Waarom? schreef: ↑12 feb 2018 16:10
Op de site van het Refdag vandaag zie ik een interview van jou.......je bent nu een "directe" collega van o.a Gijsbert van de Brink en Mart-Jan Paul. Beiden ook dominee binnen de PKN en lid van de Gereformeerde Bond.
Als de vrijzinnige gemeenten leegstromen en de nieuwe aanwas blijft uit dan kun je nog altijd als predikant verkassen naar plekken waar je wel toehoorders vindt. Maar ik vermoed dat Robbert Veen zichzelf daar ook gaat tegenkomen en wat dan?
Dag PietV,
Ik lees het interview meer als de verandering bij Robbert...de cirkel is nu rond stelt hij..Van bijna totaal verliezen van geloof weer terug bij Bijbel als het gezaghebbende Woord van God.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Ik lees het interview meer als de verandering bij Robbert...de cirkel is nu rond stelt hij..Van bijna totaal verliezen van geloof weer terug bij Bijbel als het gezaghebbende Woord van God.
Ik kijk altijd met een cynische blik naar religieuze veranderingen. Vooral als het tegen de stroom ingaat. Van vrijzinnigheid naar de waarheidsvrienden. Van de plaatselijke gemoedelijke solexclub naar de Hells Angels. Omdat daar het echte woord nog gebezigd wordt?? Dan denk ik toch waar is het fout gegaan?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
@Robbert Veen;
Uw geloof is ook in beweging geweest en misschien nog. Van "de vergadering der gelovigen" die ik ken als de schrift geleerden onder de evangelische naar de Nederlandse protestantenbond. De omschakeling naar de geref. bond verrast me wel.
Het is niet schijnheilig, maar een weg die we gaan omdat dat verlangen er is.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Ik kijk altijd met een cynische blik naar religieuze veranderingen. Vooral als het tegen de stroom ingaat. Van vrijzinnigheid naar de waarheidsvrienden. Van de plaatselijke gemoedelijke solexclub naar de Hells Angels. Omdat daar het echte woord nog gebezigd wordt?? Dan denk ik toch waar is het fout gegaan?
Dag PietV,
Het is het voorstel rondje van Robbert Veen. Hij zelf kan denk ik jouw vragen verduidelijken.
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?