mij even voorstellen?
Moderator: Moderators
Re: mij even voorstellen?
Ik sprak eergister een ex van mij. Ze was en is nog steeds geweldig bevriend met de hele wereld die zij toevallig tegenkomt. Ze vertelde mij daarbij dat (inmiddels) al haar exen daar, net als ik, minstens evenveel moeite mee hadden.
Desolaat en betraand riep ze plotseling, bijna mij verwijtend, uit; "Waarom zij mij toch steeds weer opnieuw allemaal zo stront zat worden?" Ik vroeg haar als wedervraag wat zij zelf dacht welke reden daarvoor als eerste bij haar opkwam.
Ze keek mij recht aan, veinsde diep na te denken en kraaide,"Vind jij mij dan ook niet meer leuk om te zien en hoe ik mij altijd aan iedereen naadloos aanpas?" Ik zuchtte ook maar eens opvallend diep en haalde oneerlijk mijn schouders op, weigerend haar daarop zo pijnlijk zonder doel te antwoorden. Ik dacht onwillekeurig terug aan onze tijd. Hoe kleurloos moest ze zijn wanneer ze al haar zo leuke toneelspelletjes van haar aanpassing achterwege zou laten, indien zij dat nog zou kúnnen. Zoiets kan je toch niet tegen haar zeggen?
Nagenoeg ieder mens loopt met een laag(je) vernis op zijn smoel overal waar hij/zij niet ontspannen zichzelf kan zijn. Niet erg en vaak onvermijdelijk zolang we dat maar in de gaten hebben en thuis bij en in je gezin niet hoeft te doen en toch een lieve en gezellige romanticus weet te blijven met je ware kleuren, die je alleen thuis kan en liefdevol mag tonen.
Uiteraard wederzijds in een huwelijk of relatie!
Desolaat en betraand riep ze plotseling, bijna mij verwijtend, uit; "Waarom zij mij toch steeds weer opnieuw allemaal zo stront zat worden?" Ik vroeg haar als wedervraag wat zij zelf dacht welke reden daarvoor als eerste bij haar opkwam.
Ze keek mij recht aan, veinsde diep na te denken en kraaide,"Vind jij mij dan ook niet meer leuk om te zien en hoe ik mij altijd aan iedereen naadloos aanpas?" Ik zuchtte ook maar eens opvallend diep en haalde oneerlijk mijn schouders op, weigerend haar daarop zo pijnlijk zonder doel te antwoorden. Ik dacht onwillekeurig terug aan onze tijd. Hoe kleurloos moest ze zijn wanneer ze al haar zo leuke toneelspelletjes van haar aanpassing achterwege zou laten, indien zij dat nog zou kúnnen. Zoiets kan je toch niet tegen haar zeggen?
Nagenoeg ieder mens loopt met een laag(je) vernis op zijn smoel overal waar hij/zij niet ontspannen zichzelf kan zijn. Niet erg en vaak onvermijdelijk zolang we dat maar in de gaten hebben en thuis bij en in je gezin niet hoeft te doen en toch een lieve en gezellige romanticus weet te blijven met je ware kleuren, die je alleen thuis kan en liefdevol mag tonen.
Uiteraard wederzijds in een huwelijk of relatie!
Maria,
Ik het u geantwoord op uw reactie echter die is blijkbaar niet geplaatst. Begrijp ik niet.
Waar kan dat aan liggen?
Ik het u geantwoord op uw reactie echter die is blijkbaar niet geplaatst. Begrijp ik niet.
Waar kan dat aan liggen?
Geen idee.
Misschien op Voorbeeld geklikt ipv. op Bevestig en gedacht dat je klaar was?
Of op concept, maar dan staat hij daar nog.
Misschien op Voorbeeld geklikt ipv. op Bevestig en gedacht dat je klaar was?
Of op concept, maar dan staat hij daar nog.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
U zegt het hoe ik er ook over denk.Maria schreef:Wat "cultuur" al niet doet.
Het kan verrijken, onze relaties nuancerend leren bezien, maar ook zo verarmend verworden tov. de natuur en onze eigen aard, zoals we geboren zijn.
Dichtbij bij onze wortels blijven wordt een moeilijke opdracht voor de "denkende mens", die zich denkt te moeten aanpassen aan de samenleving waarin hij leeft.
Zo belangrijk, maar ook zo betrekkelijk.
Aanpassen mag nooit tot het vervreemden van je eigen identiteit gaan.
Helaas maken sommige mensen in onze omgeving al onmiddellijk misbruik van ieders goede wil om zich bij hem of haar aan te passen. Voor je het dan weet ben je hun afvalbak.
Een paar reacties na overleg verwijderd.
Ook wat daarbij hoort en weer volgde. Hier verder met voorstellen en welkom.
Discussie is voor een ander subforum.
Ook wat daarbij hoort en weer volgde. Hier verder met voorstellen en welkom.
Discussie is voor een ander subforum.
Maria,
Om mij voortdurend aan uw morele maatstaf denkend te moeten aanpassen binnen de enge en dwingend gebonden gecensureerde gedachten of mijn geschreven "FREE"thinking, welk ons hier op dit forum zo veelbelovend wordt aangeboden, niemand zullen ontrieven, is mij te benauwend en onecht om daar nog tijd en energie aan te verdoen.
Ik voel mij weer in de kleuterklas bankje met een overdreven strenge en overactieve juf voortdurend in mijn onschuldige nek. Geen lol aan te beleven.
Pectus est quod disertos facit
Om mij voortdurend aan uw morele maatstaf denkend te moeten aanpassen binnen de enge en dwingend gebonden gecensureerde gedachten of mijn geschreven "FREE"thinking, welk ons hier op dit forum zo veelbelovend wordt aangeboden, niemand zullen ontrieven, is mij te benauwend en onecht om daar nog tijd en energie aan te verdoen.
Ik voel mij weer in de kleuterklas bankje met een overdreven strenge en overactieve juf voortdurend in mijn onschuldige nek. Geen lol aan te beleven.

Toch was deze actie bedoeld om dit subforum met persoonlijke topics "schoon te houden" van commentaren en kritieken en discussies aangegezwengeld door anderen.
Dit voor de inschrijvers (TO) in dit geval jij, die daardoor vrijelijk kunnen schrijven en dat meestal weten te waarderen.
Subforum Voorstellen, Getuigenissen en Persoonlijk
Als je daar geen behoefte aan hebt, dan kun je je in de discussiefora begeven, waar een zeer ruime mate van vrijheid is voor iedereen om te schrijven wat hij wil.
"Pectus est quod disertos facit"
Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=15366" onclick="window.open(this.href);return false;
PS:
Van deze juf hoef je geen u te zeggen.
Dit voor de inschrijvers (TO) in dit geval jij, die daardoor vrijelijk kunnen schrijven en dat meestal weten te waarderen.

Subforum Voorstellen, Getuigenissen en Persoonlijk
Als je daar geen behoefte aan hebt, dan kun je je in de discussiefora begeven, waar een zeer ruime mate van vrijheid is voor iedereen om te schrijven wat hij wil.
"Pectus est quod disertos facit"
Zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=15366" onclick="window.open(this.href);return false;
PS:
Van deze juf hoef je geen u te zeggen.

-
- Forum fan
Wellicht is het even wennen en zoeken naar hoe dit forum te gebruiken. Het woord "vrij" is een beladen woord die ons (of wellicht alleen mij) in eerste instantie de gedachten geeft te kunnen doen en laten wat we willen in ons schrijven. maar uiteraard moeten er regels zijn om zo een duidelijke structuur in dit forum te houden. Het kost mij ook even moeite om hier een draai te kunnen vinden maar denk dat in goed overleg en openheid hier wel degelijk heel veel ruimte voor vrijheid is.wilfred degens schreef:Maria,
Om mij voortdurend aan uw morele maatstaf denkend te moeten aanpassen binnen de enge en dwingend gebonden gecensureerde gedachten of mijn geschreven "FREE"thinking, welk ons hier op dit forum zo veelbelovend wordt aangeboden
Ik persoonlijk heb openlijk gevraagd om mij te corrigeren en te helpen/begeleiden in hoe om te gaan met communicatie. En aanschouw juf Maria dan ook als iemand die mij hierin helpt en het beste voor de leden van dit forum in gedachten heeft. Zoals ook in de regels staat geschreven zullen de leden mede bepalen in hoeverre de regels gehandhaaft worden en op welke strikte wijze.
Mogelijk dat in overleg met Maria een gedeelte van de berichten kan afsplitsen en naar een nieuw onderwerp in persoonlijk kan plaatsen. Zo kan u nog steeds in vrijheid spreken en is er in overleg een goed alternatief. Het zou spijtig zijn om uw bijdragen aan dit forum geen kans te geven door misverstanden.
Vriendelijke groet,
WzN
Praat liever open op het forum dan in PB.
-
- Forum fan
PB naar Wilfred:
Beste Wilfred,
Helaas heeft u niet meer gereageerd en heb zo goed als ik het kan in respect naar alle partijen toe mijn best gedaan om tot een vruchtbare samenwerking te komen.
Graag zou ik u nogmaals willen vragen om toch weer te reageren in de hoop dat ik iets van u mag leren.
Vriendelijke groet,
Praat liever open op het forum dan in PB.
Gelukkig neem je besluiten niet letterlijk vanuit je hart. Maar het valt met de strengheid reuze mee en ik begrijp niet waar het bij jou in dit geval spaak liep.wilfred degens schreef: Ik voel mij weer in de kleuterklas bankje met een overdreven strenge en overactieve juf voortdurend in mijn onschuldige nek. Geen lol aan te beleven.
c'est le ton qui fait la musique maar een beetje incasseringsvermogen kan ook geen kwaad

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Wanneer ik mijn opvoeders moest geloven was ik mijn hele schoolperiode het meest godsonmogelijke kind van de hele school inclusief hun geschiedenis. Derhalve wordt mijn incasseervermogen zwaar op de proef gesteld wanneer ik in mijn leven het gevoel krijg weer in de schoolbanken geperst te worden.doctorwho schreef:wilfred degens schreef: k begrijp niet waar het bij jou in dit geval spaak liep.
c'est le ton qui fait la musique maar een beetje incasseringsvermogen kan ook geen kwaad
Ik raakte ongewild in een behoefte van een reaguurder om als zijn pispaal gebruikt te worden.
Op een volstrekt beschaafde manier, zonder schelden, diende ik deze persoon van repliek op zijn probleem met mij als schrijver welk excellent paste binnen mijn "mij even voorstellen!" Dan komt weer de uit mijn jeugd geassocieerde strenge schooljuf, die ieder zorgvuldig gekozen woord heel "gewoon" wegvaagt. Woorden waarmee ik wilde tonen ook fatsoenlijk verbaal tegenwicht te bieden wanneer je aangevallen wordt. Misschien wordt u nu duidelijk waarom ik geen zin heb om voor de poes haar k*t te reageren, hetgeen u ook niet zou willen lijkt mij vrijmoedig.

Ik dacht dat ik dat was maar heb mijn eigen opvoeding ter hand genomen. Wees als een eend en laat het slijk gewoon van je veren glijdenwilfred degens"
Wanneer ik mijn opvoeders moest geloven was ik mijn hele schoolperiode het meest godsonmogelijke kind van de hele school inclusief hun geschiedenis.

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 19#p486319" onclick="window.open(this.href);return false;wilfred degens schreef: Dan komt weer de uit mijn jeugd geassocieerde strenge schooljuf, die ieder zorgvuldig gekozen woord heel "gewoon" wegvaagt. Woorden waarmee ik wilde tonen ook fatsoenlijk verbaal tegenwicht te bieden wanneer je aangevallen wordt.
Ik dacht hier toch duidelijk geschreven te hebben, dat niet jij het was die gecensureerd werd, maar degene die in eerste instantie de opmerking gemaakt had, die tot deze situatie leidde.
Ik denk dat we allemaal wel één soort lange teen hebben.
Inclusief ikke.
Lees de verschillende berichten maar eens door.
Als dat open en eerlijk uitgepraat kan worden, dan is er hier verder geen enkel probleem.
Inclusief ikke.

Lees de verschillende berichten maar eens door.
Als dat open en eerlijk uitgepraat kan worden, dan is er hier verder geen enkel probleem.
Mijn oprechte verontschuldigingen aan Wilfred die mijn schertsend bedoelde reactie veel te serieus heeft opgepakt.
Wel is deze reactie en het bijzondere soort deelnemers wat de laatste tijd op dit forum verschijnt en zijn/haar breininhoud compleet dumpt, voor mij aanleiding me te gaan richten op andere dingen.
Ik heb geen zin om op eieren te lopen en ieder woord wat ik schrijf zorgvuldig te wegen teneinde niemand voor het hoofd te stoten.
Ik heb hier vele jaren met veel plezier rondgezwalkt, veel geleerd en vele interessante discussies gevoerd.
Maar de discussies worden meer en meer vervangen door kansels waar het publiek overspoeld wordt door een waarheid waarover niet gediscussieerd gaat worden.
In mijn visie is dit forum afgedreven van zijn oorspronkelijke bedoeling.
Ik zal vast nog zo af en toe hier een blik werpen, dus geheel verdwijnen zal ik niet.
Het ga jullie goed en bedankt voor jullie lessen.
Vooral ook de oudgedienden welke ik over de jaren ben gaan beschouwen als mijn internetfamilie.
Ik ga nu lekker van het zonnetje genieten samen met mijn hond ..... tot in de pruimentijd.
Ps.
Verplaats/verwijder deze reactie gerust, het geeft niet.
Het gaat er om dat ik het even heb kunnen zeggen.
Wel is deze reactie en het bijzondere soort deelnemers wat de laatste tijd op dit forum verschijnt en zijn/haar breininhoud compleet dumpt, voor mij aanleiding me te gaan richten op andere dingen.
Ik heb geen zin om op eieren te lopen en ieder woord wat ik schrijf zorgvuldig te wegen teneinde niemand voor het hoofd te stoten.
Ik heb hier vele jaren met veel plezier rondgezwalkt, veel geleerd en vele interessante discussies gevoerd.
Maar de discussies worden meer en meer vervangen door kansels waar het publiek overspoeld wordt door een waarheid waarover niet gediscussieerd gaat worden.
In mijn visie is dit forum afgedreven van zijn oorspronkelijke bedoeling.
Ik zal vast nog zo af en toe hier een blik werpen, dus geheel verdwijnen zal ik niet.
Het ga jullie goed en bedankt voor jullie lessen.
Vooral ook de oudgedienden welke ik over de jaren ben gaan beschouwen als mijn internetfamilie.
Ik ga nu lekker van het zonnetje genieten samen met mijn hond ..... tot in de pruimentijd.
Ps.
Verplaats/verwijder deze reactie gerust, het geeft niet.
Het gaat er om dat ik het even heb kunnen zeggen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)