Er is geen verschil omdat het doel van vaccineren immuniseren is.Maria schreef: Griep is van een heel ander kaliber.
Prachtig voor mensen met extra risico.
Over griep vaccinatie bij kwetsbaren of over de vaccinatie tegen kinderziekten?
Want dat is appelen met peren vergelijken.
http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Ove ... urn false;
Dit is waar we over praten.
En zeker is het één belangrijker dan het ander.
Maar gooi niet alles op een hoop bij kritiek.
En bovenal: weet waarover je het hebt.
Juist omdat ik een mens met extra risico's ben neem ik de griepprik niet, omdat ik meen er voldoende van te weten om dit besluit weloverwogen te nemen.
Dit komt voornamelijk omdat het griep vaccin ieder jaar een gokje is, en omdat ik al langer dan Fish griepvrij ben zonder vaccinatie.
Het voordeel van de kinderziekten is dat de virussen niet zoals griep veranderen.
Er is een ander verschil in immuniseren, griep werkt kennelijk maar per seizoen, de kinderziekte inentingen zijn voor het leven.
Ik mag dus theoretisch wel degelijk alles op een hoop gooien, en bovenal, ik denk dat ik weet waarover ik het heb.
De titel is anti vaccinatie en de eerste post laten duidelijk zien dat wie anti vaccinatie is toch wel een minkukel is.
Ik ben van mening dat ieder zelf daarvoor de verantwoording moet nemen en dragen.
Weet in ieder geval dat een niet gevaccineerde geen gevaar is voor gevaccineerde kinderen, die zijn een gevaar voor zichzelf, omdat de (kinder-)ziekten vaccinatie bewezen effect heeft, en bij elke gevaccineerde een milder ziektebeeld oplevert, als ie al ziek wordt. In het gunstigste geval worden kinderen in ieder geval niet doodziek meer zoals voor de vaccinatie programma's. Zoals eerder gepost, ik heb BMR real life mee mogen maken
Griep vaccinatie blijft echter een heikel punt. Er is al vaker een verkeerd vaccin gebruikt, en al ben ik een risico groep, ik gok er op dat mocht ik griep krijgen ik dat wel overleef. Daarnaast heb ik een vaccinhulpmiddelen fobie, als je dat uitzoekt kun je leren dat de hulpstoffen mogelijk kwalijker zijn dan de stukjes dood griep virus, ook al schreeuwt de overheid en het RIVM dat het absoluut veilig is. Naar lange termijn werking van de hulpstoffen is niet afdoende onderzoek gedaan. En de dierproeven die vooraf zijn gegaan aan het vaccinatie proces, tja, wij zijn geen dieren.