Ik benoemde niet alleen de relatief kleinere stromingen (al zijn bijvoorbeeld de American evangelicals volgens mij als groep zo klein nu ook weer niet, Trump vaart er wel bij) maar vroeg ook of je het katholicisme en het gematigd protestantisme bedoelde?
Mijn punt was meer dat ik de meeste christenen een te vaag begrip vind om algehele conclusies voor wat betreft hun standpunt omtrent evolutie aan te kunnen verbinden. "De meeste christenen geloven in Jezus", begrijp ik nog, maar "de meeste christenen geloven in evolutie" vraagt om een meer genuanceerde onderbouwing wat mij betreft. En die zie ik eerlijk gezegd niet.
Hier ben ik het met je eens. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht even dat jij het ook tussen aanhalingstekens plaatste om reden waarom bijvoorbeeld creationisten dat doen. Excuus.Het woord " Theorie " suggereert voor gelovigen ten onrechte dat we het niet zeker weten. Mensen die aan creationisme vasthouden, zien liever een theorie (want die is misschien niet waar). Terwijl evolutie gewoon waarneembaar is om ons heen.