"Jezus komt terug"
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: "Jezus komt terug"
Hoe frequent is al gesuggereerd dat Jezus zou terug komen (incl. datum)? Hoe vaak is hij al terug gekomen?
100% Zeker weten doen we niets, dus ook deze keer moeten we open staan voor de suggestie. Ik trek voor mezelf echter wel de meest logische en waarschijnlijke conclusie dat het ook dit keer wens-doemdenken is van een stel reli-malloten.
100% Zeker weten doen we niets, dus ook deze keer moeten we open staan voor de suggestie. Ik trek voor mezelf echter wel de meest logische en waarschijnlijke conclusie dat het ook dit keer wens-doemdenken is van een stel reli-malloten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
1. Hij is dooddikkemick schreef:Hoe frequent is al gesuggereerd dat Jezus zou terug komen (incl. datum)? Hoe vaak is hij al terug gekomen?
2. Na te zijn verezen ging hij alsnog naar de hemel, dus hij is uiteindelijk toch dood
3. Hij beloofde binnen een generatie terug te komen. Niet gedaan want hij is uiteraard dood
4. Misschien bestond hij niet in welk geval hij niet dood is, maar ook niet terug komt.
Dus NEE!
Ik wens u alle goeds
aBen het met je eens, zij het niet dat we met een god te maken hebben. En aangezien deze god buiten de tijd staat (whatever that may be...), kan zelfs ik dit als die-hard atheïst niet met 100% zekerheid beweren. Blijft filosofische psychobabble, maar toch!Peter van Velzen schreef:1. Hij is dood
2. Na te zijn verezen ging hij alsnog naar de hemel, dus hij is uiteindelijk toch dood
3. Hij beloofde binnen een generatie terug te komen. Niet gedaan want hij is uiteraard dood
4. Misschien bestond hij niet in welk geval hij niet dood is, maar ook niet terug komt.
Dus NEE!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
iets wat buiten de tijd staat bestaat niet, maar als het bestond kon het met terugwerkende kracht terugkomen, dus dan kunnen we wachten tot sint juttemis. Doen sommigen ook.dikkemick schreef:
aBen het met je eens, zij het niet dat we met een god te maken hebben. En aangezien deze god buiten de tijd staat (whatever that may be...), kan zelfs ik dit als die-hard atheïst niet met 100% zekerheid beweren. Blijft filosofische psychobabble, maar toch!
Ik wens u alle goeds
Ben het wederom met je eens. Maar leg een gelovige maar uit dat iets dat buiten de tijd staat, niet kan bestaan.Peter van Velzen schreef:iets wat buiten de tijd staat bestaat niet, maar als het bestond kon het met terugwerkende kracht terugkomen, dus dan kunnen we wachten tot sint juttemis. Doen sommigen ook.dikkemick schreef:
aBen het met je eens, zij het niet dat we met een god te maken hebben. En aangezien deze god buiten de tijd staat (whatever that may be...), kan zelfs ik dit als die-hard atheïst niet met 100% zekerheid beweren. Blijft filosofische psychobabble, maar toch!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Dat beloof ik
- Bevlogen
Iets wat buiten de tijd staat kan niet terugkomen.
Want terugkomen is een tijdsgerelateerd begrip.
Hatseflats.
Hatseflats.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Dat beloof ik schreef:Iets wat buiten de tijd staat kan niet terugkomen.
Hatseflats.

Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Eenzelfde ondeugdelijke redenering komt men altijd tegen wanneer christenen vertellen dat God al bestond voordat Hij de tijd schiep. "Bestaan" of "zijn" is iets wat per definitie in de tijd gebeurt. Zonder tijd geen bestaan. Oftewel een logische onmogelijkheid.Dat beloof ik schreef:Iets wat buiten de tijd staat kan niet terugkomen.
Hatseflats.
Born OK the first time
- Peter van Velzen
- Site Admin
Maar alhoewel het geen enkele zinvolle betekenis heeft, kunnen wij het wel bedenken. Voor wie denkt dat gods wegen ondoorgrondelijk zijn, is er nog veel te leren. Hoe ondoorgrondelijk ook, de mens kan nog veel onbegrijpelijker dingen verzinnen dan dat.Rereformed schreef:Eenzelfde ondeugdelijke redenering komt men altijd tegen wanneer christenen vertellen dat God al bestond voordat Hij de tijd schiep. "Bestaan" of "zijn" is iets wat per definitie in de tijd gebeurt. Zonder tijd geen bestaan. Oftewel een logische onmogelijkheid.Dat beloof ik schreef:Iets wat buiten de tijd staat kan niet terugkomen.
Hatseflats.
Ik wens u alle goeds
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad. Vandaar dat Feuerbach God dan ook definieerde als "slechts een object van de gedachte".Peter van Velzen schreef:Maar alhoewel het geen enkele zinvolle betekenis heeft, kunnen wij het wel bedenken.
Born OK the first time
- chromis
- IT Tech. & Moderator
(lege post 1/4, zodat de reactie van Marien Kollenstaart bovenaan op een nieuwe pagina staat)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
(lege post 2/4, zodat de reactie van Marien Kollenstaart bovenaan op een nieuwe pagina staat)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
- chromis
- IT Tech. & Moderator
(lege post 3/4, zodat de reactie van Marien Kollenstaart bovenaan op een nieuwe pagina staat)
- chromis
- IT Tech. & Moderator
(lege post 4/4, zodat de reactie van Marien Kollenstaart bovenaan op een nieuwe pagina staat)