Die GUT heeft daar niets mee te maken. Leven is ook verbonden met de natuur maar een GUT zal ook geen verwijzing naar leven bevatten. Of vind jij van wel? Indien wel wat moet er dan nog zoal in die GUT opgenomen worden? Indien niet op wat baseer jij je dan om het een wel en het ander niet te willen opnemen?MaartenV schreef:Omdat ik geloof in de samenhang van de natuur en haar wetten. Uiteindelijk zal 'gewaarzijn' volgens mij wetmatig samenhangen met de andere wetten in de natuur. Bewustzijn is verbonden met de natuur via stricte wetten van waarneming. En uiteindelijk zal een wetenschapper die link moeten leggen opdat hij een consistent of coherent geheelplaatje van de hele natuur wil kunnen voorleggen. Tot dan toe zal een GUT gedoemd zijn te mislukken, denk ik.axxyanus schreef: Ik snap dus niet wat het probleem zou zijn als de wetenschap iets negeert dat blijkbaar niet te onderscheiden is van de afwezigheid ervan.
Een GUT, is zoals de basis spelregels van bv "game of life" (GOL). Nu kunnen er in dat GOL allerlei patronen ontstaan, die niet af te leiden waren door gewoon de spelregels te bestuderen. Toch is het niet nodig om op een of andere manier een verwijzing naar die patronen op te nemen in de spelregels van GOL.
Om de zelfde reden is er geen reden om bewustzijn op een of andere manier op te nemen in een GUT. Wat bewustzijn ook is, ik ben er redelijk zeker van dat het ontstaan in bepaalde patronen die voldoen aan de wetten die in een GUT beschreven worden. Er is dus geen reden om dat bewustzijn appart op te nemen in een GUT.