Hier ben ik het met je eens!sanvandenberg schreef:Mooi hoe gepassioneed u zichzelf uitlaat aangaande de discussie over de Islam, bonuspunten!
Dat alle middelen er zijn voor progressie zal ik zeker onderkennen maar deze verandering ligt niet in de mogelijkheid maar in de bereidwilligheid en vaak ook de moed om te veranderen. Ik denk dat veel moslims in een lastige situatie zitten, aan de ene kant geloof ik echt wel dat er de wens is om te veranderen maar vergeet niet dat verandering binnen een cultuur van andersdenkenden veel moed vraagt. Zoals ze dat in Amerika zeggen Preaching to the choir, is weinig lef voor nodig maar publiekelijk een standpunt innemen die niet staaft met de opinie van het merendeel, daar heb je moed voor nodig. er is tijd voor een revolutie binnen de Islam zelf, waarin mensen opstaan en inderdaad concessies maken ten overstaande de Koran, maar er was een tijd dat christenen de bijbel letterlijk namen enzo zal er ook een tijd komen dat we zeggen dat de moslims vroeger de Koran letterlijk namen. (met moslims bedoel ik uiteraard ook de moslima's)
Ik bewonder deze Moslims en juich hun standpunten toe!
Met enkele van deze dissidenten heb ik al een briefwisseling gehad, waaronder een aantal bekende zoals Ibn Warraq!
En juist het feit dat al deze mensen, zonder uitzondering, met de dood bedreigd worden is des te meer reden dat wij als niet-Moslims geen duimbreed moeten toegeven!
Wij steunen deze dissidenten het meest en het best als we ze openlijk steunen en dus ook achter deze dissidenten staan en niet lullig doen over, bijvoorbeeld:
- een paspoort van zo'n dappere dissident (Hirshi Ali)
- of in onze schulp kruipen als we weer eens kritiek krijgen wegens het plaatsen van 'foute' cartoons
- of timide reageren als elke vorm van kritiek met de dooddoener 'Islamfoob' wordt betiteld
- of we het tolereren dat Moslims in Pakistan gaan bepalen hoe een film er inhoudelijk uit mag zien (submission II)
- of dat onze president het boetekleed aandoet in Indonesië voor ons menselijk beleid aangaande homoseksuelen
- of dat we tolereren dat Moslima's in een Haags Café eisen dat weliswaar iedereen z'n hoofddeksel af moet doen maar dat de Moslima's het recht hebben om toch met hoofddoek binnen te komen
En wat doen echte Moslims en Moslima's eigenlijk in een establisment waar alcohol gedronken wordt en varkensvlees wordt gegeten! Wat een hypocrisie! - of Moslims gaan bepalen of er nu wel of niet een toneelstukje wordt opgevoerd over Mohammad - in Nederland nota bene!
- of langzamerhand gaan eisen dat er gebedsruimtes moeten zijn in universiteiten, kantoren, e.d. omdat zij zonodig 5 keer per dag willen bidden.
Wat geen cartoons!!! Hier zijn er 1000!
Wat geen toneelstukje!!! Nu gaan we het op tv uitzenden en wekelijks herhalen!
Wat de duivelsverzen verbieden!!! Nu is het verplichte leesstof op scholen! Ook Islamitische scholen!
Wat geen afbeeldingen van Mohammad!!! En nu een landelijke expositie!
Enz...
En ja! Ik mag dus beweren en zeggen dat Mohammad een narcistische, egocentrische, pedofiele, verkrachtende, sadistische massamoordenaar is!...als ik deze aantijging kan onderbouwen!
En dat kan ik!
MvG, Wim.