Wat??Eclect schreef:Ik woon in Vietnam
Schrijf je er ooit een boek over?
Moderator: Moderators
Wat??Eclect schreef:Ik woon in Vietnam
Ik had gedacht dat het hij/zjj onbelangrijke info was, tot ik 'hij' genoemd werd.Maria schreef:Goh, Eclect is een vrouw.Eclect schreef: gr. Petra![]()
Laat ik dat nu niet hebben gedacht.![]()
Misschien doordat ik je nick associeer met een mannennaam?
Misschien omdat hier de grote meerderheid mannen zijn?
Vooroordeel?![]()
Wat moet jij een stapel leuke, prachtige en boeiende herinneringen hebben.
Misschien ook mindere, bedenk ik nu.
Wat zou ik het leuk vinden, als je een persoonlijk topic zou openen en af en toe een kort blogje zou willen schrijven.
Dan krijgen we het uit de eerste hand.
(discussie in een ander topic).
Het hoeft niet een bepaald thema te hebben dan, maar gewoon iets wat ook voor ons leuk kan zijn en waar dan ook op verder geborduurd kan worden.
Kan ook in subforum Ditjes en Datjes.
Och help, bomen snoeien voor nóg een armzalig reisboek..Rereformed schreef:Wat??Eclect schreef:Ik woon in Vietnam![]()
Schrijf je er ooit een boek over?
Een beetje zelfspot en humor weet ik altijd wel te waarderen.Eclect schreef: Nou klinkt het heel zuur, terwijl ik best een lachebek ben.
Alleen niet daarover.![]()
Dat is vast een karweitje voor als ik met pensioen ga.Eclect schreef:Heb jij je boek over Finland al af?
Ik ben groot voorstander van overhoop gegooide porseleinkasten.Maria schreef:
Mensen, die ook met zichzelf kunnen lachen, naast bloedserieus te zijn, mogen bij mij een potje breken.
En je bent die je bent.
Zo hoop ik dat men ook tegen mij aankijkt, als ik een beetje doordraaf.
Bonjour schreef:Eclect gaat nu verder als Petra.
Ik had er genoeg van steeds 2 namen te zien.
Dat vonden er blijkbaar veel van de generatie boven mijStorm schreef:Welkom Petra! Leuke naam.
Wat goed, dat jij tot deze beslissing kunt komen om net als Peter met je eigen beeltenis te verschijnen.Petra schreef: Mijn blije bekkie kwam dus door dat fijne gevoel als je gezin weer 's compleet is.
Dag oud jaar.
Met open armen het nieuwe jaar in.
Wij hebben elkaar.
P.S. Overigens zou het zomaar kunnen dat Peter een AI is die zich hier door de Turingtest werkt, dan beroep ik me weer op een recht. Het recht om -desnoods dagelijks- van mening te mogen veranderen.
Dankjewel Maria.Maria schreef:Wat goed, dat jij tot deze beslissing kunt komen om net als Peter met je eigen beeltenis te verschijnen.Petra schreef: Mijn blije bekkie kwam dus door dat fijne gevoel als je gezin weer 's compleet is.
Dag oud jaar.
Met open armen het nieuwe jaar in.
Wij hebben elkaar.
P.S. Overigens zou het zomaar kunnen dat Peter een AI is die zich hier door de Turingtest werkt, dan beroep ik me weer op een recht. Het recht om -desnoods dagelijks- van mening te mogen veranderen.
En wat straal je hier op deze foto blijheid uit.
Net als uit zoveel van je berichten, die positiviteit brengen op dit forum.
Samen met jouw heerlijke "out of the box" denken en schrijven.
Steeds weer denk ik daarbij:
Hoe zou het met haar stemmingen buiten deze praatmachine zijn?
Want ook die zullen veranderlijk zijn, ook al merken we er hier maar zeer af en toe wat van.
Of is ze een soort Eliza, die we hier al naar gelang een stemming, leren kennen met een druk op de knop die aan en uit wordt gezet?
Voorlopig ben ik er niet aan toe al te transparant te willen zijn.
Ik verschijn zelden met mijn kop op het scherm.
Wel poog ik ook blijheid door te geven, als ik die zo voel en als het van toepassing is.
Ook al ben ik al blij, als ik op mijn eigen manier mijn positiviteit naar buiten kan brengen.
Wat soms al een hele klus is om dat in woorden te vatten, als de wereld ietwat anders op mij overkomt.
Ook vind ik het prima en eerlijk, dat je het gewoon zegt, dat je van mening kunt veranderen.
Voor velen een teken van instabiliteit, niet weten wat je wil.
Wat daar absoluut niets mee te maken hoeft te hebben.
Voor mij een teken en bewijs van leven, leermomenten en mogelijkheden tot groei, voor wat dat laatste waard is.
Indachtig aan wat mij ooit is voorgehouden als een oud chinees gezegde:
"Leven is veranderen; wat niet verandert leeft niet."
Zo geldt dat mi. ook voor geestelijk leven.
Zo zie je maar weer.Petra schreef: Ik ben verbaasd doch verheugd, dat je het 'out of the box' en positiviteit noemt.
Nou nee.............die kwamen echt wel door.Misschien heb je de furieuze uitschieters gemist, ............
Ik weet daar alles van.Ik kijk dan ook met angst en beven naar de overgang uit, en mijn familie met mij. Mijn oma schijnt behoorlijk leip gereageerd te hebben,
Die smoesjes gaan bij mij niet op.die wijs ik dan ook toe aan maandelijkse stemmingsperikelen.