Anna74 schreef:En ja: Ook gelovigen komen hier langs. Helaas teveel die zich gedragen als een meeuw: heleboel gekrijs, proberen wat te jatten, schijten de boel onder en daarna zijn ze verdwenen zonder iets van zich laten horen. Laten als het ware een vreemde indruk achter van hun geloof en hun god. Op een forum deelnemen is NIET hetzelfde als flyertjes uitdelen in een winkelstraat
Tsja, hoeveel ongelovigen gedragen zich op meerdere forums niet exact hetzelfde? Je kan ze niet allemaal over één kam scheren. Een vreemde indruk van het geloof achterlaten, is misschien niet zo vreemd als je tegen allemaal ongelovigen moet praten. Ik kan je zeggen, ik ben hier nog maar net, maar ik voel me wel een beetje overvallen door zoveel (negatieve) reacties
Maar goed, het is niet mijn bedoeling om een vreemde indruk op welke manier dan ook achter te laten. Hooguit een indruk dat gelovige mensen ook 'gewone' mensen zijn, die kunnen twijfelen. Ik denk dat iedere gelovige die twijfel wel kent, daarom vind ik het zo jammer dat ik daar telkens mee om de oren wordt geslagen. Ik had dat niet zo moeten zeggen.
Misschien iets langer moeten inlezen hier?..

Voordat ik mijn eerste bericht hier intikte was ik al een hele lange tijd "meelezer".
Je laat hier echt geen vreemde indruk van het geloof achter, want zoals gezegt: de meeste hier weten (te) veel van geloof en bijbel. Wel worden hier argumenten verwacht. En allerlei BDE verhalen, opstaan uit de dood, wonderen, etc: ze hebben allemaal de revue gepasseerd. En ze zijn nooit bewijsbaar of worden later ontmaskerd als leugens.
Waar ik me als ex-gelovige wel weer zo over verbaas is het belang dat er wordt gehecht aan dit soort verhalen. Ze staan haaks op een serieus bijbel geloof. Zie Paules in 2 Kor 12:
1 Te roemen is mij waarlijk niet oorbaar; want ik zal komen tot gezichten en openbaringen des Heeren.
2 Ik ken een mens in Christus, voor veertien jaren (of het geschied zij in het lichaam, weet ik niet, of buiten het lichaam, weet ik niet, God weet het), dat de zodanige opgetrokken is geweest tot in den derden hemel;
3 En ik ken een zodanig mens (of het in het lichaam, of buiten het lichaam geschied zij, weet ik niet, God weet het),
4 Dat hij opgetrokken is geweest in het paradijs, en gehoord heeft onuitsprekelijke woorden, die het een mens niet geoorloofd is te spreken.
5 Van den zodanige zal ik roemen, doch van mijzelven zal ik niet roemen, dan in mijn zwakheden.
6 Want zo ik roemen wil, ik zal niet onwijs zijn, want ik zal de waarheid zeggen; maar ik houde daarvan af, opdat niemand van mij denke boven hetgeen hij ziet, dat ik ben, of dat hij uit mij hoort.
7 En opdat ik mij door de uitnemendheid der openbaringen niet zou verheffen, zo is mij gegeven een scherpe doorn in het vlees, namelijk een engel des satans, dat hij mij met vuisten slaan zou, opdat ik mij niet zou verheffen.
maar goed , ik ben dan ook van Hervormde huize.....
En uiteraard zal elke gelovige zijn twijfels kennen, wel menselijk maar niet te prijzen volgens dezelfde bijbel.......

God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)