' waarbij een hoop geinsinueerd wordt maar niets, maar dan ook niets, onderbouwd kan worden met concrete bewijzen voor deze vergezochte beschuldigingen.

Laten we het erop houden dat we in deze van mening blijven verschillen!
Ik zie namelijk geen enkele aanwijzing...nog maar los van het feit dat als er al zo'n vooropgezette plan was geweest dat de uitkomst nooit voorspeld had kunnen worden.
En los van het feit dat het averechts heeft gewerkt, immers Ayaan is nu politiek meer geprofileerd dan menig 'samenzweerder' had gehoopt!

M.a.w. Je hebt geen concrete argumenten. Jou conclusie is uitsluitend gebaseerd op meningen en ideeen, die in mijn opinie nogal gezocht zijn en in mijn opinie nogal ver gezocht zijn!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

wahlers schreef:Sjun,

Ik heb jou, inmiddels lange, epistel bericht gelezen.
Het lijkt me weinig zinvol om hier weer op te reageren omdat 'bewijs' voor jou een andere betekenis heeft dan voor mij!
We beginnen elkaar te vinden ;)
Even voor alle duidelijkheid en om misverstanden bij je weg te nemen.
Ik heb 2 keer LPF gestemd!
Ik heb het nooit een stem waard gevonden vanwege de slechte onderbouwing van partijstandpunten. Niettemin vond ik de sociologische analyse van Fortuyn in zijn "De verweesde samenleving" een bijzonder rake typering van onze samenleving.
De eerste keer omdat ik toen uitgebreid Pim Forteyn's boeken heb gelezen voordat hij vermoord was!
En de tweede keer om de LPF een kans te geven na een hectische en ongelukkige eerste start waarvan de sprirituele 'vader' (Pim) ontbrak.
In mijn opinie heeft de LPF gefaald!
Zij waren naar mijn idee minder pragmatisch (flexibel in het tijdig geven en nemen) dan Pim Fortuyn. Deze maakte er een gewoonte van de stelllingen te betrekken om zich onderhandelingsruimte te scheppen. Dat laatste nu zou wel eens niet elke volgeling van de man begrepen kunnen hebben.
Overigens stemde ik op de LPF vanwege Pim's mening en voorgestelde aanpak om de overhead op ons sociaal bestel aan te pakken met een no-nonsens beleid.
Ik denk ook dat terugdringing van het uitgavenpatroon aan bevoogdende initiatieven en een kritische kijk op regulerende initiatieven noodzakelijk is om op termijn iets van een zorgzame samenleving te kunnen blijven bekostigen.
Geloof, met name de Islam, was geen issue of overweging voor mij.
Ik geloof dat lang niet iedere islamiet zich aangetrokken voelt tot een destructieve islam die een wanhoopsoffensief voert om haar tanende invloed te maskeren. Ik denk dat het Westen er goed aan zou doen om niet langer Arabische politiestaten te ondersteunen die slechts door onderdrukking van de eigen bevolking georganiseerd kunnen blijven.

Verder denk ik dat aanspreekbare moslims kunnen worden uitgenodigd om deel te nemen aan een breed maatschappelijk debat over waar wij als mensen met onze wereld naar toe willen, hoe we armoedeproblematiek met ruimte voor eigen verantwoordelijkheden willen aanpakken en op welke wijze we tot kennisverdeling kunnen komen die mensen waar ook ter wereld het leven kan vereenvoudigen.

Islam is immers meer dan slechts de gewelddadige variant op het Wahabisme. Naar mijn idee komt het erop aan mensen te laten inzien dat geweldsbedrijving altijd tot voor hen vervelende neveneffecten leidt en dat er betere wegen bewandelbaar zijn om voldoende ruimte voor eigenheid bewerkt te krijgen.
Daarnaast bewonder ik Ayaan als persoon.
Ik vind dat ze lef heeft, ik vind echter ook dat ze zou moeten werken aan ontwikkeling van diplomatieke talenten zonder daarbij consessies te doen aan het benoemen van maatschappelijke misstanden..
Zo zeer zelfs dat ik haar een persoonlijke brief heb gestuurd (met een positieve inhoud natuurlijk!).
Maar ik vind wel degelijk dat Ayaan, als volksvertegenwoordiger, bekritiseert moet worden!
Wij zijn het eens dat er ruimte hoort te zijn voor kritiek. Ayaan is natuurlijk geen heilige. Mogelijk verschillen we in de wijze waarop we die kritiek graag vorm gegeven zouden zien worden.
Het zou onnatuurlijk en zelfs een gevaar voor de democratie zijn als ze als beleidsmatig politicus niet bekritiseerd zou worden!
Eens. Overigens geldt dit voor mij ook ook voor kritiek op het functioneren van kamerleden die niet of nauwelijks bestuurlijke invloed hebben.
Immers, een beleidsbestel van alleen ja-knikkers is niet onderscheidbaar van een dictatuur!
Mijn ideaal is dat ook niet hoor... :)
En ja! Ik heb kennis van de Islam!
En ja! Ik heb meer kennis, veel meer kennis, dan de gemiddelde Nederlander en zelfs meer kennis over de Islam dan de gemiddelde journalist of politicus!

Klinkt dit arrogant! So be it!
Als dit arrogant klinkt dan is de arabist Hans Jansen ook arrogant!
Want ik deel veel van zijn meningen en ik begrijp hem uitstekend!
En als dit arrogant klinkt dan zijn de weinige Moslim kenissen die ik heb ook arrogant!
Want ook zij delen de mening dat de meerderheid van de niet-Moslims (zo'n 15 miljoen Nederlanders dus!) weinig tot geen verstand heeft van de Islam.
Ik vrees zelfs dat het merendeel van de Moslims nauwelijks kritisch bevraagbaar is op kennis en verstaan van de eigen Schrift.
Maar de man op de straat heeft vaak wel een uitgesproken mening!
En ook ik heb een uitgesproken mening!
Dat kan in ons vrije land. Ons land blijft echter leefbaar als ieder zich laat aanspreken en bevragen op die eigen mening.
Het verschil is, in tegen stelling tot de meerderheid van de Nederlanders, dat ik mijn uitgesproken mening kan onderbouwen met verifieerbare feiten, voorbeelden en wetenswaardigheden vanuit de ideologie van de Islam zelf!
Klinky dit arrogant! So be it!
Ik waardeer het als mensen zich breder oriënteren dan binnen de kaders van de eigen opvoeding gangbaar was.
De bovenstaande informatie even ter zijde, de kern van jou oorspronkelijk betoog is:
  • Kern:
    Zembla heeft een complot gesmeed tegen Ayaan Hirshi Ali (Magan)
En jij voert daarvoor als 'bewijs' aan:
  1. Er worden alleen rechtse rakkers bekritiseerd...nooit linkse rakkers.
  2. Het is geen toeval dat dit slechts een jaar voor de verkiezingen gebeurde.
  3. Zembla heeft bewust Ayaan het weerwoord onthouden.
  4. Zembla wordt aangestuurd door linkse partij rakkers en dus ligt het voor de hand dat Zembla gebruikt wordt c.q. misbruikt wordt om Ayaan politiek te lichten.
  5. Zembla heeft zelfs bewust de familie misleid of verkeerd afgebeeld in de documentaire (o.a. Ayaan's broer) om Ayaan zelf in een kwaad daglicht te zetten.
  6. De door belastinggeld betaalde Zembla uitzendingen moeten kwalitatief altijd goed zijn! En als dit niet zo is dan komt dat weer door de invloed van die linkse partij rakkers.
...en ik zie in dit alles het gebruikelijke patroon van een 'conspiracy syndrome' waarbij een hoop geinsinueerd wordt maar niets, maar dan ook niets, onderbouwd kan worden met concrete bewijzen voor deze vergezochte beschuldigingen.
Jij kunt daar een samenzweringstheorie in zien. Ik zie er een politiek opzetje in. Ik vind het overigens geen enkel probleem om hierin met je van mening te verschillen.
Laten we het erop houden dat we in deze van mening blijven verschillen!
Ik zie namelijk geen enkele aanwijzing...nog maar los van het feit dat als er al zo'n vooropgezette plan was geweest dat de uitkomst nooit voorspeld had kunnen worden.
En los van het feit dat het averechts heeft gewerkt, immers Ayaan is nu politiek meer geprofileerd dan menig 'samenzweerder' had gehoopt!
Ik denk dat geppogd is Ayaan politiek monddood te maken zodat zij geen factor van betekenis meer zou zijn bij de eerstvolgende verkiezingen. Ik denk dat de uitkomst van het verhaal vooral de PvdA bijzonder goed uitkomt.
1. Zij behaagt een deel van haar achterban die het niet zo op Ayaan heeft. Ayaan is immers niet enkel een afvallige sociaaldemocraat, zij wordt ook als afvallige moslim beschouwd. Met dank aan Zembla werd een Takfier verkregen.
2. het voorbeeld van een Ayaan die politiek succesvol zou worden buiten de PvdA kon wel eens andere delen van het PvdA electoraat doen besluiten om zich eveneens te ontworstelen aan de partij-discipline of partijbevoogding. Een veelheid aan overstappers bewerkt nu niet direct geloofwaardigheid van een politieke ideologie.
M.a.w. Je hebt geen concrete argumenten. Jou conclusie is uitsluitend gebaseerd op meningen en ideeen, die in mijn opinie nogal gezocht zijn en in mijn opinie nogal ver gezocht zijn!

MvG, Wim.
Ik wil je niet het recht op je eigen mening betwisten Ik wilde slechts aangeven waarom ik meen dat er sprake was van een politiek opzetje om de politieke concurrent VVD schade te doen via de aan de PvdA gelieerde VARA!. In mijn optiek werd de bij Nova gefrustreerd vertrokken Kees Driehuis van Zembla hiervoor gebruikt. Wellicht zou een volledig geslaagde actie hem betere carriereperspectieven hebben geboden of wellicht had hij amper in de gaten hoezeer zijn actie gebruikt geworden is ter bestendiging van sociaaldemocratische politieke macht.

Uiteraard gaat het hier weer om mijn idee waarop je gewoon kritiek kunt hebben zodat ik hiaten in mijn eigen gedachtengangen aangereikt kan blijven krijgen of in ieder geval wordt uitgedaagd tot betere formulering van mijn gedachten. :)
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Hier beschrijft Bernadette de Wit nog eens bijzonder helder waarom ik blijf geloven in een politiek opzetje op Ayaan Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek bewerkt te krijgen. Intussen zien we dat via de mediacratie wederom enkele minsters tot opstappen zijn bewogen en dat het hele circus vrolijk verder wordt ingezet om de sociaaldemocratie aan de macht te helpen.
:?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

sjun schreef:Hier beschrijft Bernadette de Wit nog eens bijzonder helder waarom ik blijf geloven in een politiek opzetje op Ayaan Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek bewerkt te krijgen. Intussen zien we dat via de mediacratie wederom enkele minsters tot opstappen zijn bewogen en dat het hele circus vrolijk verder wordt ingezet om de sociaaldemocratie aan de macht te helpen.
Ach...de zoveelste mening...veel beschuldigingen en insinuatiies maar geen enkel - dus nul! - bewijzen voor wat voor complot dan ook.

En ja...het is een menselijke eigenschap op je tegenstanders negatief af te schilderen en je medestanders positief.Maar dit heeft weinig tot niets te maken met een vooropgezet complot. Om nog maar te zwijgen over de complexiteit en de reikwijjdte van het deze zogenaamde 'complot' theorie.

...even voort bordurend op deze complot theorie:
Degene die die brand in die gevangenis bij Schiphol veroorzaakte zal wel een ingehuurde agent zijn geweest van de slinkse linkse partijen die met dit incident op slinkse wijze de rechtse rakker Donner hebben gelicht zo vlak voor de verkiezingen.
...ook dit is natuurlijk mogelijk!!!

MvG, Wim.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

wahlers schreef:
sjun schreef:Hier beschrijft Bernadette de Wit nog eens bijzonder helder waarom ik blijf geloven in een politiek opzetje op Ayaan Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek bewerkt te krijgen. Intussen zien we dat via de mediacratie wederom enkele minsters tot opstappen zijn bewogen en dat het hele circus vrolijk verder wordt ingezet om de sociaaldemocratie aan de macht te helpen.
Ach...de zoveelste mening...veel beschuldigingen en insinuatiies maar geen enkel - dus nul! - bewijzen voor wat voor complot dan ook.

En ja...het is een menselijke eigenschap op je tegenstanders negatief af te schilderen en je medestanders positief.Maar dit heeft weinig tot niets te maken met een vooropgezet complot. Om nog maar te zwijgen over de complexiteit en de reikwijjdte van het deze zogenaamde 'complot' theorie.

...even voort bordurend op deze complot theorie:
Degene die die brand in die gevangenis bij Schiphol veroorzaakte zal wel een ingehuurde agent zijn geweest van de slinkse linkse partijen die met dit incident op slinkse wijze de rechtse rakker Donner hebben gelicht zo vlak voor de verkiezingen.
...ook dit is natuurlijk mogelijk!!!

MvG, Wim.
Eeen aardige ridiculiseringspoging Wim. Maar veel minder waarschijnlijk dan wat ik hierboven aandroeg ter onderbouwing van de mediacratische of propagandastrategie aandroeg. Een strategie die ik al enkele jaren te Amsterdam waarneem om de PvdA in het zadel te houden. Het inhuren van een agent lijkt me niet des PvdA's. Gebruik maken van PvdA-adepten biinnen redacties van diverse media kan echter betrekkelijk eenvoudig plaatsvinden zonder dat dit tot juridische verhalen hoeft te leiden in geval er wat mis mocht gaan. Bovendien is gebruik maken van de mogelijkheden van woord en beeld beter te verkopen dan gebruik maken van criminaliteit en geweld aan de eigen achterban.

Heeft intussen je actie al plaatsgevonden?
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Sjun,

Dat iedere partij is zijn eigen straatje praat is de normaalste zaak van de wereld.
Ze doen dit allemaal even hard. Ik zie hier geen concreet bewijs voor wat voor complot dan ook.

En in jouw verhaal zag ik geen concrete aanwijzingen die ook maar in de verste verte op een complot wijzen. En dus zijn het niets meer als insinuaties voor mij. Sterker nog...het is een beetje als de pot verwijt de ketel...immers, door een complot te insinueren maar niet te bewijzen creëer je een complot tegen de PvdA.

En nee, ik heb mijn actie nog niet uitgevoerd, ik denk erover om te kijken of kranten belangstelling hebben...i.v.m. werk probeer ik komende vrijdag direct contact op te nemen met de redactie van een krant.

MvG, Wim.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Soukaina & Ayaan
Paul Brill

In het dagblad Le Monde van donderdag trok een grote reportage uit Marokko de aandacht. Een alarmerende reportage. Hoofdpersoon in het verhaal was een universitaire docente, die om veiligheidsredenen alleen bij haar voornaam, Soukaina, werd genoemd. Ook werd niet gespecificeerd aan welke universiteit en in welk vak ze werkzaam was. Toen Soukaina twintig jaar geleden werd aangesteld, waren er al een paar vrouwelijke docenten. Slechts een van hen droeg een hoofddoek. In de loop der jaren werd haar universiteit bevolkt door steeds meer vrouwen, zowel docenten als studenten. Ook het aantal hoofddoekjes en gezichtssluiers nam toe. Geleidelijk, maar onafwendbaar. Op een gegeven moment moest Soukaina vaststellen dat aan haar faculteit zij nog de enige vrouw was die haar hoofd niet bedekte.

Mocht ze het zelf niet meteen hebben gemerkt, dan werd ze er wel door anderen op geattendeerd. Collega’s begonnen aanmerkingen te maken als ze een blouse met korte mouwen droeg of als ze haar lippen had gestift. Bij herhaling legden onbekenden een hoofddoek in haar opbergkastje. Nooit werd ze rechtstreeks bedreigd, maar er was een constante druk om zich te conformeren. Die druk werd uiteindelijk zo groot, dat ze besloot tijdelijk op te houden met werken.

In sommige gevallen nemen de hoeders van de islamitische gedragsregels wel degelijk hun toevlucht tot rechtstreekse intimidatie. Dat ondervonden onlangs de enige vijf vrouwelijke studenten aan de kunstacademie van Meknès die nog blootshoofds door het leven gaan. In hun postvakje troffen ze een anonieme missive aan waarin hun in naam van de islam werd verordonneerd een sluier te gaan dragen. Le Monde: ‘Er is sprake van een stille revolutie.

Een revolutie in de kleur van de islam: groen.’ In de mondaine centra van de grote steden valt het niet op. Maar loop een volkswijk in of bezoek een kleinere stad, en dan zie je: ‘De islamitische sluier is regel geworden.’ Het verhaal over de sluipende islamisering in Marokko riep bij mij onwillekeurig associaties op met de affaire die deze week het Nederlandse nieuws beheerste en waaraan ook de buitenlandse media de nodige aandacht besteedden: de denaturalisatie van Ayaan Hirsi Ali (of althans de poging daartoe). De feitelijke instigator van deze affaire is makkelijk aan te wijzen: dat is minister Verdonk die, wellicht met het oog op haar campagne voor het lijsttrekkerschap van de VVD, meende juist ook in dit geval recht door zee te moeten gaan en iedereen, inclusief haar collega-ministers, voor het blok te moeten het blok te moeten zetten. Maar dit koninginnendrama, met zijn singuliere, bijna Shakespeareaanse ingrediënten, komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het is de ontknoping van wat je een sluipende excommunicatie zou kunnen noemen.

Net zoals in het verhaal over Marokko (dat niet helemaal missive missive toevallig gaat over de opkomst van de strenge islam, waartegen Hirsi Ali bij uitstek waarschuwt), werd er geen gerichte hetze tegen haar gevoerd, maar werd haar persoon geleidelijk van meerdere kanten op de korrel genomen. Door de bekende pamflettist die haar nazistische propagandatechnieken toedichtte. Door de columnisten die haar desavoueerden en vonden dat ze zich met haar standpunten buiten de Nederlandse orde plaatste. Door de wetenschappers die haar tot persona non grata uitriepen bij een herdenking van homo-slachtoffers in de Tweede Wereldoorlog of die haar wilden weren als spreekster bij een universitaire plechtigheid.

Door collega-parlementariërs die, bijna altijd off the record, verkondigden dat ze het nederige handwerk verwaarloosde en eigenlijk niet in de Kamer thuishoorde. Door de medebewoners van haar appartementencomplex, die zich stoorden aan de beveiligingsmaatregelen en bij de rechter gedaan kregen dat ze opnieuw haar biezen moet pakken, een beslissing waarop in Nederland met oorverdovende stilte werd gereageerd .De fatale dolkstoot kwam ten slotte van rechts, van iemand die als geestverwant gold. Maar het gebeurde in een klimaat dat er, van links tot rechts, rijp voor was. Menigeen zag haar kritiek op de politieke islam als een groter gevaar dan het extremisme als zodanig. Ze verstoorde onze multiculturele rust of wat daarvoor doorgaat. En laten we niet het aantal mensen onderschatten die vinden dat zo’n gekleurde nieuwkomer op z’n minst een toontje lager moet zingen.

Die politieke en maatschappelijke context kwam nadrukkelijk aan bod in de internationale berichtgeving over de affaire, en dat maakte het lezen van de buitenlandse kranten deze week bepaald niet tot een opwekkende bezigheid. Het overheersende beeld was dat van een land dat eerst de integratieproblemen van de allochtone bevolking heeft miskend en nu ook nog eens de ogen sluit voor het mede daardoor aangewakkerde moslimextremisme. Een land dat zich graag beroemt op zijn taaiheid en tolerantie, maar dat met een markante persoonlijkheid als Hirsi Ali lelijk in zijn maag blijkt te zitten. Amerikaanse kranten verbaasden zich met name over de huisvestingsperikelen. The Washington Post kopte boven het commentaar: ‘Onverdraagzaam Nederland’. Maar ook van dichterbij klonken ongeloof en meewarigheid.

Dirk Verhofstadt, voorman van een Belgische liberale denktank en broer van de premier, schreef een internet-column, waarin hij een ‘Nederland op zijn smalst’ ontwaarde : ‘niet in staat om de grenzen van zijn eigen mediocriteit te overstijgen.’ Aanbevolen lectuur voor Hans Dijkstal en Hans Wiegel.
Bron: De Volkskrant 20 mei 2006
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

wahlers schreef:Sjun,

Dat iedere partij is zijn eigen straatje praat is de normaalste zaak van de wereld.
Ze doen dit allemaal even hard. Ik zie hier geen concreet bewijs voor wat voor complot dan ook.
Ik zie het als een geregisseerde takfir vanuit de sociaaldemocratie.en zal daarvoor onderbouwingen blijven aanslepen. Het staat ieder vrij die onderbouwingen van een eigen weging te voorzien om al dan niet tot een soortgelijke conclusie te komen.
En in jouw verhaal zag ik geen concrete aanwijzingen die ook maar in de verste verte op een complot wijzen. En dus zijn het niets meer als insinuaties voor mij. Sterker nog...het is een beetje als de pot verwijt de ketel...immers, door een complot te insinueren maar niet te bewijzen creëer je een complot tegen de PvdA.
Een geluk voor de PvdA dat ik het slechts van belichting moet hebben en dat ik minder lijntjes naar bevriende meciacorrespondenten heb om een zorgvuldig gekozen formulering gepresenteerd te krijgen. Voor mij dus geen sympathiserende, solidaire Witteman, geen insinuerend Zembla en ook al geen AT5 die van mijn subsidie afhankelijk is om te kunnen voortbestaan. Dat scheelt toch een behoorlijke slok op de barometer van publieke beïnvloeding.
En nee, ik heb mijn actie nog niet uitgevoerd, ik denk erover om te kijken of kranten belangstelling hebben...i.v.m. werk probeer ik komende vrijdag direct contact op te nemen met de redactie van een krant.

MvG, Wim.
Ik wens je succes maar verwacht dat een actie als jij voorstaat zal worden geridiculiseerd waarna je zult worden weggezet om maar vooral geen boodschap te hoeven hebben aan het issue dat je op de publieke agenda tracht te krijgen zoals ik je al eerder in een PM verhelderde. Het staat je overigens volledig vrij om de tekst van die PM te publiceren om een discussie mee aan te zwengelen als je dat nodig vindt. (Ik koos voor de methode PM om jou zelf te beschermen tegen vroegtijdige ridiculisatie).

Op mijn manier tracht ik het issue van garantie voor persoonlijke vrijheden permanent op de agenda te houden. Gezien ik echter afhankelijk ben van verwerving van opdrachten ten behoeve van kostwinning kies ik niet voor een methodiek die me met mijn giechel in diverse media kan doen verschijnen. De pen en haar moderne equivalent het toetsenbord volstaan voor mij om politici en kritische burgers scherp te houden op verworven rechten van meningsuiting met oog voor betamelijkheid.
Laatst gewijzigd door sjun op 01 okt 2006 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Sjun,

Met jouw verhaal (uit de Volkskrant) heb je een tendens aangegeven. En, inderdaad, deze tendens is reëel!
Maar een tendens is geen complot.
Ook ik heb die tendens waargenomen. En dat is ook de reden dat ik actie aan het ondernemen ben (zie o.a. de thread: "Actief verzet!").

Een complot heeft een tot in de details uitgewerkt doel - het is dus een plan.
Een tendens is een onbewuste insluipende verschuiving van 'iets' naar 'iets' anders.
In dit geval van humanistische vrijheden naar dwangmatig beperkende regels gebaseerd op autoritaire religieuze gronden.

Tegen dit laatste ben ik ook! En strijd ik ook!
Ik ben er zo op tegen dat ik volgens sommigen met door mij voorgenomen actie een reëel gevaar loop om voor de dorpsgek te worden uitgemaakt of fysiek bedreigt te worden.
Maar het is precies om deze redenen dat ik actie moet voeren voordat het te laat is en we het de gewoonste zaak van de wereld gaan vinden dat je je mond moet houden!

En ja, de pen is machtiger dan het zwaard!
Maar niet mijn pen! Ik ben er één van dertien uit een dozijn.
En je wordt inderdaad niet geridiculiseerd als je preekt voor eigen parochie.
Maar er zijn momenten waar ieder voor zich voelt dat je actie moet ondernemen...en ja...ik verwacht ook dat ik geridiculiseerd wordt! So be it!
Ik weet dat mijn actie - openlijke en publiekelijke boekenverbranding - werkt als een lont in een kruitvat. Maar dat is ook precies mijn bedoeling! Ik wil aantonen dat dit kruitvat er is! En ik zal, als het aan mij ligt, lontjes blijven afsteken totdat, mijns inziens, al het kruit verschoten is en we weer de normale humanistische democratische principes naleven van vrijheid, vrijheid en vrijheid volgens de UN rechten van de mens. En ik weet zeker dat mijn pastoor (ik ben van Katholieke huize) achter mij staat. Ik weet dit zeker omdat, toen hij nog leefde (hij is kort geleden aan kanker overleden), ik een lang gesprek met hem heb gehad over juist dit soort zaken.

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 01 okt 2006 15:36, 2 keer totaal gewijzigd.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ja, want als we niet op tijd zijn dan geldt de stelling: er is geen gematigde demokratie
ajyaan hirsi is er nu nog trots op nederlandse te zijn , juist omdat wij nederlanders naar haar zeggen het principe van vrijheid van meningsuiting het beste begrijpen
en dat moet zo blijven!
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

JAMMER ALLEEN DAT VEEL MOSLIMS DAT ANDEREN NIET GUNNEN, DAAROM WERD THEO VERMOORD.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

gestoord gedrag
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

mustafa schreef:gestoord gedrag
NEE, die man (mohamed Bouyeri ) was NIET gestoord, evenmin als de daders van de aanslagen op de treinen van Madrid en Londen dat waren. Het was een voortvloeisel uit de ideologie van de heilige jihad zoals genoemd in de sunnah.

Het is levensgevaarlijk die reli-fanaten als gestoord te beschouwen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

oh, dus jij vind dat normaal!
trouwens wat is normaal eigenlijk?
ik ben eigenlijk niet zo geboeid door dit soort discussies van nietes / welles
god = music
ik ben feminist