Dat "Against our better judgement" ziet er inderdaad zwart uit voor hoe zionisten in de geschiedenis hebben huisgehouden. Op misdaden die door zionisten zijn begaan moet je niets af willen dingen. Dat staat echter los van de jodenhaat die door islamisme gevoed wordt.siger schreef:Of http://www.sigervanbrabant.be/blog/2014 ... ten_in.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Re: Waar komt de islamitische jodenhaat vandaan?
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
siger
Ik ben het niet met je eens dat dat er los van staat. Misschien onderschat je het zionisme vandaag.vegan-revolution schreef:Dat "Against our better judgement" ziet er inderdaad zwart uit voor hoe zionisten in de geschiedenis hebben huisgehouden. Op misdaden die door zionisten zijn begaan moet je niets af willen dingen. Dat staat echter los van de jodenhaat die door islamisme gevoed wordt.siger schreef:Of http://www.sigervanbrabant.be/blog/2014 ... ten_in.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- vegan-revolution
- Superposter
Misschien moet je de Koran nog eens nalezen en zien wat er daar over joden gezegd wordt.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
-
appelfflap
- Banned
elk religieus boek is extreem onvriendelijk, om het zacht uit te drukken, voor vreemden, ongelovigen, andersdenkenden,...vegan-revolution schreef:Misschien moet je de Koran nog eens nalezen en zien wat er daar over joden gezegd wordt.
de koran, thora en bijbel zijn op de punt gewoon kopieën van elkaar
en jodenhaat?
is lek kritiek op Israel automatisch en de facto jodenhaat? Vandaag ben je al bijna een zionist omdat je vindt dat mensen recht hebben op medische verzorging.
is het logisch dat veel mensen het onderscheid niet meer zien als men pr gewijs alle begrippen consequent op een hoop gooit?
zijn de gevoelens onlogisch gezien de polarisatie vd afgelopen 60j
is de afkeer van westerse regeringen, in bvb het midden oosten, niet perfect normaal als je ziet hoe hypocriet die regeringen zich in het geval Israel gedragen?
-
siger
Christenen onderwijzen nog steeds de genocide op de Amalakieten (1 Samuel 15) als voorbeeldig gedrag en als een bevel van god om andersdenkenden van kant te maken.
Zie:
Prof. Philip Jenkins: Laying Down the Sword: Why We Can't Ignore the Bible's Violent Verses (Harper & Collins 2011)
http://www.sigervanbrabant.be/blog/2012 ... _Mythe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal vermoeiende herhalingen...
Zie:
Prof. Philip Jenkins: Laying Down the Sword: Why We Can't Ignore the Bible's Violent Verses (Harper & Collins 2011)
http://www.sigervanbrabant.be/blog/2012 ... _Mythe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Allemaal vermoeiende herhalingen...
Jodenhaat heeft niets met te maken met kritiek op Israel.en jodenhaat?
is lek kritiek op Israel automatisch en de facto jodenhaat? Vandaag ben je al bijna een zionist omdat je vindt dat mensen recht hebben op medische verzorging.
Aanslagen op synagoges in Buenos Aires of Brussel treffen de Joodse staat niet.
Jodenhaat vanuit de islam is veel ouder dan de staat Israel. Mohammed heeft volgens de hadith al flink huisgehouden onder Joodse stammen. Een groot deel van de koran is een scheldpartij van Allah op de joden. Het letterlijke woord van Allah en het voorbeeld van de profeet, wordt door sommige moslims serieus genomen.
De vestiging van de staat Israel draagt wel bij aan de jodenhaat, maar is er niet de oorzaak van. Het is bijzonder dat sommige mensen de oorzaak van een 14 eeuwen oud verschijnsel leggen bij een fenomeen dat er pas 70 jaar is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Inderdaad, en ook nog eens off topic.Siger schreef:Allemaal vermoeiende herhalingen...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
appelfflap
- Banned
deze logica kom je toch ontzettend vaak tegengerard_m schreef: Jodenhaat heeft niets met te maken met kritiek op Israel.
kritiek op Israel is zionisme,jodenhaat,... een logica/argumentatie die de staat Israel graag gebruikt en standaard terug te vinden is op elk forum waar vandaag discussies gaande zijn over Israel en Gaza.
Spreek jij over joodse staat leg je trouwens zelf automatisch een link met een joodse synagoge in Argentinië.
maar wel de belangrijkste versterkende factor vandaag en in de afgelopen 60j.gerard_m schreef: De vestiging van de staat Israel draagt wel bij aan de jodenhaat, maar is er niet de oorzaak van.
volgens mij zijn er iets belangrijkere redenen te vinden waarom mensen iemand anders onaangenaam/onsympathiek/niet kunnen uitstaan/haten/verafschuwen/...
de argumentatie dat moslims joden meoten haten omdat het in hun boekje staat, zonder te kijken naar andere factoren, is mi veel te simplistisch en eigenlijk gewoon onzin.
Een zinnetje in een 2000j oude boek is zelden/nooit de hoofdreden.
Dit soort zinnetjes uit reliwerken wordt achteraf wel vaak inlegkundegewijs misbruikt om te stoken, op te hitsen, polariseren,... maar dit mechanisme zie je bij alle religies.
Toch een vreemd fenomeen.
Ik merk niks van Marokkanen haat omdat ze de Westelijke Sahara bezetten.
Evenzo Indonesiërs, omdat die Papoea Nieuw Guinea bezetten, China dat Tibet bezet, Rusland dat Karelië bezet. En er zullen nog vele voorbeelden zijn. Staten zijn nu eenmaal ontstaan door verovering, verdrijving, assimilatie enz.
Bij het verdrijven van de Turken uit het grootste deel van het Midden Oosten en het verdelen in stukjes hebben de Arabische Palestijnen verreweg het grootste deel van Palestina gekregen. De overige Palestijnen (christenen en joden) werden in de wachtstand gezet.
Ik heb altijd het idee, dat als de arabieren zich, wellicht tandenknarsend, hadden neergelegd bij de resoluties van de VN na de 2de wereldoorlog en de Arabische staten de verdreven arabieren hadden opgenomen zoals Israël de uit de Arabische landen verdreven joden hebben opgenomen, het net zo rustig zou zijn als in Finland, dat de Finse vluchtelingen uit Karelië opnam.
Ook heb ik nog steeds het idee, dat Gaza stad had kunnen bloeien, als er daar vanuit niet voortdurend raketten werden afgeschoten, (los van het al dan niet recht hebben van Israël op Israël.)
Ik merk niks van Marokkanen haat omdat ze de Westelijke Sahara bezetten.
Evenzo Indonesiërs, omdat die Papoea Nieuw Guinea bezetten, China dat Tibet bezet, Rusland dat Karelië bezet. En er zullen nog vele voorbeelden zijn. Staten zijn nu eenmaal ontstaan door verovering, verdrijving, assimilatie enz.
Bij het verdrijven van de Turken uit het grootste deel van het Midden Oosten en het verdelen in stukjes hebben de Arabische Palestijnen verreweg het grootste deel van Palestina gekregen. De overige Palestijnen (christenen en joden) werden in de wachtstand gezet.
Ik heb altijd het idee, dat als de arabieren zich, wellicht tandenknarsend, hadden neergelegd bij de resoluties van de VN na de 2de wereldoorlog en de Arabische staten de verdreven arabieren hadden opgenomen zoals Israël de uit de Arabische landen verdreven joden hebben opgenomen, het net zo rustig zou zijn als in Finland, dat de Finse vluchtelingen uit Karelië opnam.
Ook heb ik nog steeds het idee, dat Gaza stad had kunnen bloeien, als er daar vanuit niet voortdurend raketten werden afgeschoten, (los van het al dan niet recht hebben van Israël op Israël.)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
Hoewel Mohammed jodenhaat predikte, waren er in de eeuwen er na regelmatig perioden waarin moslims, joden en christenen vreedzaam naast elkaar leefden. Soms bekleedden joden zelfs hoge posities, vooral onder wereldlijke kaliefen. Regelmatig waren er dan wel weer pogroms als er een geloofsfanaat aan de macht kwam.
De geschiedenis van het Midden-Oosten en Islam is buitengewoon boeiend en qua daden niet eens zo erg verschillend van wat de Europeanen en christenen deden.
Overigens is gisteren het laatste deel op TV geweest van de geschiedenis van Jeruzalem. Daar werd ook een wat genuanceerder beeld geschetst dan je vaak in de discussie tussen pro en anti ziet.
De geschiedenis van het Midden-Oosten en Islam is buitengewoon boeiend en qua daden niet eens zo erg verschillend van wat de Europeanen en christenen deden.
Overigens is gisteren het laatste deel op TV geweest van de geschiedenis van Jeruzalem. Daar werd ook een wat genuanceerder beeld geschetst dan je vaak in de discussie tussen pro en anti ziet.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
-
siger
Mijn conclusie: het zionisme bestaat nog steeds op volle sterkte en schuwt geen enkel middel.
Ik verplicht mezelf hier verder te zwijgen tot ik een studie "Zionisme vandaag" kan presenteren.
Ik verplicht mezelf hier verder te zwijgen tot ik een studie "Zionisme vandaag" kan presenteren.
Andersom: dit topic gaat over jodenhaat, niet over de staat Israel. Kritiek op Israel is op veel terreinen zeer terecht maar is geen excuus voor jodenhaat.appelfflap schreef:deze logica kom je toch ontzettend vaak tegengerard_m schreef: Jodenhaat heeft niets met te maken met kritiek op Israel.
kritiek op Israel is zionisme,jodenhaat,... een logica/argumentatie die de staat Israel graag gebruikt en standaard terug te vinden is op elk forum waar vandaag discussies gaande zijn over Israel en Gaza.
Spreek jij over joodse staat leg je trouwens zelf automatisch een link met een joodse synagoge in Argentinië.
Het is vast niet de enige reden voor jodenhaat in de islamitische wereld. Maar wie deze reden negeert, zou een ander antwoord moeten kunnen geven op de vraag waarom aanslagen op Joodse instellingen plaatsvinden. En waarom 200 dode palestijnen in Gaza (dader Israel) veel meer emotie oproepen dan 200.000 dode Syriers (dader: andere moslims).gerard_m schreef:volgens mij zijn er iets belangrijkere redenen te vinden waarom mensen iemand anders onaangenaam/onsympathiek/niet kunnen uitstaan/haten/verafschuwen/...
de argumentatie dat moslims joden meoten haten omdat het in hun boekje staat, zonder te kijken naar andere factoren, is mi veel te simplistisch en eigenlijk gewoon onzin.
Een zinnetje in een 2000j oude boek is zelden/nooit de hoofdreden.
Dit soort zinnetjes uit reliwerken wordt achteraf wel vaak inlegkundegewijs misbruikt om te stoken, op te hitsen, polariseren,... maar dit mechanisme zie je bij alle religies.
-
appelfflap
- Banned
pogingen om dat van mekaar los te koppelen zijn kunstmatig en zo werkt het niet, het ene is onlosmakelijk met het andere verbonden. Vilaine verwijst eveneens onmiddellijk naar Israel en Vn resoluties in zijn reactie.gerard_m schreef: Andersom: dit topic gaat over jodenhaat, niet over de staat Israel. Kritiek op Israel is op veel terreinen zeer terecht maar is geen excuus voor jodenhaat.
Israel zelf gebruikt systematisch de argumentatie dat Jodenhaat vandaag gewoon als kritiek op Israel verpakt wordt (en het dus hetzelfde is).
Zij zelf hebben er interesse aan om die scheiding/grens tussen manifeste jodenhaat en Israelkritiek af te breken en in mekaar te laten vervagen.
ik denk dat Syrie genoeg emoties oproept maar het grote verschil is natuurlijk dat IEDEREEN deze misdaad volmondig afkeurt, veel twistpunten zijn er niet.gerard_m schreef: Het is vast niet de enige reden voor jodenhaat in de islamitische wereld. Maar wie deze reden negeert, zou een ander antwoord moeten kunnen geven op de vraag waarom aanslagen op Joodse instellingen plaatsvinden. En waarom 200 dode palestijnen in Gaza (dader Israel) veel meer emotie oproepen dan 200.000 dode Syriers (dader: andere moslims).
hetzelfde gaat voor de meeste oorlogs- en bezettingssituaties in de wereld. 99% vd gevallen kennen een eensgezinde afkeuring.
anders wordt het bij Israel, vanaf de moment dat we zien dat zij bloedbaden aanrichten of misdaden plegen en er mensen zijn die dit goedkeuren, relativeren, goedpraten, legitiem vinden krijg je uiteraard onmiddellijk veel meer reacties en/of verontwaardiging.
moest hier iemand de aanslag op het vliegtuig in Oekraïne goedkeuren, relativeren, aanmoedigen,... dan zouden heel wat mensen hier onmiddellijk daarop vliegen en die persoon aanvallen.
die Reacties zeggen niets over onderlinge waardeverhoudingen tussen aanslagen, oorlogen, bezettingen,... overal in de wereld.
het is trouwens een drogreden en retoriek dat iemand eerst alle mogelijke misdaden op de hele wereld (zowel nu als verleden) expliciet moet veroordelen vooraleer je iets over Israelische misdaden zou mogen zeggen.
Het lijkt mij wel weer tijd voor The Promise zo te zien.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... it=promise" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... it=promise" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Ja dat was een bijzonder indrukwekkende serie.Fenomeen schreef:Het lijkt mij wel weer tijd voor The Promise zo te zien.
Het heeft me uiteraard wel des te cynischer gemaakt. Maar dat is alleen in theorie, want ik wás al voor 100% zeker dat er nooit een oplossing gevonden kan worden voor deze situatie, en er deze eeuw geen enkel ander toekomstscenario zal zijn dan die van een zich voortslepende oorlogssituatie. Ik ben zelfs zo cynisch dat ik van mening ben dat het om het even is of de westerse wereld voor 0% of voor 100% voor of tegen Israel is. Zou Israel uiteindelijk in een noodsituatie terechtkomen vanwege dat ze geen steun van de VS meer zouden krijgen dan zouden ze als redmiddel nog bereid zijn atoomwapens in te zetten, waarvan de gevolgen enkel nog vele malen catastrofaler zouden zijn dan honderd jaar een situatie zoals die na 1945 geweest is. De Israeliërs zullen hun land nooit meer opgeven en de arabieren zullen ze zelfs geen tien vierkante kilometer gunnen. Het is voor ons dus volkomen tijdverspilling om het over dit onderwerp te hebben.
Overigens stond er vanmorgen in mijn plaatselijke krant een statistiek van de gemiddelde levensverwachting in verschillende landen. Er waren maar twee of drie landen op de wereld waar de levensverwachting hoger ligt dan in Israel. Je kan dit als een grapje beschouwen, of misschien was het weer cynisme. Of misschien enkel een feit.
Gisteren stond er een ander feit in mijn plaatselijke krant. Een lijst van het aantal slachtoffers in vijftien na-oorlogse conflicten die zich nog steeds voortslepen.
Bovenaan stond het conflict tussen noord- en zuidKorea. Dat had 4½ miljoen slachtoffers gevergd. En het conflict dat het laagste aantal slachtoffers had geëist was het conflict tussen Israel en de arabieren. Er stonden maar 20.000 slachtoffers te boek.
Ach, overal zullen ze het aantal slachtoffers wel naar boven of naar onderen fantaseren, zegt de cynicus. 't Is maar net wie je de lijst in handen duwt.
Born OK the first time