De enige optie ligt bij de jeugd en m.n. de scholen. Religie wereldwijd (historie, verscheidenheid en groei) zou verplicht onderdeel moeten zijn op alle scholen.
De mogelijke andere optie "tijd" vind ik geen optie. Hoewel de secularisering toeneemt, zijn er hele volksstammen nog lang niet aan toe. Onderwijs alleen is opgewassen tegen de kortzichtigheid en onverdraagzaamheid van de ware religie.
De jeugd heeft de toekomst!
Juist, just, correct, etc. En verplichte eindtermen en meer controle van leraars en begeleiding van ouders,...
Maar het begint en eindigt inderdaad met onderwijs Mick!
Was Earthheart voor uitroeien? Waar beweerde Earthheart dat dan?
Ben je er mee aan het spelen? Heb toevallig een onwaarschijnlijk goed geheugen, zo goed dat ik zelfs nog perfect herinner dat jij ook wel geen graten zag in een hypothetische rechtvaardiging voor genocide. Bij Earth was het echter niet hypothetisch. Je kan zijn post daarover terugvinden in zijn laatste draadje. Doe zelf maar de moeite.
1. Geen buitensporige islamitische privileges toestaan
2. Afgeven op islamitisch superioriteitsgevoel
3. Overal artistieke prenten van Mohammed plaatsen
4. De islam zo vaak en zo veel belachelijk maken als maar kan
Ik geef toe: heel leuk! Als je mij hier soms bezig hoort kan je wel verstaan dat ik dit absoluut zie zitten.
Maar buiten even lachen en mijzelf superieur voelen, wat gaat dat helpen?
Wat er moet gebeuren is dat moslims zelf beginnen te lachen met hun religie. Dat men hun extremisten belachelijk vindt, net zoals 90% van christenen in Europa karssenberg een wat doorgedraaide fundi vinden. En dat krijg je niet door de moslims belachelijk te maken door de "vijand". Dat bevestigt alleen het gelijk van de extremisten.