MoreTime schreef:HenkM schreef:Deze "Black holes literally pull the space around them" spreekt deze "Black holes do not suck" tegen.
Ik vind het wat vreemd dat juist over die dark mass en en dark holes nogal wat naar voren wordt gebracht als 'feit' terwijl er hoegenaamd niet over bekend is.
Maar: het is allemaal wel erg fascinerend
Vorige week nog bij een lezing geweest van Prof. Dr. Erik Verlinde, over een alternatieve theorie voor de zwaartekracht.
De hoofdmoot van de lezing ging over zwarte gaten en onbekende materie. Inderdaad kent men iets van 1% van de materie en iets van 3% is straling, de overige 96% is nog onbekend.
Voorlopig houd ik het erop dat dit gebied vergelijkbaar is met koffiedik. Zoals deze prof al zegt: men weet er hoegenaamd niets van
Maar als je je tot onze planeetje beperkt, dan zegt men nog 86% van de landdieren en 91% van de zeedieren nog niet beschreven zijn! Wel grappig om te zien dat ze niet weten hoeveel dieren er precies zijn en schattingen lopen uiteen van van 3 tot 100 miljoen, met nu een wat beter gefundeerde schatting van 8,74 miljoen soorten.
Elke dag komen er dieren (species?) bij, en verdwijnen er. Ik mag zelfs aannemen dat van die nieuwelingen er al verdwijnen nog voordat ze zijn gezien en bestudeerd.
Dat maakt het ook moeilijk om te stellen hoeveel soorten er nu zijn.
Dawkins (onze Richard) maakte (al) gewag van het fenomeen catalogiseren (bv Climbing Mount Probable en Weaving the Rainbow). Zelfs daar is nog lang geen consensus over.
In dit licht vraag ik me af of er wel een wetenschappelijk stelling is die werkelijk algehele instemming heeft, maar dat is een ander topic.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)