Dochter bekeerd tot Islam

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Dochter bekeerd tot Islam

Bericht door appelfflap »

Dus eerst 13 met 18
Nu 15 met 26

Ik denk er het mijne van maar zou toch grenzen stellen
Gebroken

Bericht door Gebroken »

Nu 17 , in april 18 , dus tegen houden zal niet lukken want binnen 2 maand is ze volgens de wet volwassen ??
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 31 jan 2023 02:21
Gebroken schreef: 30 jan 2023 21:37 Hoe kan ze dit doen , ons zo onrespectvol behandelen en ons verloochenen
Misschien is dit een vraag, die je beter niet kunt stellen, wil je haar niet voorgoed verliezen. Verder kan ik alleen maar beamen dat jullie een ernstig verlies hebben geleden, en daar nog steeds door lijden.
Ik heb jammer genoeg geen oplossing voor dat lijden, Ik kan wel Sympathie betuigen, maar wat kopen jullie er voor?
Hier sluit ik me bij aan.
Veel meer kan helaas ook ik niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gebroken schreef: 31 jan 2023 05:57 Nu 17 , in april 18 , dus tegen houden zal niet lukken want binnen 2 maand is ze volgens de wet volwassen ??
Zelfs als het zou kunnen, lijkt het me beter het niet te doen.
Ze zou dan wel eens spoorloos kunnen verdwijnen, ze zou niet de eerste zijn.

Misschien kan er worden aangeven dat als ze zich bedenkt en terug komt, haar geen verwijten zullen worden gemaakt.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De-programmeren is de enige optie. Maar daar moet de geïndoctrineerde open voor staan!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Gebroken schreef: 31 jan 2023 05:57 Nu 17 , in april 18 , dus tegen houden zal niet lukken want binnen 2 maand is ze volgens de wet volwassen ??
dan zul je dat moeten aanvaarden
je dochter is je eigendom nu eenmaal niet
Gebroken

Bericht door Gebroken »

LEES JIJ WEL , IK ZEG DAT WE HAAR GELOOF AANVAARDEN , HET IS DE MANIER ZE TEGEN HAAR OUDERS DOET !
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gebroken schreef: 31 jan 2023 14:27 LEES JIJ WEL , IK ZEG DAT WE HAAR GELOOF AANVAARDEN , HET IS DE MANIER ZE TEGEN HAAR OUDERS DOET !
Hier gaan schreeuwen hebben jij en je gezin helemaal niets aan, hoe begrijpbaar ook.

Je stelt je problematiek hier ter discussie, maar je moet wel beseffen dat het hier een discussieforum betreft en geen hulpverleningsinstantie.

Mijn mening ten aanzien van jullie situatie houd ik verder voor me en ik zal zeker niets gaan adviseren ten aanzien van de complexe problematiek rondom jullie dochter. Wel wil ik je op het hart drukken om op de eerste plaats zo goed mogelijk naar vermogen voor je eigen gezondheid te blijven zorgen en in overweging te nemen om zo spoedig mogelijk [vandaag nog?] naar Algemeen Maatschappelijk Werk te stappen om jouw/jullie problematiek daar voor te leggen. Over het algemeen is het Algemeen Maatschappelijk Werk gratis en meteen toegankelijk zonder wachtlijst en tevens een goede doorverwijzer naar adequate hulpverleners. Als die stap te groot is, dan is het sowieso een goed idee om je huisarts ff te bezoeken,

Ook[!] de rest van jouw gezin zal je de komende tijd hard nodig gaan hebben.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
HierEnNu
Superposter

Re: Geloof is geen keuze Re: Dochter bekeerd tot Islam

Bericht door HierEnNu »

Dukdalver schreef: 18 mar 2017 13:01 Is geloof een keuze? Als het een keuze zou zijn zouden gelovigen en ongelovigen precies het zelfde geloven maar de 'ongelovige' kiest er dan niet voor. Ik heb gekozen voor een Hyundai als auto. Niet voor een BMW of zo. En laat dat nu niet afhankelijk zijn van het dopamine (verslavingshormoon zoals bij alcoholisten en gelovigen) in mijn bloed.
Dopamine is een verslavingshormoon?
Verslavingshormoon zoals bij alcoholisten en gelovigen in hun bloed?

Hoe kom je daarbij?
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Storm schreef: 18 mar 2017 11:38 @Bonjour,
De meer orthodoxere christenen bedoel je. Het is inderdaad verwerpelijk dat er een God zou zijn die dat bedenkt. Maar het is echt niet zo dat deze gelovigen de hel een prima uitvinding vinden. Op een enkele sadist na. :?
De meeste orthodoxe gelovigen zullen het verschrikkelijk vinden en vaak zijn ze voor zichzelf ook niet zeker, de angst voor hun eigen behoud is even groot.
Stoppen met iets wat voor hen waarheid is kan maar zo niet, ook niet als ze denken dat er een hel is.
Dat zal in de Islam waarschijnlijk ook zo wezen.
Mijns inziens een correcte analyse.
Ik neem zomaar aan dat je gelovig bent, of bent geweest?

Om aan een 'geboren' Atheïst uit te leggen hoe pervasief het is als je opgroeit met de basisaanname "God bestaat!" is wellicht niet goed mogelijk. Kennelijk moet je zulks zelf doorleeft hebben om het aan te kunnen voelen alvorens het te kunnen begrijpen.

'Harde Materialisten' hebben ook last[?] van een dergelijke basisaanname heb ik gemerkt, namelijk de basisaanname "Materie bestaat!"

Kennelijk is het voor de mens heel moeilijk om van eenmaal ingesleten dogma's wat afstand te nemen om ze vervolgens op hun werkelijke waarde te beoordelen.
  • In de psychologie wordt zulks 'Cognitieve Dissonantie' genoemd.
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Dukdalver schreef: 17 mar 2017 21:23 Gelukkig heeft ze nog Alexander Pechtold met mijn wetsvoorstel Voltooid Leven zodat ze voor dat ze dement dreigt te worden recht heeft op euthanasie.
De rest van jouw denigrerende en kwetsende uitkraamsels laat ik ff voor je eigen rekening en ga ik je hier geen podium voor geven, maar bovenstaande uitspraak jouwerzijds gaat werkelijk alle perken te buiten!

Hoe haal je het in je hoofd om te schrijven:
  • "mijn wetsvoorstel Voltooid Leven"
Hoezo jouw wetsvoorstel?
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gershom schreef: 26 dec 2016 00:06 Na een aantal jaren gaf zij te kennen dat zij voornemens was atheïst te worden. Zoals iedere liefhebbende vader zou doen, heb ik haar dat ernstig ontraden.
De rest van je uitgebreide reactie in aanmerking nemend, ben ik heel benieuwd naar jouw motivatie om jouw dochter het AteIsme ernstig te ontraden.

Zelf ben ik een liefhebbende vader, maar wel een recovering Christen en worstelend met de ingesleten basisaanname "God bestaat!", omdat ik zulks inmiddels als een waanidee beschouw. Het verband welk jij legt tussen
  • Zoals iedere liefhebbende vader zou doen
en
  • het AteIsme ernstig ontraden
klopt dus per definitie niet, want ik ben een liefhebbende vader en heb bij de opvoeding van mijn zoon juist ernstig gepoogd om hem uit te kunnen laten gaan van Atheïsme, het 'Bovennatuurlijke' en dogmatisch denken met een korreltje zout te blijven nemen, tot er aannemelijk bewijs is voor het tegendeel. Hij is me nu, op 22 jarige leeftijd, erg dankbaar voor dat ik hem zelfs nooit heb wijsgemaakt dat Sinterklaas zou bestaan.

Zoals iedere liefhebbende vader mijns inziens zou MOETEN doen:
  • ernstig pogen om kinderen uit te kunnen laten gaan van Atheïsme EN
    het 'Bovennatuurlijke' en dogmatisch denken met een korreltje zout blijven nemen
    tot er aannemelijk bewijs is voor het tegendeel.
Rest nog mijn vraag aan jou:
  • wat was jouw motivatie om jouw dochter het AteIsme ernstig te ontraden.
.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

*** Zucht ***

Al reagerend op een recente post ben ik kennelijk afgedwaald in reacties van enkele jaren geleden en wellicht bestaan die accounts niet eens meer. Och ja, al reagurend en schrijvend heb ik mijn mening onder woorden gebracht en ook zulks brengt [bij mij althans!] ordening.

Ik noem natuurlijk geen namen :wink: ,
maar mocht iemand veronderstellen dat ik door 'iets' high ben of zo:
  • Nee, ik heb niets gebruikt en ben ook niet high! :wink:
    Rereformed schreef: 30 jan 2023 15:53Inmiddels krijgt niemand hoogte van jou. Ik in ieder geval niet.
    Het lijkt wel of je high bent van iets.
[nog] niet high! :wink: ]
  • *** Zucht ***
.
.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 31 jan 2023 16:31 *** Zucht ***

Al reagerend op een recente post ben ik kennelijk afgedwaald in reacties van enkele jaren geleden en wellicht bestaan die accounts niet eens meer. Och ja, al reagurend en schrijvend heb ik mijn mening onder woorden gebracht en ook zulks brengt [bij mij althans!] ordening.
Gershom was vanaf zijn binnenvallen hier in 2016 een geziene forummer. Hij stopte 4½ jaar geleden vanwege ouderdom met als laatste bericht: "Ik ben moe en breng het niet meer op".

Hij verrijkte ons forum met een prachtig geschreven persoonlijke geschiedenis. De moeite waard om te lezen! Ontdekkingsreis van een vreemdeling

Wat mijn reaktie op jou van gisteren betreft: ik merk dat Gershoms woorden ook goed door mij kunnen worden uitgesproken: "Ik ben moe en breng het niet meer op." Dus trek het je niet aan, het ligt helemaal aan mijzelf.
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Gebroken schreef: 31 jan 2023 14:27 LEES JIJ WEL , IK ZEG DAT WE HAAR GELOOF AANVAARDEN , HET IS DE MANIER ZE TEGEN HAAR OUDERS DOET !
ja, heb me enkel miskeken op de leeftijd
wat kun je doen? ze is 18 en ze kiest haar levenspad.

je kunt enkel loslaten maar laat, je blijft de papa, de deur altidj voor haar open staan. uiteraard ben je gekwetst maar misschien is een psycholoog beter geplaatst voor het verwerkingsproces waar je nu in zit
Plaats reactie