experimenten m.b.t. homeopathie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: experimenten m.b.t. homeopathie

Bericht door doctorwho »

Ingi schreef:
Ik gebruik het nog steeds, (indien nodig) als ik zie dat het werkt en de gezondheid niet schaadt. Dieren en kleine kinderen kennen het placebo effect niet, toch reageren ze er goed op
Je gaat heen langs het gegeven dat veel zaken op natuurlijke wijze herstellen. Ik had kennis aan een dierenarts die grappend vertelde dat wanneer een baasje met een dierenprobleem belde hij Minoes of Snuf snel wilde zien, want voor je het wist wast het overgegaan. :)
Homeopathie werkt niet beter dan op grond van een placebo-effect verwacht mag worden. Wat iemand daar verder zelf van vind doet daar niets aan af.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
FransP
Forum fan

Bericht door FransP »

Laatst met een slijter gesproken. Geloofde ook in homeopathie.
Ik zeg tegen hem je zal wel snel failliet gaan dan.
Hoezo vraagt hij.
Ik zeg als je van een druppel rum in een glas cola stomdronken kan worden hoe moet het dan met een hele fles ? =D>
Krijgen ze allemaal alcohol vergiftiging! 8-[
Religie is al een blinde man,
die in een donkere kamer,
op zoek gaat naar een zwarte kat,
die er niet is,
maar hem toch vind.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

FransP schreef:Laatst met een slijter gesproken. Geloofde ook in homeopathie.
Ik zeg tegen hem je zal wel snel failliet gaan dan.
Hoezo vraagt hij.
Ik zeg als je van een druppel rum in een glas cola stomdronken kan worden hoe moet het dan met een hele fles ? =D>
Krijgen ze allemaal alcohol vergiftiging! 8-[
Ik dronk laatst voor het slapen gaan een kopje warme melk. Nu bleek dat kopje ook een keer sterke koffie bevat te hebben. Je raadt het al: via het geheugen van het aardewerk overgedragen op de melkmoleculen. Geen oog dicht kunnen doen :^o
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef:
Ingi schreef:
Ik gebruik het nog steeds, (indien nodig) als ik zie dat het werkt en de gezondheid niet schaadt. Dieren en kleine kinderen kennen het placebo effect niet, toch reageren ze er goed op
Je gaat heen langs het gegeven dat veel zaken op natuurlijke wijze herstellen. Ik had kennis aan een dierenarts die grappend vertelde dat wanneer een baasje met een dierenprobleem belde hij Minoes of Snuf snel wilde zien, want voor je het wist wast het overgegaan. :)
Homeopathie werkt niet beter dan op grond van een placebo-effect verwacht mag worden. Wat iemand daar verder zelf van vind doet daar niets aan af.

Ik ga niet langs dat gegeven. Ik ben voorstander van niets doen als het niet nodig is. Iets wat vanzelf overgaat laat ik niet behandelen en behandel ik ook niet zelf. Ik ga bijna nooit naar de DA, behalve als ik weet dat het risico anders te groot is dat de diertjes iets overkomt. Vroeger ging ik ook alleen voor de kinderen, omdat die dat wilden. Dingen die niet overgaan, behandel ik uiteindelijk zelf. Die dingen waarvan ik denk dat het risico te groot is om niet te laten behandelen daarvoor ga ik naar de DA. Gelukkig heb ik een DA, die me niet zomaar laat komen als het niet nodig is. Ze zeggen wel, als het je geruststelt mag je natuurlijk komen maar het hoeft niet. Met huisartsen werkt dat soms ook zo. Ook daar kom ik nooit. Toi toi toi.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Cluny schreef:De dieren en kinderen geloven niets. Degene die het lege medicijntje geeft, gelooft dat het beter gaat met het dier of het kind. Er is geen placebo-effect bij dieren of onwetende kinderen, het placebo-effect zit dus bij de kwakzalverijgelovige die het nutteloze middeltje toedient.
Dieren en kleine kinderen kennen het placebo effect niet, toch reageren ze er goed op.
Ze reageren er helemaal niet op. Het effect op de ziekte is nul.

En ik geloof niet dat ik in staat zou zijn met placebo geloof de reisziekte van mijn kinderen te beïnvloeden. Dat noem ik in dit geval echt bullshit. Niets hielp. Wat een toestanden, we konden vaak niet eens meer verder rijden. Misselijk zijn en moeten overgeven in de auto is geen pretje. Ik vind het ook nogal wat, zonder ze te kennen te beweren dat ze daar wel of niet op reageren. Maar ik begrijp wel dat je het algemeen bedoelt. Ik dus niet. Met alle respect en begrip voor dat mensen niets met dit soort zaken hebben, ik heb niets met oordelen in een situatie die je niet eens kent. Zo kan ik het ook. Ik heb zelf geen probleem mee dat mensen hier graag bewijs hiervoor willen. Ik heb dat niet nodig, ik weet wat ik heb meegemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Natuurlijk ga je ons ook vertellen wat het homeopathische geneesmiddel was.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Cluny schreef:Natuurlijk ga je ons ook vertellen wat het homeopathische geneesmiddel was.
Heel erg verdunde wagenziekte-kots schat ik zo in :) Dat is namelijk conform de leer van Hahneman dat je met het gelijkende het gelijke kan genezen..
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Cluny schreef:Natuurlijk ga je ons ook vertellen wat het homeopathische geneesmiddel was.
IMijn kinderen zijn volwassen en reizen niet meer met ons mee in de auto. Dus ik heb het niet meer. Ik ga het bij gelegenheid opzoeken, maar maakt de naam nog uit? Het was een homeopathisch middel en die werken toch niet volgens de wetenschappelijk uitleg die hier aangehaald worden. Ik heb dus volgens deze normen geen onderbouwing, dat is ook niet wat ik beweer. Mijn zoon geloofde er overigens niet in, hij had een hekel aan als ik weer met mijn pilletjes aankwam. Toch hoefden we niet meer te stoppen. Voor mij is dat voldoende om zoiets dan te gebruiken.
Laatst gewijzigd door Ingi op 14 apr 2016 11:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het maakt uit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

Cluny schreef:Het maakt uit.

Geef mij eerst maar de reden dan. De naam maakt het niet meer wetenschappelijk.
Ik heb er niet veel zin in om het op te zoeken...want daar moet ik moeite voor doen.
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

doctorwho schreef:
Heel erg verdunde wagenziekte-kots schat ik zo in :) Dat is namelijk conform de leer van Hahneman dat je met het gelijkende het gelijke kan genezen..

Zeker, je neemt mensen serieus en valt alleen de mening aan. :lol: Ik kan een grapje op tijd waarderen, maar het is gewoon veel te doorzichtig, elke ervaring wordt aangevallen omdat het niet kan zijn dat iets toch werkt. Bewezen of niet.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ingi schreef:
Cluny schreef:Het maakt uit.

Geef mij eerst maar de reden dan. De naam maakt het niet meer wetenschappelijk.
Ik heb er niet veel zin in om het op te zoeken...want daar moet ik moeite voor doen.
Zonder deze aanvullende info is jouw het-is-een_homeopathisch-wonder bewering niets waard.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Zeker, je neemt mensen serieus en valt alleen de mening aan. :lol: Ik kan een grapje op tijd waarderen, maar het is gewoon veel te doorzichtig, elke ervaring wordt aangevallen omdat het niet kan zijn dat iets toch werkt. Bewezen of niet.
Nee, je hebt het blijkbaar nog steeds niet echt begrepen, of je wil het niet begrijpen. De ervaring wordt niet aangevallen, de ervaring wordt betwist, jij voelt je aangevallen omdat je jouw ervaring niet kunt betwisten en die blijkt nu ook een herinnering die hevig verdund is . Je weet niet eens meer wat nu zo goed gewerkt heeft.
Je hebt werkelijk geen poot om op te staan en als je eerlijk bent weet je dat ook , maar het is beter voor jou als je volhoudt dat skeptcisme het probleem is dan je eigen goedgelovigheid, dat laatste is trouwens ook een stuk doorzichtiger dan kunnen verwachten dat vrojdenkers op een vrojdenkersforum niet zo zouden reageren.
Kom nou toch Ingi !
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Je moet wel een ontzettend bord voor je kop hebben als je maar blijft volhouden dat homeopathie werkt http://www.smithsonianmag.com/smart-new ... 180954534/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het is een repeterend verhaal, met steeds dezelfde argumenten voor, die allang weerlegd zijn.
Eigenlijk zou je, voordat je een argument gebruikt, moeten opzoeken of dat argument valide is.
Bij dieren en kinderen komt placebo effect niet voor: Wel degelijk, is onderzocht, al 'meer dan 100 jaar.
Mijn ervaring is, dat het helpt: De mens ziet vaak, wat het wil zien en omgekeerd. Ook daar is onderzoek naar gedaan. Als het helpt, zou het ook onder wetenschappelijk omstandigheden moeten werken. Je kunt wel afgeven op de wetenschap, maar we hebben vooralsnog geen betere onderzoeksmethode, die zaken verklaart en voorspelt.
Baat het niet, dan schaadt het niet: Een misvatting. Als het mensen weghoudt van werkzame therapie, kan het zelfs dodelijk zijn. We weten nog het drama uit Engeland. Met homeopathie zou je kinderziekten veel beter kunnen bestrijden dan met vaccinatie. Vaccinatie heeft bijwerkingen, helemaal waar, heel soms ernstig. De vaccinatiegraad daalde, m.n. kinkhoest. Gevolg vele doodzieke kinderen, ziekenhuisopnames, blijvende schade en dode kinderen. Toen de vaccinatiegraad weer steeg, daalde de kindersterfte weer.
Mijn zoon geloofde er overigens niet in, hij had een hekel aan als ik weer met mijn pilletjes aankwam.
Dat vraagt natuurlijk om een placebo effect. Er hangen kennelijk emotie rond die pilletjes. Maar placebo effect is ook effect en begrijpelijk, dat je het dan geeft.

Kortom, we moeten blijven waarschuwen, dat homeopathie niet werkt. Als mensen het zelf nemen, moeten ze dat zelf weten, maar het geven ervan aan kinderen zou verboden moeten worden tot ze 18 jaar zijn en zelf kunnen beslissen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie