Mag ik die aanvullen metDat beloof ik schreef: Hoe rijm je dit voor jezelf met het verhaal van de zondvloed ?
(Exodus 20:5) ……… want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;
(2 Samuel 24:1) En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.
En de plagen over Egypte: (Exodus 14:4) En Ik zal Farao's hart verstokken, dat hij hen najage; en Ik zal aan Farao en aan al zijn heir verheerlijkt worden, alzo dat de Egyptenaars zullen weten, dat Ik de HEERE ben. En zij deden alzo.
Maar goed, gelukkig hebben we het NT!
(Mattheus 10:34) Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
EN: Jezus zegt: ''wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.'' Vervolgens noemt hij zelf mensen dwazen.
(Mattheus 5:22) Doch Ik zeg u: Zo wie te onrecht op zijn broeder toornig is, die zal strafbaar zijn door het gericht; en wie tot zijn broeder zegt: Raka! die zal strafbaar zijn door den groten raad; maar wie zegt: Gij dwaas! die zal strafbaar zijn door het helse vuur.
en
(Mattheus 23:17) Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?
Nog veel meer morele hoogstandjes uit de bijbel: http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;