Sararje schreef:Ook dit is ben ik bang een vooroordeel dat niet juist is
Het is me niet duidelijk op welk vooroordeel je hier doelt.
Sararje schreef:Zodra bijvoorbeeld de media hierop duikt, kan de publieke opinie ineens omslaan. Neem nu het bekende voorbeeld van de Brent Sparr. D'r zou nog olie inzitten volgens een paar milieufreaks van Greenpeace en dus werd in West Europa enige tijd Shell geboycot. Politici deden hier openlijk aan mee. Dat dit later compleet onjuist bleek te zijn maar flink opgeklopt door media etc. geeft maar weer aan dat een kleine groep zonder bescherming van politici behoorlijk de publieke opinie in heel korte tijd kunnen beinvloeden.
Ik denk dat je hiermee een aardig voorbeeld geeft van hoe politici zich voor het karretje van de 'publieke opinie', de meerderheid dus, laten spannen. Dat die publieke opinie zich, via de media, heeft laten ophitsen door een betrekkelijk kleine groep, doet daar niets aan af. Als de media het geluid van Greenpeace niet hadden opgepikt en de 'publieke opinie' niet mee hadden gekregen, hadden de politici hier weinig mee gedaan.
Sararje schreef:In jouw situatie heb je dan geen poot om op te staan terwijl in mijn model je dan naar de rechter kan gaan voor smaad. Vind ik toch voor mijn eigen gemoedsrust een stuk prettiger.
Dan heb je niet begrepen wat ik voorsta, en al vroeg in deze thread heb geschreven. In dit geval kan ik naar de
civiele rechter stappen en schadevergoeding eisen omdat ik vind dat er onwaarheden over mij gepubliceerd zijn. Dat is dan een zaak tussen mij en de media, waar de staat niets mee van doen heeft. Dat heeft
niets te maken met de absolute vrijheid van meningsuiting die ik voorsta, waarin de staat mijn vrijheid van meningsuiting niet inperkt.