Vandaar dat ik 'gestraald' tussen aanhalingstekens had gezet. Er wordt inderdaad niets gestraald. Straling is een bekend fenomeen! En ik wil een stapje verder gaan: Er gebeurt niets bij reiki, behalve suggestie (tussen de oren).
Hebben we een bron?
Moderator: Moderators
Re: Hebben we een bron?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is misschien handig om eens alle onderzoeken op een rijtje te zetten die er gedaan zijn. En te bekijken hoe lang en met hoeveel personen. Eenmalig? Een paar keer? Veranderingen in gesteldheid, gedragsverandering, karakter enz. heb ik niet gezien dat deze bij de onderzoeken zijn meegenomen. Wil je de lange termijn effecten serieus toetsen heb je misschien minimaal een half jaar nodig of langer.
Veel mensen ervaren alleen rust en ontspanning en dat is ook een van de meest waargenomen zaken voor zover ik weet.
De zaken in je lijf en geest ontspannen. Je kunt het vergelijken met als je bv. naar een heftige ervaring tot rust komt.
Dan kan er van alles loskomen en zich ontladen. Heftig of minder heftig en dat werkt helend.
(lange termijn) effecten zijn mogelijk beter aan te tonen mits je ze objectief onderzoekt worden en over een langere tijd.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ontspannen. Vraag hier naar manieren waarop mensen zich ontspannen en veel zal neerkomen op rust (diegene die 'behandeld' wordt met reiki, ligt doorgaans en positieve aandacht. Reiki op afstand vind ik daarom echte bullshit, reiki (of een bron) direct op mensen toepassen, werkt ongetwijfeld rust in de hand. Diegene die de reiki ondergaat krijgt het idee dat er iemand serieus met hem/haar bezig is en die positieve aandacht geeft.
Dan is op dat moment reiki waarschijnlijk de bron (dit topic), zoals bij earcandling de kaars de bron is. Mijn bron is een goed boek met een rustig CD'tje.
Dan is op dat moment reiki waarschijnlijk de bron (dit topic), zoals bij earcandling de kaars de bron is. Mijn bron is een goed boek met een rustig CD'tje.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑18 jan 2018 22:20 Ontspannen. Vraag hier naar manieren waarop mensen zich ontspannen en veel zal neerkomen op rust (diegene die 'behandeld' wordt met reiki, ligt doorgaans en positieve aandacht. Reiki op afstand vind ik daarom echte bullshit, reiki (of een bron) direct op mensen toepassen, werkt ongetwijfeld rust in de hand. Diegene die de reiki ondergaat krijgt het idee dat er iemand serieus met hem/haar bezig is en die positieve aandacht geeft.
En zijn jouw uitingen allemaal onderbouwd en met onderzoek belegd tot op het gegeven na dat het niet aangetoond is?
Je fixeert je op de ontspanning..daarna gebeuren er soms ook nog dingen ten gevolge van..Ik denk niet dat onderzoekers
werkelijk weten wat het allemaal inhoud..en wat er nog meer bij komt kijken.
Jouw boekje zorgt er niet voor dat je misschien over drie maanden anders in het leven staat. Of je hebt een Reiki boek..
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Lieve mensen... ik ben zo aardig (weet je nog wel Roelaaaand
) geweest om een apart topic aan te maken om niet het REIKI of andere topics te ehhh vervuilen.
Dit topic gaat over ... tromgeroffelllll ; de bron.
Dit topic gaat over ... tromgeroffelllll ; de bron.
Laatst gewijzigd door Petra op 19 jan 2018 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
Ingi, ik stelde een aantal concrete vragen maar je gaat helemaal nergens echt op in.
Jammer want ik ben niet zo geïnteresseerd in boekwerken of epistels of van andere mensen. Ik heb aan leesvoer geen gebrek.
Jouw algemeenheden zijn mij wat te algemeen. Zie het maar als een gebrek in mijn begripsvermogen.
Ik ben wel geïnteresseerd in jouw persoonlijke mening en concrete antwoorden op mijn vragen.
Jij bent degene die me zegt dat het blijkbaar iets goeds is om dichtbij de bron te zijn, je wilt zelfs mensen helpen om
(via reiki of op wat voor manier dan ook maakt mij nu ff niet uit) daar te komen. Jij hebt het over mensen en hun natuurlijke staat...
Mijn vragen waren dan ook aan jou gericht. Als ik benieuwd ben naar wat andere mensen daarover in boekjes en op websites hebben geschreven hebben kan ik dat wel goochelen.
viewtopic.php?p=541828#p541828
- De Encyclopedist
- Ervaren pen
Is dat de bron waarnaar 't hert van psalm 42 zo smacht?

Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)
Nee Roeland; we zijn allemaal verplicht verbonden met die bron en met elkaar als ik het goed begrijp.
Reiki is een manier om dichtbij de bron te komen, volgens Ingi.
Misschien zijn er volgens anderen weer andere manieren.
Ik ben benieuwd naar die bron der bronnen.
Of die de moeite waard is om naartoe te jagen is m.i. vraag 1.
Pas als dat zo is ga ik kijken waar dan en hoe dan.
Op dit moment zie ik het leuke of mooie of goeie of fijne of prettige van die hele bron nog niet in.
Fantasialand daarentegen... snap ik wel de leukigheid van, dus ik hoop toch zo dat die niet door nare bronnen verpest wordt.
Laatst gewijzigd door Petra op 19 jan 2018 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ahhhhhhhh wat 'n dotje.De Encyclopedist schreef: ↑19 jan 2018 06:59Is dat de bron waarnaar 't hert van psalm 42 zo smacht?
Maar goed, ik vroeg me idd. af of de bron een ander woord voor god of de goddelijke liefde achtige toestand is, in dit geval.
Dat kwam doordat Ingi zei dat we allemaal in verbinding staan met die bron of dat weten of niet. Ik hoorde opeens die andere stem die me zo stellig vertelde dat god zoveel van mij houdt of ik dat weet of niet.
Tja Ingi, het blijft bij vaag taalgebruik: "DE bron".Ingi schreef: ↑19 jan 2018 02:32dikkemick schreef: ↑18 jan 2018 22:20 Ontspannen. Vraag hier naar manieren waarop mensen zich ontspannen en veel zal neerkomen op rust (diegene die 'behandeld' wordt met reiki, ligt doorgaans en positieve aandacht. Reiki op afstand vind ik daarom echte bullshit, reiki (of een bron) direct op mensen toepassen, werkt ongetwijfeld rust in de hand. Diegene die de reiki ondergaat krijgt het idee dat er iemand serieus met hem/haar bezig is en die positieve aandacht geeft.
En zijn jouw uitingen allemaal onderbouwd en met onderzoek belegd tot op het gegeven na dat het niet aangetoond is?
Je fixeert je op de ontspanning..daarna gebeuren er soms ook nog dingen ten gevolge van..Ik denk niet dat onderzoekers
werkelijk weten wat het allemaal inhoud..en wat er nog meer bij komt kijken.
Jouw boekje zorgt er niet voor dat je misschien over drie maanden anders in het leven staat. Of je hebt een Reiki boek..oeps..
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik snap je punt maar dat neemt nog niet weg dat soms ook de veronderstellingen wat Reiki dan wel is net zo vaag zijn.
Als het beestje maar een naam krijgt.
Met dit soort vage begripsbepalingen kan ik helaas geen genoegen nemen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Met dank aan Petra terug naar De Reiki-Bron.
Ingi,
Is De Bron van Reiki die waar vandaan de energie door de Reiki-Master wordt doorgegeven aan de behandelde?
zoniet, wat voor rol speelt De Bron dan?
Is het gelijk ook een doel voor de behandelde?
Wat heeft die Alexander Smit waar je naar linkte met Reiki te maken?
http://www.advaitaweb.nl/artikelen/Alex ... 0Smit.html
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
@Heeck.
Alexander Smit heeft niets met Reiki te maken. Wel met Advaita Vedanta
Ik zocht een beschrijving van de natuurlijke staat van de mens en kwam dit tegen.
http://www.spiritueelleraar.nl/index.ph ... nder-smit/
"Het is mijn interpretatie waar de spirituele energie ( in het wensten universele levensenergie)
vandaan komt. Dit is wat er over gezegd wordt en dat heb ik zelf ook in mijn Reiki opleiding geleerd en naar onderzoek kan ik mij erin vinden.
Het doel is om uiteindelijk (dat gaat niet zomaar...) een te worden met. Of je het nu bron of spirituele of levens energie noemt maakt niet zo veel uit. Verlichting. Op die manier valt het denk ik onder filosofie o.d.
"De energie
"Reiki" zelf is dus geen systeem, maar een energie. Sommigen noemen het "de energie afkomstig van het hoogste bewustzijn", anderen noemen het "God", "de Bron", "de Essentie" of "het Licht". Het komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Ik heb er voor gekozen om het, naast gewoon "Reiki", ook "het Licht" te noemen, omdat het aanvoelt als een krachtig wit Licht. In Usui Reiki Ryōhō leren we uiteindelijk om één te worden met het Licht. Dus eigenlijk, om één te worden met Reiki.
In het Licht (Reiki) is alles aanwezig wat we nodig hebben. Het (spiritueel) Licht is een volledig spectrum waarin alle frequenties aan spirituele energieën aanwezig zijn."
Citaat bron: http://www.usui-reiki-ryoho.nl/informat ... -reiki.php
Zo langzaam moet het toch duidelijk worden dat Lourdes of gebruik van oorkaarsen of accupunctuur bv. heel iets anders is.
Alexander Smit heeft niets met Reiki te maken. Wel met Advaita Vedanta
Ik zocht een beschrijving van de natuurlijke staat van de mens en kwam dit tegen.
http://www.spiritueelleraar.nl/index.ph ... nder-smit/
"Het is mijn interpretatie waar de spirituele energie ( in het wensten universele levensenergie)
vandaan komt. Dit is wat er over gezegd wordt en dat heb ik zelf ook in mijn Reiki opleiding geleerd en naar onderzoek kan ik mij erin vinden.
Het doel is om uiteindelijk (dat gaat niet zomaar...) een te worden met. Of je het nu bron of spirituele of levens energie noemt maakt niet zo veel uit. Verlichting. Op die manier valt het denk ik onder filosofie o.d.
"De energie
"Reiki" zelf is dus geen systeem, maar een energie. Sommigen noemen het "de energie afkomstig van het hoogste bewustzijn", anderen noemen het "God", "de Bron", "de Essentie" of "het Licht". Het komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Ik heb er voor gekozen om het, naast gewoon "Reiki", ook "het Licht" te noemen, omdat het aanvoelt als een krachtig wit Licht. In Usui Reiki Ryōhō leren we uiteindelijk om één te worden met het Licht. Dus eigenlijk, om één te worden met Reiki.
In het Licht (Reiki) is alles aanwezig wat we nodig hebben. Het (spiritueel) Licht is een volledig spectrum waarin alle frequenties aan spirituele energieën aanwezig zijn."
Citaat bron: http://www.usui-reiki-ryoho.nl/informat ... -reiki.php
Zo langzaam moet het toch duidelijk worden dat Lourdes of gebruik van oorkaarsen of accupunctuur bv. heel iets anders is.
De energie
Ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen!
Ik WEET echter wat licht is!
Einstein/Mick
Einstein/Mick