Ik ken veel theologen en filosofen die weten en voelen tot op het bot dat ze wat betreft logica / ratio met lege handen staan over het bestaan van God.....en dat zijn juist degene die het MEESTE van God weten te zeggen.....en van hun eigen aanvechtingen......(tegenwoordig het zelfde voor mij .....) Rutten is alleen in gesprek met zijn eigen geschapen God. Zoals een recente quote van hem, filosofen en theologen die vechten met het totale gevoel van afwezigheid van God zijn voor hem waarschijnlijk afkomstig van een andere planeetPietV. schreef: De totale leegte van het bestaan van E.Rutten is wederom zichtbaar. Elk bewijs ontbreekt, ook al breidt hij de ganse dag filosofische argumentatie en komt hij geen stap verder dan steeds maar weer woordjes husselen. Onkenbaar, onzichtbaar, transcendent, metafysisch etc. en aan het eind komt hij weer aanzetten met zijn onzichtbare papa die van hem houdt. Zijn onzichtbaar vriendje die hem troost en helpt bij het maken van zijn verfijnde opstelletjes die in wezen niets evidents vertellen. Zou hij ooit nog een keer iets concreets melden?
Wat betreft de inhoud van deze tweet: ik dacht dat een aantal jaren terug ook....ook dat is angst voor het onbekende en blijkt niet waar te zijn...Rutten:
Mocht jij ooit uit mijn leven verdwijnen, ik zou terugvallen in absolute eenzaamheid.
Binnenkort is een boekje van hem bestelbaar....Gaan we maar niet lezen....Misschien kan Sarot een recensie van schrijven......
https://stadopeenberg.nl/uitgeverij/overdenkingen/" onclick="window.open(this.href);return false;