Amerikaanse staat Washington schort doodstraf op

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Take it easy pal!

Bericht door Jagang »

hans van de mortel schreef:Ik vind jou een bijzonder gecompliceerd onaangenaam nerveus type.
Wat jij van iemands persoonlijkheid vindt, is op dit forum niet relevant. Ad hominems achterwege laten, AUB!
Hoezo onderbouwen? Ik doe niets anders. Bronvermelding? Welke dan?
Je onderbouwt met geldige argumenten, en/of bronnen met een autoriteit ter zake.
hans van de mortel schreef:..
Gelieve tijdens het reageren niet de topictitel te veranderen. Dank U!
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
hans van de mortel

Re: Amerikaanse staat Washington schort doodstraf op

Bericht door hans van de mortel »

De doodstraf bestaat al duizenden jaren. Veel historische bronnen geven aan dat de doodstraf al in de tijd dat mensen nog in stammen leefden, onderdeel was van het juridische systeem. In z'n algemeenheid kon in die tijd een misdaad worden bestraft met het compenseren van het slachtoffer door de dader, lijfstraffen, het mijden van de dader, verbanning of executie. Het is echter waarschijnlijk dat, omdat de gemeenschappen in die tijd erg klein waren, er weinig misdaden binnen de gemeenschap werden gepleegd en daarnaast dat men zeer terughoudend was met het verbannen of ombrengen van een lid van de gemeenschap. - Bron: Wikipedia
De meeste moorden vinden plaats in mega steden. Als ik goed ben geïnformeerd is Washington de ergste misdadige stad in de Verenigde Staten met de meeste moorden. En nu is juist daar de doodstraf afgeschaft. Dat het gevangeniswezen daar in particuliere handen is wil niet zeggen dat deze waanzin, het lang opsluiten van zware criminelen, de belastingbetaler geen bakken met geld kost. Natuurlijk is de meerderheid niet doorslaggevend voor de waarheid of het volgen van de juiste koers – op een schip is maar één man de baas die de eindverantwoording draagt – maar voor wat betreft de doodstraf zou ik graag een uitzondering willen maken via een referendum door het volk. Echt niet. Want dankzij de jarenlange indoctrinatie dat de doodstraf inhumaan en onrechtvaardig is, loopt de domme massa voor zijn logisch denken uit.

Ik stelde al eerder dat er teveel mensen op aarde – mega steden van tien miljoen bewegende microben - leven (en vraag niet hoe). Het platteland kent ook minder stress en psychische stoornissen, en minder pillenslikkers en minder criminele drugs liefhebbers. In Amerika puilen de gevangenissen uit. Er moeten nu ook mega gevangenissen gebouwd worden om het tempo van de misdaad bij te houden. Dagelijkse doodstraffen uitvoeren lijkt mij minder erg dan de veroordeelde nog zo’n tien tot twintig jaar in vertwijfeling elke dag in onzekerheid laten. Dit heet dan beschaving op hoog niveau.

De ergste misdaad is geboren worden, omdat daarop de doodstraf staat. (Voltaire?)

Is getekend, freethinker
Ik weet alles al. Ik moet het mij alleen nog weten te herinneren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Laten we lijfstraffen weer gaan invoeren!
De schandpaal
Openbare executies
Martelkamers

Laten we dan wel een universele doodstraf invoeren. Regels voor iedereen gelijk. Zwart, wit, rijk, arm. En de lat gelijk iets lager leggen. We hikken tenslotte weer tegen overbevolking aan. En dit werkt o.a. criminaliteit in de hand.

1 Vraag: In welke landen is de criminaliteit het laagst? Daar waar de doodstraf voor afschrikking zorgt of de meer humanistische landen? Zijn er m.a.w. geen andere mogelijkheden criminaliteit te doen verminderen?
(dat waren dus 2 vragen).

According to the UN Universal Declaration of Human Rights everyone has the right to life, liberty and security of person. As yet, there is no general prohibition against the death penalty in international law.
Maar als je niets met humanisme hebt, kun je bovenstaande definitie vergeten.

http://www.deathpenaltyinfo.org/deterre ... rder-rates" onclick="window.open(this.href);return false;

Een aardig artikel om wellicht je wat vooringenomen "prikkelende" mening iets te nuanceren:
http://www.nytimes.com/2000/09/22/us/ab ... lower.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En natuurlijk gaat iedereen (die geboren wordt) dood, maar waarom dan überhaupt straffen? Laat iedereen letterlijk Darwinistisch leven en erop los feesten/neuken/plunderen. Wat zeg ik? Laten we terug gaan naar de tijd van het OT! Ik kan wel een slaaf gebruiken! En een dienstmaagd is ook welkom.
Kom op: We leven maar 1X en gaan toch dood!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

hans van de mortel schreef:De meeste moorden vinden plaats in mega steden. Als ik goed ben geïnformeerd is Washington de ergste misdadige stad in de Verenigde Staten met de meeste moorden.
Relatief gezien niet, in elk geval. De top 4 van 2013 ziet er als volgt uit:

[1] Detroit
[2] New Orleans
[3] Baltimore
[4] St. Louis
hans van de mortel schreef:En nu is juist daar de doodstraf afgeschaft. Dat het gevangeniswezen daar in particuliere handen is wil niet zeggen dat deze waanzin, het lang opsluiten van zware criminelen, de belastingbetaler geen bakken met geld kost.
Het probleem met deze redenering is dat je ervan uitgaat dat iedereen die in de V.S. langdurig wordt opgesloten, een zware crimineel is. Veruit de meeste gevangenen zitten echter draconische straffen uit vanwege vaak lichte drugsdelicten. Gevolg van de volledig mislukte 'war on drugs', minimumstraffen en three-strikes-out-wetgeving. Privatisering van het gevangeniswezen heeft er bovendien toe geleid dat gevangenissen er nu lobbyisten op nahouden die ervoor zorgen dat deze buitensporige wetgeving gehandhaafd blijft, of zelfs aangescherpt wordt. Immers: hoe meer gevangenen, hoe meer winst. De V.S. heeft minder dan 5% van de wereldbevolking, maar bijna 25% van alle gevangenen wereldwijd. 2% van de totale bevolking zit in de bajes.
hans van de mortel schreef:Natuurlijk is de meerderheid niet doorslaggevend voor de waarheid of het volgen van de juiste koers – op een schip is maar één man de baas die de eindverantwoording draagt – maar voor wat betreft de doodstraf zou ik graag een uitzondering willen maken via een referendum door het volk. Echt niet. Want dankzij de jarenlange indoctrinatie dat de doodstraf inhumaan en onrechtvaardig is, loopt de domme massa voor zijn logisch denken uit.
Wat jij indoctrinatie noemt, noem ik verlichting. En je wilt je toch niet serieus bezondigen aan de drogreden dat iedereen die het op dit punt niet met je eens is, tot de 'domme massa' behoort? En als er iets is dat je niet in een referendum aan de bevolking voor moet leggen, dan zijn het wel mensenrechtenkwesties. Je hoeft alleen maar naar het inmiddels afgeschafte Proposition 8 (a.k.a. Proposition Hate) in Californië te kijken om te kunnen zien dat dat een heel, heel slecht idee is.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
hans van de mortel

Doppelgänger schreef:En je wilt je toch niet serieus bezondigen aan de drogreden dat iedereen die het op dit punt niet met je eens is, tot de 'domme massa' behoort?
Nee hoor! Maar de domme massa bestaat wel degelijk. Voor minstens 90%. Toen ik dat voor de eerste keer zo maar uit mijn gedachte liet ontsnappen tegenover een goede trouwe vriend met een aanzienlijk hoger IQ dan ik, verzekerde hij mij: "Zeg maar gerust 95%, Hans!" Daarna - volgens mijn herinnering - konden alle mensen aan wie ik deze bewering meldde zich hierin vinden. Ik heb echter wel steeds de 95% formule openbaar gemaakt.

Zeker de helft van de wereldbevolking is vóór de doodstraf. En die helft bestaat uit christenen en moslims. Lees maar even met mij als atheïst het volgende in Genesis 2:16-17:
En de Here God legde de mens het gebod op: Van alle bomen in de hof moogt gij vrij eten, Maar van de boom der kennis van goed en kwaad, daarvan zult gij niet eten, want ten dage, dat gij daarvan eet, zult gij voorzeker sterven.
Koran 3:185 -
Iedere ziel zal de dood smaken, en ulieden zal slechts uw loon gekweten worden op de Dag der Opstanding.
Koran 33:16 -
Zeg: Niet zal ulieden de vlucht baten, indien gij vlucht voor de dood of de doodslag; maar ook dan zult gij daar slechts weinig genot van hebben.
Speciale handvat voor de mannen van IS, koran 5:33 -
Doch de vergelding van hen die Allah en Zijn Boodschapper bestrijden en zich beijveren verderf te brengen in het land, is dat zij ter dood gebracht worden of gekruisigd, of dat hun handen en voeten worden afgekapt van weerszijden, of dat zij uit het land verbannen worden.
Koran 16:70 -
En Allah is het die ulieden geschapen heeft en daarna uw doodschuld invordert.
Je gaat toch niet in hoger beroep tegen God?

De wachttijd op de doodstraf in de dodencel in Texas bedraagt gemiddeld 11 jaar.
hans van de mortel

De dood is een natuur verschijnsel. Het woord 'doodstraf' schrikt mensen af. Beter is het woord 'doodstraf' te vervangen door 'pechstraf'. Zowel voor de tot de vervroegde dood schuldig veroordeelde onmenselijke moordenaar of inbreker, als ook de onschuldig veroordeelde mens.

Doel van het leven is overleven
We zijn ook als mens - volgens de wetenschappers - een product van de natuur. En dat betekent eten of gegeten worden. Waar gehakt wordt vallen spaanders. En de mens hakt aardig wat af. Niet ieder mens is een moordenaar of inbreker, maar iedere crimineel is wel een mens.

Inbreker is gevaarlijke psychopaat
Overigens vind ik een onschuldige ter dood veroordeelde minder erg dan de belachelijk lachwekkende lage straf voor een inbreker. Vandaar dat ik inbrekers gelijk schakel met moordenaars ook al is het delict niet hetzelfde. Er sterven jaarlijks meer dan tienduizend onschuldige slachtoffers (in 2e WO ruim 50 miljoen burgers). De dood wordt doorgaans snel verwerkt als het absolute, de traumatische impact als gevolg van inbreker(s) in je woning blijft - vooral bij vrouwen - nog jaaaaarenlang een trauma. Maar dat snapt of wil de corrupte rechterlijke macht niet snappen. Die vindt het veel te leuk om maar wat aan te rotzooien met de strafbepaling die geen minimum kent in Nederland.

Minimum strafwetgeving
Bij een minimum strafwetgeving wordt het werk van advocaat en rechter gereduceerd tot een simpel rechtvaardig hamerstuk. En zoiets tast het ego aan van advocaat en rechter. Ik weet dat Tsjechië, als een van de eerste democratieën in Europa, deze minimum strafwetgeving hanteert. Er bestaan nog een paar landen in Europa die deze rechtvaardige corrupt ongevoelige logica hanteren. VVD en PVV zijn voor. PvdA en gekleurd links consorten zijn tegen.
Democratie. Staatsvorm waarin het volk (door vertegenwoordigers) zichzelf regeert en vrijelijk zijn meningen en wensen kan uiten: directe democratie. Bron: van Dale
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

hans van de mortel schreef: De meeste moorden vinden plaats in mega steden. Als ik goed ben geïnformeerd is Washington de ergste misdadige stad in de Verenigde Staten met de meeste moorden. En nu is juist daar de doodstraf afgeschaft.]
Je bent abuis, het ging in dit topic over e STAAT Washington. Die ligt niet zoals Washington DC in het Oosten, maar in het noodwesten, aan de stille Oceaan. De hoofdstad van de staat is Seattle.
Ik wens u alle goeds
hans van de mortel

Peter van Velzen schreef:
hans van de mortel schreef: De meeste moorden vinden plaats in mega steden. Als ik goed ben geïnformeerd is Washington de ergste misdadige stad in de Verenigde Staten met de meeste moorden. En nu is juist daar de doodstraf afgeschaft.]
Je bent abuis, het ging in dit topic over e STAAT Washington. Die ligt niet zoals Washington DC in het Oosten, maar in het noodwesten, aan de stille Oceaan. De hoofdstad van de staat is Seattle.
Sorry Peter, ik ben wel vaker van huis met abuis.

Bonus bij deze topic: doodstraf voor kinderen komt wereldwijd in vijf landen voor. En ja hoor, dacht ik het niet, dat gebeurt uitsluitend in islamitische landen door eersteklas kontlikkers van Allah. De landen? Saoedi-Arabië (met Mekka als godsdienstwaanzinnige poel des verderfs), Iran, Soedan, Pakistan en Jemen.

De dood(straf) vindt plaats uit godsdienstwaanzinnige of kapitalistische Darwinistische overweging

Fijn weekend!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

hans van de mortel schreef:
De dood(straf) vindt plaats uit godsdienstwaanzinnige of kapitalistische Darwinistische overweging

Fijn weekend!
Doodstraf is altijd waanzinnig
Darwinistisch is in dit opzicht een MISinterpretatie van de ideeën van Darwin. Het heeft nl. NIETS (om jou lettertype maar te gebruiken) met Darwins oorspronkelijke idee te maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
hans van de mortel

dikkemick schreef: Doodstraf is altijd waanzinnig.
OK jij je zin. Dan beschouwen we de dood niet als straf. Is de dood nu niet langer waanzinnig?
Darwinistisch is in dit opzicht een MISinterpretatie van de ideeën van Darwin. Het heeft nl. NIETS met Darwins oorspronkelijke idee te maken.
Dat geloof ik graag. De uitkomst 'de sterkste overleeft', die volgens mij uit de denkkoker van Darwin kwam, staat gelijk aan het op een potsierlijke manier intrappen van een open deur. De natuur is een perpetuum mobile van overleven van zowel de sterken als de zwakken. De dinosaurussen moeten wel heel erg zwak door hun bestaans(recht) hebben gehuppeld. Vandaar hun terechte doodstraf. :wink:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het is niet sterkste, het is meest aangepaste.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

"Survival of the fittest" wordt meestal verkeerd vertaald. 19e eeuws Engels 'fit' betkent 'passend' oftewel 'aangepast'. Mutaties gebeuren aan de lopende band en soms 'fit' een mutatie de veranderende omstandigheden. Heel jammer dat dit door anderen misbruikt is zoals bij 'sociaal darwinisme'.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Zelfs "survival of het fittest" was een term die Darwin niet gebezigd heeft. Hij sprak slechts van "natural selection". Dit vanuit het gezichtspunt dat dit net als ärtificial selection" (door fokkers en kwekers) volldoende is op de aan het nageslacht doorgegeven eigenschappen te veranderen.

Mensen zijn in de afgelopen honderdduizenden jaren mede geselecteerd op hun vermogen tot samenwerking. Dat vereist in een toenemend ingewikkelde samenleving een steeds minder agressieve houding, hetgeen mede weerspiegeld wordt in een steeds minder agressief strafrecht. En veelal daarom in afschaffing van de doodstraf.
Ik wens u alle goeds
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Peter van Velzen schreef:Zelfs "survival of het fittest" was een term die Darwin niet gebezigd heeft. Hij sprak slechts van "natural selection". Dit vanuit het gezichtspunt dat dit net als ärtificial selection" (door fokkers en kwekers) volldoende is op de aan het nageslacht doorgegeven eigenschappen te veranderen.

Mensen zijn in de afgelopen honderdduizenden jaren mede geselecteerd op hun vermogen tot samenwerking. Dat vereist in een toenemend ingewikkelde samenleving een steeds minder agressieve houding, hetgeen mede weerspiegeld wordt in een steeds minder agressief strafrecht. En veelal daarom in afschaffing van de doodstraf.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Survival_of_the_fittest" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was een term verzonnen door Herbert Spencer een econoom. Inderdaad niet van Darwin.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

En we weten allemaal hoe zinvol de uitspraken van economen zijn.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Plaats reactie