Bijbelgeloof verdedigd door Willempie

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Vit
Banned

Re: Hoe ik van atheïst een christen werd.

Bericht door Vit »

Willempie schreef:
Vitiligo schreef:
Dat beloof ik schreef: Simpel gezegd komt mijn vraag er op neer of je denkt de zon en de maan wel of niet stil hebben gestaan.
Ik vrees dat we hier geen bevredigend antwoord op krijgen, want van het geloof vallen kan niet.
Mijn antwoord is dat er iets gebeurd zal zijn dat de mensen hebben opgeschreven zoals ze dat ervaren hebben. Wat of hoe precies weet niemand. Er is grappig genoeg wel serieus wetenschappelijk onderzoek naar gedaan (o.a. door Immanuël Velikovski) maar nogmaals, de Bijbel is niet geschreven of bedoeld als een wetenschappelijk document. Ik lees er in dat God almachtig is en dingen kan doen die boven ons besef uitgaan en dat we Hem daar zelfs om mogen vragen. Hoe meer we Hem durven te vragen hoe meer we van Hem krijgen. God vind het fijn (om niet het woord leuk te gebruiken) als we op Hem vertrouwen en uit mijn eigen ervaring weet ik dat Hij dat vertrouwen nooit beschaamt. Als ik astronomie wil studeren gebruik ik daar echter niet de Bijbel voor maar andere bronnen. Is het zo een beetje duidelijker?
Matig, want ik heb er geen duidelijk antwoord op of jij het als waarheid ziet, zoals jij het stelt mag je het jezelf niet eens afvragen. Btw, waarom gebeurt dat soort dingen vandaag de dag niet meer?
Er is grappig genoeg wel serieus wetenschappelijk onderzoek naar gedaan (o.a. door Immanuël Velikovski)
Inderdaad grappig, maar er worden/werden zelfs expedities naar de ark van Noach gedaan, nota bene door een oud astronaut, dus dat zegt niets. Wat daarvan erg grappig was dat er anker stenen zijn gevonden met een gegraveerd kruis er op, volgens mij kwam het verhaal van Jezus iets later.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Willempie schreef:
Vitiligo schreef: In die tijd ging men er al van uit dat de aarde stilstond (geocentrisch) en dat de zon in een orbit om de aarde draaide wat qua hemel mechanica onmogelijk is, deze is namelijk ietsjes zwaarder.
Dat klopt waarschijnlijk. Maar wat wil je daarmee precies zeggen? Dat wij nu meer natuurwetenschappelijke kennis bezitten dan de mensen vroeger? Ja en?
Dat klopt niet waarschijnlijk dat is zo, de aarde is niet zwaar genoeg om de zon in een orbit te houden.
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Bonjour schreef: Dus laat me dus maar even tussendoor een grappige opmerking maken.
Ja hoor, dat mag. :)
Ik heb al zoveel van dit soort gasten gehoord. Deze ook even. Een uitleg wordt bijzonder als het een duidelijke voorspelling doet die uit het verhaal volgt en die later wordt bevestigd. Dat zie ik niet gebeuren.
Dit soort gasten spreekt elkaar ook vaak tegen. Dus wat moeten we ermee?
Dit soort gasten? Ik durf rustig te beweren dat John Lennox over meer kennis beschikt dan jij en ik samen. En dan nog over veel meer ook. Als jij deze man niet serieus neemt moet ik jou dan wel serieus nemen? Veel wetenschappers spreken elkaar tegen. Dus wat moeten we ermee? Gewoon serieus nemen denk ik. En als je denkt dat een wetenschapper de fout ingaat (en wie doet dat trouwens nooit?) dan kan je dat proberen aan te tonen. Zo werkt dat volgens mij.
Hallo meneer God, met Anna.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Willempie schreef:
De meeste joden en ook veel christenen begrijpen heel goed dat de Bijbel voortdurend opnieuw geïnterpreteerd dient te worden omdat de tijden nu eenmaal aan voortdurende verandering onderhevig zijn. Met een beetje goede wil lukt dat doorgaans prima.
Ja hoor. 2000 jaar terug betekende een homo doodknuppelen, een homo doodknuppelen, nu betekent deze zelfde passage, dat je de homo liefdevol moet omarmen.
Zout toch op met je kul! Stenigen is stenigen. Dood is DOOD. Zie hier de zeer vele diverse vertalingen. Dood = DOOD!!!!

New International Version
"'If a man has sexual relations with a man as one does with a woman, both of them have done what is detestable. They are to be put to death; their blood will be on their own heads.

New Living Translation
"If a man practices homosexuality, having sex with another man as with a woman, both men have committed a detestable act. They must both be put to death, for they are guilty of a capital offense.

English Standard Version
If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them.

New American Standard Bible
If there is a man who lies with a male as those who lie with a woman, both of them have committed a detestable act; they shall surely be put to death. Their bloodguiltiness is upon them.

King James Bible
If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Holman Christian Standard Bible
If a man sleeps with a man as with a woman, they have both committed a detestable thing. They must be put to death; their blood is on their own hands.

International Standard Version
"If a man has sexual relations with another male as he would with a woman, both have committed a repulsive act. They are certainly to be put to death.

NET Bible
If a man has sexual intercourse with a male as one has sexual intercourse with a woman, the two of them have committed an abomination. They must be put to death; their blood guilt is on themselves.

GOD'S WORD® Translation
When a man has sexual intercourse with another man as with a woman, both men are doing something disgusting and must be put to death. They deserve to die.

Jubilee Bible 2000
If a man shall join himself with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

King James 2000 Bible
If a man also lies with a man, as he lies with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

American King James Version
If a man also lie with mankind, as he lies with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be on them.

American Standard Version
And if a man lie with mankind, as with womankind, both of them have committed abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Douay-Rheims Bible
If any one lie with a man se with a woman, both have committed an abomination, let them be put to death: their blood be upon them.

Darby Bible Translation
And if a man lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall certainly be put to death; their blood is upon them.

English Revised Version
And if a man lie with mankind, as with womankind, both of them have committed abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Webster's Bible Translation
If a man also shall lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

World English Bible
"'If a man lies with a male, as with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.

Young's Literal Translation
And a man who lieth with a male as one lieth with a woman; abomination both of them have done; they are certainly put to death; their blood is on them.
http://biblehub.com/leviticus/20-13.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Vitiligo schreef: Matig, want ik heb er geen duidelijk antwoord op of jij het als waarheid ziet, zoals jij het stelt mag je het jezelf niet eens afvragen. Btw, waarom gebeurt dat soort dingen vandaag de dag niet meer?
Ik zie het als waarheid maar ik weet niet wat er precies is gebeurd. Er gebeurden vroeger dingen die nu niet meer gebeuren. In de toekomst zullen er dingen niet meer gebeuren die nu wel gebeuren. Tijden en werelden veranderen.
Inderdaad grappig, maar er worden/werden zelfs expedities naar de ark van Noach gedaan, nota bene door een oud astronaut, dus dat zegt niets. Wat daarvan erg grappig was dat er anker stenen zijn gevonden met een gegraveerd kruis er op, volgens mij kwam het verhaal van Jezus iets later
Het kruis is een heel oud symbool. De laatste letter in het Hebreeuwse alef bet, de Tav, had oorspronkelijk ook de vorm van een kruis. Het symbool bestond dus al lang voordat Jezus werd gekruisigd.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

dikkemick schreef: >knip<
En dan te bedenken dat het een hersenafwijking betreft, slordige schepping hoor.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vitiligo schreef:
En dan te bedenken dat het een hersenafwijking betreft, slordige schepping hoor.
JUIST!
En dat wisten ze vroeger dus, dus was het vrije wil. Wederom heeft de wetenschap roet in het christelijke eten gegooid.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Willempie
Bevlogen

Bericht door Willempie »

Vitiligo schreef:
Oei Vitiligo. Wat zeg je nu?
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Dit soort gasten? Ik durf rustig te beweren dat John Lennox over meer kennis beschikt dan jij en ik samen. En dan nog over veel meer ook. Als jij deze man niet serieus neemt moet ik jou dan wel serieus nemen? Veel wetenschappers spreken elkaar tegen. Dus wat moeten we ermee? Gewoon serieus nemen denk ik. En als je denkt dat een wetenschapper de fout ingaat (en wie doet dat trouwens nooit?) dan kan je dat proberen aan te tonen. Zo werkt dat volgens mij.
Je snapt blijkbaar nog steeds niet wat de term wetenschap betekent, anders zou je niet zo volhardend zijn in je onbenul. Zoek eens op wat de wetenschappelijke methode is en waarom John Lennox als apologeet geen wetenschap bedrijft , terwijl hij dat als wiskundige misschien wel doet.
En kennis is ook niet relevant, het is hoe je met die kennis omgaat .
En als gelovig apologeet heeft hij net zo min kennis over het goddelijke als jij en ik, hij pretendeert het alleen te hebben en brengt het overtuigender voor mensen zoals jij die niet begrijpen wat wetenschap behelst .
We hebben het denk ik nu al zo vaak aan je uitgelegd dat er toch echt vraagtekens gezet moeten worden met of we jou nog wel serieus kunnen nemen .
En ook kom je aanzetten met Velikovski, controleer je nu nooit echt je bronnen of vind je het al snel goed als het beantwoordt aan je voorkeur tot bevestiging ?
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Willempie schreef:
Vitiligo schreef: Matig, want ik heb er geen duidelijk antwoord op of jij het als waarheid ziet, zoals jij het stelt mag je het jezelf niet eens afvragen. Btw, waarom gebeurt dat soort dingen vandaag de dag niet meer?
Ik zie het als waarheid maar ik weet niet wat er precies is gebeurd. Er gebeurden vroeger dingen die nu niet meer gebeuren. In de toekomst zullen er dingen niet meer gebeuren die nu wel gebeuren. Tijden en werelden veranderen.
Inderdaad grappig, maar er worden/werden zelfs expedities naar de ark van Noach gedaan, nota bene door een oud astronaut, dus dat zegt niets. Wat daarvan erg grappig was dat er anker stenen zijn gevonden met een gegraveerd kruis er op, volgens mij kwam het verhaal van Jezus iets later
Het kruis is een heel oud symbool. De laatste letter in het Hebreeuwse alef bet, de Tav, had oorspronkelijk ook de vorm van een kruis. Het symbool bestond dus al lang voordat Jezus werd gekruisigd.
Ahh oké op die fiets.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Willempie schreef:
Vitiligo schreef:
Oei Vitiligo. Wat zeg je nu?
Ja wat is daarmee joh?
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Vitiligo schreef: En dan te bedenken dat het een hersenafwijking betreft, slordige schepping hoor.
Tja, alle mensen worden zondig geboren, niemand uitgezonderd. En daar worden we later voor gestraft. Zie het als een ontwerper van een videorecorder die steeds de verkeerde zender opneemt. In plaats van de videorecorder te repareren of aan te passen wordt hij constant boos op de videorecorder omdat deze niet doet wat hij wil....
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Gebbetje tussendoor:

https://www.youtube.com/watch?v=rU30H0rkymY" onclick="window.open(this.href);return false;
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Octo schreef:
Vitiligo schreef: En dan te bedenken dat het een hersenafwijking betreft, slordige schepping hoor.
Tja, alle mensen worden zondig geboren, niemand uitgezonderd. En daar worden we later voor gestraft. Zie het als een ontwerper van een videorecorder die steeds de verkeerde zender opneemt. In plaats van de videorecorder te repareren of aan te passen wordt hij constant boos op de videorecorder omdat deze niet doet wat hij wil....
Nou zondig geboren lijkt mij sterk, hooguit na indoctrinatie.
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

Vitiligo schreef:
Octo schreef:
Nou zondig geboren lijkt mij sterk, hooguit na indoctrinatie.
Nou, het is ook niet mijn mening hoor. Dat zondig valt bij de meeste mensen wel mee. Maar de bijbel denkt er toch anders over.
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
Gesloten