Beste Vegan,
Bedankt voor je steun en begrip, doet mij goed om af en toe te horen. Hoe de zintuigen van mij werken begrijp ik idd niet heel erg goed en weet alleen dat het niet gaat zoals zou moeten. Tijdens een Nemo onderzoek Fmri is iig naar voren gekomen dat het niet goed is, maar omdat dit puur een wetenschappelijk onderzoek is geweest kan ik daar zelf verder niks mee. En dat stukje acceptatie.... dat is iets waar ik heel veel moeite mee heb.
----
Wat mij gisteren opviel is dat ik eigenlijks al te ver "weg" was en pas een poosje later door mijn eigen schrijven merk dat er iets niet klopt. Pas op het moment dat ik zelf door had in kleuren te zitten was ik eigenlijks al te ver gegaan en had eerder moeten stoppen. En wat ik bedoel met wegzakken in kleuren:
Ergens tijdens het typen voelde ik mij al wat erg onrustig en het gevoel dat ik wil gaan vechten, maar weet niet waartegen of waarom op dat moment. Pas toen ik het zelf ineens opmerkte zat ik al in kleuren. Op een bepaald moment heb ik door dat alles om mij heen (letterlijk) geel is. Alleen het punt waar ik mij op concentreerde (het beeldscherm) blijft dan nog goed in tact. Maar alles daaromheen is dan geel, en het lijkt alsof je dan in een soort buis kijk met gele wanden. Het vreemde is dat ik het niet echt voel aankomen maar ineens besef dat ik al aan het wegzakken ben en dan dus ook een soort adrenaline/agressie heb op dat moment. Ergens ben ik intern dan al aan het vechten tegen het wegzakken, maar het gaat ongemerkt.
Op dat moment baal ik er enorm van omdat ik eigenlijks nog terug wou naar het stuk van koolstof datering maar ben dan al te moe. Maar ik merk dan ook dat de laatste maanden veel zwaarder zijn dan anders en mijn klachten dus ook veel sterker beginnen te worden.
Vroeger merkten vrienden wel eens op dat als ze bij mij op visite waren ik ineens alles afkapte en zo iedereen weg stuurde zonder pardon. Veel mensen hebben wel eens gezegd dat ik dan wat geïrriteerd over kom of boos, en ergens begin ik dat steeds beter te begrijpen of beter te accepteren. Maar in die tijd kon ik nog niet duidelijk zeggen dat ik mij ziek begon te voelen en was het vaak al te laat en zat ik eigenlijks al over de grens heen. Maar je wilt je ook niet laten kennen als iedereen zegt ja wij zijn ook wel eens moe en stel je niet aan. Ook dus 1 van mijn meest grote ergernissen als iemand tegen mij zegt stel je niet aan wij zijn ook wel eens moe. Of: ik heb ook maar een paar uur slaap gehad dus dan kun jij dat ook. Terwijl ik zeg dat ik mij echt enorm ziek begin te voelen als ik moe ben. En dat lijkt maar niet over te komen in die tijd bij mijn omgeving.
Gelukkig kreeg ik vandaag te horen dat er een verwijzing is naar VNN en dat mijn privé daar niet bij ter sprake is gekomen. De huisarts weet niet wie ik ben en er worden verder geen gegevens opgeslagen voorlopig. Ook bij het gesprek met VNN is er een extern iemand aanwezig om er voor te zorgen dat alles zo netjes mogelijk verloopt zonder te veel details over mijn verleden. Het enige probleem is nog even dat ik niet echt onder de categorie alcoholverslaafden sta omdat ik niet elke dag drink en soms ook maar een paar borrels/biertje's. Maar op dit moment denk men dat dit de beste eerste stap is, omdat ik intern opgenomen ga worden en er dan ook naar mijn gedrag gekeken kan worden en wat er gebeurt als ik moe begin te worden. Zij richten zich dan ook niet alleen op verslaving maar alles daaromheen ook.
En dat was hem voor vandaag, kan beter een paar berichten plaatsen dan tig en weer te ver gaan.
Fijne avond allemaal.
PS: muziekliefhebbers.. vannacht komen wereldwijd alle nieuwe releases weer vrij voor aankomende week!

Praat liever open op het forum dan in PB.