Mag ik vreemdgaan? Je partner zal er niet achter komen!

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Mag ik vreemdgaan? Je partner zal er niet achter komen!

Bericht door appelfflap »

DiMensie schreef: bijvoorbeeld omdat voortzetting van de relatie bepaalde voordelen oplevert
geen blinde vlek
blijkbaar versta jij onder dwang/verplichting iets anders als ik.

het vrouwtje die met een oude vent vrijt voor geld doet dit nog steeds gewoon vrijwillig
een vent die bij zijn vrouw blijft uit een ingebeelde schrik dat hij zijn kinderen niet meer zou kunnen zien blijft nog steeds uit vrije wil bij zijn vrouw
DiMensie

Bericht door DiMensie »

appelfflap schreef:geen blinde vlek
blijkbaar versta jij onder dwang/verplichting iets anders als ik.
Geen blinde vlek? Zeker weten?
Waarom begin je dan opnieuw over dwang/verplichting terwijl ik eerder al duidelijk aangaf:
DiMensie schreef:Ik had het niet over verplichting,
met tegenzin seks bedrijven met de huwelijkspartner gebeurt meestal vrijwillig,
vaak zelfs zonder dat de partner het weet
Ik zal het voorleggen aan mijn eerstvolgende sekspartner, en dan navragen hou zulks in haar huwelijk is,
wie weet is het mijn blinde vlek die ik op jou projecteer. :wink:
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

DiMensie schreef: Waarom begin je dan opnieuw over dwang/verplichting terwijl ik eerder al duidelijk aangaf:
als je iets MOET doen wat je niet WIL dan speelt er volgens mij een dwingend/Verplichtend elementje mee

maar ik weet wat je bedoelt
ken ook genoeg relaties waar mekaar graag zien heel ver onderaan het lijstje staat (of helemaal niet).
Ingi
Ervaren pen

Bericht door Ingi »

De een heeft er wel belang bij de ander taalt er niet na. En dat kan ook nog verschillend zijn in verschillende relaties.
Bij de een vind je niet (alles) wat je zoekt, bij de ander vind je alles en heb je geen andere relaties nodig.

We zijn niet automatisch elkaars bezit, in die zin zou een open relatie mogelijk moeten zijn maar achter de rug om betekent dat je je partner min of meer bedondert. Niet omdat je "vreemdgaat" maar omdat je er niet open in bent en de consequenties niet aandurft. En als je iets belooft en je kunt of wilt die belofte niet meer waarmaken is het toch wel fijn dat je partner de mogelijkheid krijgt om mee te beslissen wat hij/zij ermee wil. En ook omdat je niet respecteert dat er mensen zijn die liever geen relatie hebben met meerderen. Ook al zeg je niets dat maar omdat je je partner niet wil pijn doen, dan nog doe je blijkbaar iets wat hij/zij liever niet heeft. Als de reden is het niet te doen alleen omdat je partner erachter kan komen klopt er sowieso al iets niet. Los ervan of je behoefte hebt aan open of gesloten relatie hebt heeft het ook fysieke consequenties. Niet iedereen vind het esthetisch, van de een naar de ander. En je moet toch ook rekening houden met gezondheid en andere fysieke gevolgen die kunnen ontstaan. Geen vraag die met ja of nee te beantwoorden valt. De keuze maak je namelijk toch altijd zelf. Ook al doe je het stiekem. Je bent zelf verantwoordelijk voor je keuzes.
Kennis is nog geen wijsheid. Alle wijsheid begint bij een diep ontzag voor de natuur.
Plaats reactie