heeck schreef: ↑13 feb 2019 14:42Als jij mogelijke relaties tussen trillingen en resulterende vormen in het lichaam suggereert en je eigen sauna-ervaren daarvoor als mogelijk ondersteunend ziet, dan ben ik wel nieuwsgierig naar je redenering die de koppeling van ene met het andere aanvaardbaar en toetsbaar maakt.Mcmadtasty schreef: ↑13 feb 2019 13:36
In alles van wat je hebt ontdekt gaat het over iets anders dan wat ik hypotetisch stel. ik lees alleen maar over andere beweringen.
Waar je bovenstaande link op gericht isIk heb het over een mogelijke relatie tussen trillingen en vormen die daarin ontstaan en het menselijk lichaam.Deze bevindingen vragen om een systematisch onderzoek naar de relatie tussen muziek en gedachte
Het gaat over iets anders.
Belangrijk is waarneming. In het onderzoek dat je voorlegt geldt dat:in mijn hypothese haal ik saunasessie met klankschalen aan, waarbij ik ervaar dat het resultaat anders is wanneer ik met een koptelefoon opzit en naar klankschaalgeluiden luister.our results demonstrate that, when listening to.......
Waarbij ik dus indirect een verwijzing maak naar een mogelijke werking van de trillingen, veroorzaakt door klankschalen effect hebben op het lichaam.
En niet te vergeten: een duidelijke afscheiden van de voice-remedy-maker-nonsens handhaaft.
Het verschil tussen met en zonder koptelefoon luisteren vind ik zelf zo groot dat ik niet opkijk van verschillen in ervaring, maar wel in duurzamer effecten op het lichaam.
Roeland
Wat ik suggereer is dat door geluid bepaalde patronen ontstaan,waarvan ik bewijs lever door een video toe te voegen.
In de video wordt gebruik gemaakt van een trilplaat en zandkorrels waardoor de patroon zichtbaar wordt bij een bepaalde frequentie en dat iedere frequentie weer eigen patroon vormt.
Vraagstelling: Is het aannemelijk dat dergelijke patronen zich alleen maar op de manier vormen zoals ze in de video zichtbaar zijn?
Mogelijkheid waarin het zichtbaar kan zijn is water door middel van stromingen. =====> toetsbaar. Je weet waar je naar zoekt.
Ongeacht of de eerste vraag beantwoord is kun je verder gaan denken door te stellen, het wordt ja of nee.
Stel het antwoord is nee, hoef je niets meer.
Stel het antwoord is ja, dan kom je bij een volgende vraag, wanneer geluid ook patronen in water vormt, hoe zit dat dan met het menselijk lichaam, dat voor meer dan de helft uit water bestaat. Vormen zich daar dezelfde patronen.======> toetsbaar wanneer vraag 1 met ja beantwoord wordt. Je weet waar je naar zoekt.
Wederom hoef je de toets niet af te wachten en kun je je bezig gaan houden met het resultaat.
Op het moment van nee hoef je niets meer, op het moment van ja komt er een volgende vraag.
Is er bij een 'gezond lichaam' een bepaald patroon te herkennen, zoals die door geluid ook gevormd wordt en is er bij 'ziekte' sprake van een afwijkend patroon? =========> toetsbaar,wanneer vraag 1 en 2 met ja beantwoord worden. Je weet waar je naar zoekt.
Op het moment dat deze vraag met nee beantwoord wordt hoef je er niets meer mee, op het moment dat de vraag met ja beantwoord wordt een volgende vraag.
Kun je met geluid het patroon herstellen waardoor het lichaam zich hersteld? ======> toetsbaar wanneer vraag 1,2 en 3 met ja beantwoord worden
Hebben verschillende ziektes verschillende patronen ======>toetsbaar wanneer de vragen 1,2 en 3 met ja beantwoord worden.
Dat geluid mogelijk effect heeft op het lichaam ====> klankschalen sessie in de sauna.
Het gedrag van het lichaam (hoeveelheid zweten) is in waarneming met een klankschalen sessie anders dan in de zelfde ruimte zonder klankschalensessie of het geluid van een klankschalensessie voortgebracht door een koptelefoon. waarbij de waarneming is ======> geluid leidt tot reactie waarvoor een verklaring gezocht wordt.
Op de vraag hoe leidt geluid tot reactie =======> vormen die door frequenties ontstaan?
Wil ik met de klankschalensessie beweren dat er sprake is van vormen die in het lichaam ontstaan door geluid?
Nee, het leidt alleen maar tot de vraag of er mogelijk sprake is van vormen die in het lichaam ontstaan door vormen en terugkeert naar vraag 1.