Floris1976 schreef:Ik zie hier het nut wel van in. Ik kan dit soort zaken negeren en de rest van mijn leven weer bang weglopen als een van de christenen uit mijn familie over welk wonder dan ook begint op een feestje of tijdens visite. Ik kan eet ook mee dealen en uitzoeken wat er nu precies schuil gaat. In dit geval denk ik dat mijn conclusie moet zijn dat er sprake is van bedrog. Mijn gevoel zegt anders, maar mijn verstand niet.writer schreef:Moet bedrog of toeval voor jou aangetoond worden om niet in die onzin te geloven?Floris1976 schreef:....Om mijzelf te overtuigen ben al aan het google-en geweest. Gezocht naar gevallen waar mensen genezingsverklaringen over zichzelf afgelegd hebben, maar dit aantoonbaar niet waar is. ik heb nog niet veel succes.....
Ik zie geen nut in dit soort zoektochten, althans niet als denkt daarmee een obstakel voor je ongeloof weg te kunnen ruimen, daar is wat anders voor nodig.
Het valt mij trouwens wel op dat hier regelmatig op het forum geschreven wordt iemand laat voor zich bidden en sla die persoon toevallig geneest..... Dat is iets daar kan ik jij niet in vinden. Het voelt voor mij als wegloop/ontkeningsgedrag. Sla iemand tijdens en gebreken geneest kan dat art mij betreft 3 dubben betekenen: placeboeffect, bedrog of iets bovennatuurlijks. Met opties zie ik niet. Jij wel?
ik zal hier iets van mezelf vertellen.
genezingen als stompjes die aangroeien heb ik inderdaad nooit gezien. Of mongooltjes die normaal worden.
Dus dat laat me zien dat God er niks mee te maken heeft.
maar heb wel degelijk zelf een paar ( voor sommige bovennatuurlijk) ervaringen meegemaakt.
Ik ben nu echt anti god en anti kerk en anti evangelie dus totaal geen motivatie om dan ook maar iets weg te geven aan het kamp van gelovigen...
tijdens een aanbiddingsdienst een zeer pijnlijk stuitje waardoor ik niet normaal zonder pijn kon gaan zitten waar ik een warme gloed door heen voelde gaan.
en daarna weer kon zitten zonder pijn. Niet specifiek voor gebeden spontaan.
tijdens eurospirit ook weer tijdens een aanbiddingsdienst tintelingen , elektriciteit gevoel, als je je elleboog stoot maar dan prettig
startend van de kruin van me hoofd langzaam afzakkend naar mijn hele hoofd, neus en naar mijn schouders tot in mijn armen en vingers.
niet zwak maar sterk (zoiets al je arm hand slaapt en wakker wordt maar dan een heel prettig sterk tinteling gevoel.
nooit gehad, nooit meer meegemaakt.
Ook met mensen gebeden die ervoeren dat er een sterke gloed, warmte door hun lichaam trok.
Dus ja ik geloof dat er meer is dan het oog kan zien. ( 100 jaar geleden hadden ze me verbrand voor hekserij als ik had gezegd dat ik in het donker kon kijken)
dus ja ik denk dat er op het gebied van gedachtes, energie , hersenactiviteit er nog wel wat ontdekt kan worden.
maar om daar een god aan te hangen of I.D? ik zou het beter doen....dus nee... geen persoonlijke god...
psychosomatisch zijn er veel klachten en ziektes. maar laat me inderdaad het eerste glazen oog, of geamputeerd been zien wat weer aangroeide en ik ben om.
maar ik denk dat dat te moeilijk is voor god..o nee daar zit natuurlijk een reden achter ...hij wil dat de mensheid blijft twijfelen...zodat hij ze kan beschuldigen van ongeloof...
zover hoe ik er in sta.