De functie-eisen voor het Nederlandse staatshoofd zijn maar beperkt: hij of zij moet kunnen de troonrede kunnen voordragen, zijn of haar handtekening kunnen zetten en een lintje doorknippen, goed zijn in het uitharden van slecht gezongen aubades en een sterke blaas hebben; dat is het wel zo'n beetje. Meer is weelde.Gershom schreef: ↑05 mar 2018 23:50 dikkemick schreefMaar niemand heeft natuurlijk de genetische aanleg om koning te worden. En volgens Amalia is Willem zelfs een beetje dom. Ik ken hem niet, maar erg veel intelligente uitspraken van hem zijn mij niet bekend. Gewoon een aardige man, een beetje doorsnee.Wat mij nog steeds verbaast, is het intelligentie-niveau in ons koningshuis. Zitten hier VMBO-scholieren tussen? Zou onze Willem genetisch al aanleg hebben gehad om te doen wat hij nu doet? Genetica zal ongetwijfeld een grote rol spelen. Geld is denk ik de 2e grote factor.
In de toekomst, nadat de derde republiek is uitgeroepen en de Nederlanders, zoals dat hoort in een democratie, hun staatshoofd kiezen zal vrijwel elke kandidaat voldoen. Het gevolg zal zijn dat ze een dwaas als president zullen kiezen. Ze zullen het verschil met het koningshuis niet merken.