Ik maak onderscheid tussen twee beschouwingen. Ik druk mij misschien niet erg wetenschappelijk uit, maar ik denk dat iedereen, gelovig of ongelovig en ongeacht hoe je het zelf ziet, het verschil tussen beide haarfijn weet te duiden.HankS schreef:http://www.expeditiebeagle.nl/darwin/macro-evolutie
http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Karssenberg Stel je eens op de hoogte van wat met macro evolutie bedoelt wordt en noem het niet een theorie als het gewoon een ander soort beschouwing is van jetzelfde fenomeen.
Macro evolutie wordt gewoon net zoals evolutie waargenomen, alleen op een ander plan en vanuit een ander gezichtspunt als micro evolutie.
Je kletst dus Karssenberg .
Je moet eens wat gaan opzoeken op internet en niet te veel je laten leiden door je geloof als in het domein van wetenschap komt.
a) evolutie binnen de soorten.
b) evolutie over de soorten
De eerste gaat er vanuit dat er in het begin (hoe lang dat geleden is doet er niet toe) diverse duidelijk van elkaar te onderscheiden soorten zijn gecreëerd, zoals vogels, vissen, runderen, leeuwen enz. En ook mensen, die in het geheel wel een bijzondere plaats innemen. Bij de bouw van deze soorten zijn vaak wel dezelfde bouwstenen en -principes gebruikt en later hebben er ook wel vermengingen en mutaties plaatsgevonden.
De tweede gaat er vanuit, dat alle menselijk, dierlijk en plantaardig leven een gemeenschappelijke bron hebben. Ik bedoel eigenlijk gewoon de ET.
Kennelijk mag je deze beschouwingen niet aanduiden met resp. micro- en macro-evolutie. Het tweede is gewoon de evolutietheorie (ET). Heeft de eerste beschouwing ook een term,die wetenschappelijk verantwoord is? Zelfs als zou niemand nu deze visie meer aanhangen, omdat de ET onomstotelijk bewezen zou zijn, dan nog is er toch wel een naam voor de eerste visie, die tot voor kort nog door de meeste mensen werd aangehangen en ook nu nog niet geheel verdwenen is? Ik mag dat dus niet micro-evolutie noemen, maar hoe dan wel?
Dit is op dit moment een puur informatieve vraag. Bij de beantwoording hoeft geen enkele rol te spelen hoe je over één en ander denkt.