Doppelgänger schreef:En je wilt je toch niet serieus bezondigen aan de drogreden dat iedereen die het op dit punt niet met je eens is, tot de 'domme massa' behoort?
Nee hoor! Maar de domme massa bestaat wel degelijk. Voor minstens 90%. Toen ik dat voor de eerste keer zo maar uit mijn gedachte liet ontsnappen tegenover een goede trouwe vriend met een aanzienlijk hoger IQ dan ik, verzekerde hij mij:
"Zeg maar gerust 95%, Hans!" Daarna - volgens mijn herinnering - konden alle mensen aan wie ik deze bewering meldde zich hierin vinden. Ik heb echter wel steeds de 95% formule openbaar gemaakt.
Zeker de helft van de wereldbevolking is vóór de doodstraf. En die helft bestaat uit christenen en moslims. Lees maar even met mij als atheïst het volgende in Genesis 2:16-17:
En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, Maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.
Koran 3:185 -
Iedere ziel zal de dood smaken, en ulieden zal slechts uw loon gekweten worden op de Dag der Opstanding.
Koran 33:16 -
Zeg: Niet zal ulieden de vlucht baten, indien gij vlucht voor de dood of de doodslag; maar ook dan zult gij daar slechts weinig genot van hebben.
Speciale handvat voor de mannen van IS, koran 5:33 -
Doch de vergelding van hen die Allah en Zijn Boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het land, is dat zij ter dood gebracht worden of gekruisigd, of dat hun handen en voeten worden afgekapt van weerszijden, of dat zij uit het land verbannen worden.
Koran 16:70 -
En Allah is het die ulieden geschapen heeft en daarna uw doodschuld invordert.
Je gaat toch niet in hoger beroep tegen God?
De wachttijd op de doodstraf in de dodencel in Texas bedraagt gemiddeld 11 jaar.
Ik weet alles al. Ik moet het mij alleen nog weten te herinneren.