Hopper schreef:
In een ding heb je gelijk: Wat jij en ik vinden is in het geheel niet van belang. Jij en ik kunnen dan ook niet vast stellen wat het moslimschap inhoudt.
Je trekt de verkeerde conclusie, omdat je het er niet mee eens WILT zijn. Ik zei namelijk:
Wat ik vind of jij is niet relevant. Zonder Koran kan je je geen moslim noemen. De Koran is de essentie van het moslim zijn. Wanneer je dat wat de Koran opdraagt niet uitvoert, ben je geen moslim. Er is geen andere autoriteit die je moslim maakt. Dus het is geen kwestie van "vinden", het is een kwestie van vaststellen.
Jij en ik kunnen namelijk prima vaststellen of iemand zich terecht moslim noemt of niet. Dat kan heel simpel door in de koran te kijken wanneer je moslim bent en wanneer je slecht moslim bent, ergo niet moslim.
Je hoeft namelijk geen moslim te zijn om de koran te lezen. Je kunt ook prima zien wat de regels zijn zonder er in te geloven.
Wanneer het wetboek van "tikkie-takkie land" zegt dat je een moordenaar bent als je enkel al over moord schrijft. Dan kun je het een belachelijke wet vinden, maar je kunt dan wel vaststellen dat iemand die een moordroman schrijft in "tikkie-takkie land" volgens de wet van dat land een moordenaar is.
Je hoeft geen inwoner te zijn om dat vast te stellen.
hou ik de interpretatie van de islam zelf aan.
Welke interpretatie? De islam is onlosmakelijk verbonden aan de Koran. Zonder koran bestaat er geen Islam. De enige interpretatie die valide is, is de koran. Jij verleent meer macht aan de Hadith dan aan de Koran. En volgens de Koran mag dat niet. Ook binnen islam gaat hadith niet boven de koran. Dus welke interpretatie bedoel je?
En die is dat met een moslim wordt bedoeld: iemand die zich overgeeft (niet onderwerpt) aan Allah.
Fout, je verdraait de boel. Islam betekent onderwerping of overgave aan de wil van Allah(wat in andere bewoording neerkomt op onderwerping)
De Koran spreekt meermaals zelf over onderwerping. Ik zal de soera's even opzoeken, zal ze later posten.
Rest de vraag wie of wat Allah is. In mijn eigen woorden: Allah is persoonlijk noch onpersoonlijk. Allah is alleen te omschrijven door Allah zelf. Allah is de kenner en de schepper die overal in aanwezig is.
Jouw woorden bepalen niet wat Allah is noch wie moslim is. Dat bepaald enkel en alleen God's woord, ergo de koran.
In feite geven moslims aan dat Allah niet gekend kan worden anders dan door overgave.
Nee, de koran geeft aan wat een moslim moet doen om moslim te zijn ipv slecht moslim of niet moslim.
Moslims zelf houden er in ieder geval een totaal andere interpretatie op na dan jij.
Dat is vaak duidelijk onwaar gebleken, zo onlangs ook nog in Denemarken. Men zegt
in het openbaar
dat men er een andere interpretatie op nahoudt, maar als er geen camera's of buitenstaanders bij zijn dan blijkt dat een levensgevaarlijke "wassen neus". Want als er niemand van "buiten" meekijkt, dan blijkt men de koran wel letterlijk te nemen. De vraag is dan, "hoe betrouwbaar is het stellen dat een moslim er een andere interpretatie op nahoudt of mag/kan houden". Er is maar 1 valide bron voor het moslim zijn. Dat is de Koran, en die is kristalhelder.
Je mag er helemaal geen interpretatie op nahouden. De koran is volmaakt, en je dient je daar aan te onderwerpen.
Een ieder die denkt dat je stukken mag verwerpen van de koran, die heeft geen idee van wat de koran zegt.
En ook de koran kan op allerlei wijze worden geïnterpreteerd.
Nee, de hadith bestaat uit getuigenissen van het leven van mohammed, daar mag je interpreteren. Maar over de koran zelf niet, die laat geen ruimte tot interpretatie. Het enige waar een piepklein beetje ruimte zit voor interpretatie in de koran is in de vertaling naar andere talen. Maar deze vertalingen moeten eerst goedgekeurd worden en de woorden moeten zo goed mogelijk de originele woorden weergeven. En om het echt allemaal goed te verhullen stelt men dat de koran in het arabisch de enige geldende koran is.
Dat heeft een reden natuurlijk. Zou dat zijn omdat men buitenstaanders niet wil laten weten hoe het echt in elkaar zit misschien?
Kortom, we weten er eigenlijk met zijn allen niks van.
Nou, ik denk dat voornamelijk voor jezelf geldt, met name omdat je het niet WILT weten. Maar toch meen je het beter te weten. Maar je argumenten zijn zeer zwak.
Simpelweg omdat we geen moslims zijn.
En dat is dus weer enorme nonsense. Jij kan ook de koran lezen, daar hoef je geen moslim voor te zijn. Wat er staat staat er, en wat er mee bedoeld wordt daar over is de koran ook duidelijk. Wat er staat, wordt er mee bedoeld. Het boek is volmaakt, daaraan is geen twijfel, en dient strikt opgevolgd te worden.
Wat er rest zijn de vooroordelen.
Jij baseert je op vooroordelen. Je stellingen hebben geen enkele onderbouwwng.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.