ik ben Arjen2015

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

writer
Bevlogen

Re: ik ben david

Bericht door writer »

davidt2014 schreef:...... Ik maakte daar alles mee , van demonie, bevrijdingen, vallen in de geest, satanische duisternis - slapen in een kamer met iemand die de hele nacht rolde in zijn slaap en mormelde i willl kill this body - en als ik begon te spreken in tongen - nog harder begon te praten en dreigen--- en genezingen van langere benen tot rugpijnen etc. zingen en spreken in tongen- nachtelijke bidstonden met meer beelden en profetieen dan je bij kon houden......
Welke kerk was dat?
NB: Doe wel en zie niet om.
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Davidt2014 schreef:Maar ik hou van alle mensen!!
Bedankt David voor je moed je te ontdoen wat niet waar kan zijn en in strijd is met "Liefde".

En bedankt dat je de liefde wilt zien in alle mensen.De kern van dat wat we gemeenschappelijk bezitten en ik als de weg zie uit een labyrint van valse overtuigingen in mooie verpakkingen van lege dozen.

Bedankt voor je sprong in het onbekende waar Liefde je niet aan je lot zal overlaten (naar de visie die ik zie)

Pieter
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg »

writer schreef:
davidt2014 schreef:...... Ik maakte daar alles mee , van demonie, bevrijdingen, vallen in de geest, satanische duisternis - slapen in een kamer met iemand die de hele nacht rolde in zijn slaap en mormelde i willl kill this body - en als ik begon te spreken in tongen - nog harder begon te praten en dreigen--- en genezingen van langere benen tot rugpijnen etc. zingen en spreken in tongen- nachtelijke bidstonden met meer beelden en profetieen dan je bij kon houden......
Welke kerk was dat?
Het zal zeker geen gereformeerde kerk geweest zijn. In de bijbel klinken weinig waardering voor en veel waarschuwingen tegen al dit gedoe, b.v. In de laatste hoofdstukken van 1 Corinthe (vanaf hoofdstuk 12 of zo). Hoofdstuk 13 zit daar ok bij trouwens, als we het toch over Liefde hebben.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Henry schreef:
writer schreef:
Welke kerk was dat?
Het zal zeker geen gereformeerde kerk geweest zijn. In de bijbel klinken weinig waardering voor en veel waarschuwingen tegen al dit gedoe, b.v. In de laatste hoofdstukken van 1 Corinthe (vanaf hoofdstuk 12 of zo). Hoofdstuk 13 zit daar ok bij trouwens, als we het toch over Liefde hebben.
Sweet dreams Henry: http://www.josdouma.nl/artikelen/cvkoer ... istus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en
http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=25946" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoek pleit voor volledige openheid voor alle geestesgaven, ook voor ‘bijzondere’ gaven als het spreken in tongen, profetie, genezing of bevrijding van demonische bindingen.
Schaam je! Ken je geloof!!! Ook jij, Henry bent in zonde geboren, zou vaccinatie af moeten wijzen omdat dat in strijd is met Gods voorzienigheid, moet homohuwelijk verbieden, mag op zondag geen gebruik maken van internet, moet altijd op je hoede zijn voor de duivel en weet dat je veroordeeld kan worden voor je GEDACHTEN!

Dus als je in de problemen wilt komen via een geloof, zou ik het gereformeerde willen aanbevelen.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 07 sep 2014 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Als wij prediken dat god beledigd, verbolgen, in toorn, gekwetst, etc... kan zijn dan dan is dat een getuigenis van hem die geen liefde kan zijn.

Korinthe 13 (Naardense vertaling):

4 De liefde heeft lange adem,
goedertieren is de liefde,
niet afgunstig,
de liefde praalt niet, blaast zich niet op,
5 gedraagt zich niet grof, zoekt niet zichzelf,
raakt niet beledigd,

is geen boekhoudster van het kwaad,
6 is niet verheugd over het onrecht
maar verheugt zich over waarachtigheid;
7 alles bedekt zij, tegen alles in gelooft zij,
in alles hoopt zij, in alles volhardt zij.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

writer schreef:
Welke kerk was dat?
Als Davidt geantwoord heeft weten we waar we over praten.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

writer schreef:
writer schreef:
Welke kerk was dat?
Als David geantwoord heeft weten we waar we over praten.
Ik zal er even over slapen of ik de kerk wil benoemen omdat het dan heel makkelijk wordt om mijn persoon te herkennen.
Ik weet niet of ik dat wel wil.....maar geloof me het is een evangelische kerk die in heel evangelisch nederland gewaardeerd en erkent werdt en absoluut niet bekend stond of staat als sektarisch....de leiders spraken o.a op opwekking en in heel nederland in evangelische gemeentes.....zoveel bijbelscholen zijn er trouwens niet......

mvg david
Martim Cymbron -
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Pieter schreef:Welkom David,

Met zeer veel belangstelling gelezen en zo herkenbaar voor mij.
David schreef:...en ja dat zie je vandaag nog steeds, mensen volgen god…uit hun diepste, omdat ze bang zijn…bang voor straf..bang voor de hel…niet uit vrije wil de liefde van hun schepper zoeken…want de verhalen van het oude testament zitten er goed in gestampt!!!
Dank je voor de moed alles er weer uit te willen stampen, want je laatste zin is ook mijn ontdekking, maar geen eindpunt in de zoektocht wat god is.Met andere woorden geen eindpunt in de zoektocht "hoe de vork aan de steel zit".

Zelf bestudeer ik nu het boek Een Cursus In Wonderen ,wat voor mij een grote hulp is om de christelijke symboliek en woorden een vertaalslag te geven naar een heel andere boodschap. Een boodschap zonder angst.

Bedankt , ik denk dat ik het ga lezen.....

Mvg David
Martim Cymbron -
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

davidt2014 schreef:...
Ik zal er even over slapen of ik de kerk wil benoemen omdat het dan heel makkelijk wordt om mijn persoon te herkennen.
Ik weet niet of ik dat wel wil....
Het gaat mij niet om de kerk als gebouw maar om de richting: Vrijzinnig, Evangelisch, Confessioneel, Hervormd, Gereformeerd of een afsplitsing daarvan.
Ik neem aan dat de bijbelschool een onderdeel van de kerk was.
Maar je noemde al Evangelisch, ik ken wel de Vrij Evangelische Gemeente maar heb nooit gehoord dat daar tijdens de opleiding 's nachts van die vreemde dingen plaatsvonden.
Laatst gewijzigd door writer op 09 sep 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

writer schreef:
Het gaat mij niet om de kerk als gebouw maar om de richting: Vrijzinnig, Evangelisch, Confessioneel, Hervormd, Gereformeerd of een afsplitsing daarvan.

Zie reaktie hierboven....

het is een evangelische kerk die in heel charismatisch evangelisch nederland gewaardeerd en erkent werdt en absoluut niet bekend stond of staat als sektarisch....de leiders spraken o.a op opwekking en in heel nederland in allerlei (charismatische) evangelische gemeentes.
Martim Cymbron -
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

writer schreef:
Ik neem aan dat de bijbelschool een onderdeel van de kerk was.
Maar je noemde al Evangelisch, ik ken wel de Vrij Evangelische Gemeente maar heb nooit gehoord dat daar tijdens de opleiding 's nachts van die vreemde dingen plaatsvonden.
Misschien telde David's denominatie slechts 400 leden, dan is er gemiddeld maar één bij die David heet.
Ik wens u alle goeds
jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco »

He David dit komt mij heel bekend voor. Omdat jij de naam niet noemt zal ik het ook niet doen. Volgens mij hebben onze christelijke ervaring veel gemeen ;)
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

jacco schreef:He David dit komt mij heel bekend voor. Omdat jij de naam niet noemt zal ik het ook niet doen. Volgens mij hebben onze christelijke ervaring veel gemeen ;)
Ben nu oud(er) en gebonden ;)
Vroeg me al af of jij er vroeger ook mee in aanraking was geweest. ;)

mvg David
Martim Cymbron -
jacco
Geregelde verschijning
Contacteer:

Bericht door jacco »

Ik zond je een email via Freethinker en had je ook een voorstel gedaan op je vraag rond een event op te zetten in de regio Almere - Amsterdam. Mijn antwoord was en is: interessant, desnoods met twee beginnen.
Geloven is een onvolwassen en gemakzuchtig antwoord op de vragen: Wie ben ik, waar kom ik vandaan en waar ga ik naar toe ? Bidden is niet voor niets je ogen sluiten voor de realiteit ...jvd
Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 »

Pieter schreef:Als wij prediken dat god beledigd, verbolgen, in toorn, gekwetst, etc... kan zijn dan dan is dat een getuigenis van hem die geen liefde kan zijn.

Korinthe 13 (Naardense vertaling):

4 De liefde heeft lange adem,
goedertieren is de liefde,
niet afgunstig,
de liefde praalt niet, blaast zich niet op,
5 gedraagt zich niet grof, zoekt niet zichzelf,
raakt niet beledigd,

is geen boekhoudster van het kwaad,
6 is niet verheugd over het onrecht
maar verheugt zich over waarachtigheid;
7 alles bedekt zij, tegen alles in gelooft zij,
in alles hoopt zij, in alles volhardt zij.

bedankt....
Leuke eyeopener, zal deze nog vaak gaan gebruiken bij mijn christelijke vrindjes....
;)
Martim Cymbron -
Plaats reactie