Fish schreef:Lucy schreef:
Nee, ik rijd geen auto, maar ik ga soms wel naar het bos ofzo. Maar wat bedoelt u daar precies mee? Bedoelt u dat vissen niet met andere dieren te vergelijken zijn, omdat wij die nooit mooie dingen zien doen en er verder weinig mee te maken hebben? Maar dat mag nooit een excuus zijn hoor. Dat is eigenlijk heel onrechtvaardig. Een vis is gewoon een levend wezen, en daar moeten we dus gewoon respect voor hebben. En trouwens: er zijn hele mooie natuurfoto's te vinden van de onderwaterwereld, in bijvoorbeeld de National Geographic ofzo. Dus dan kan men wel degelijk zien hoe mooi het onder water is!
PS: Wel heel grappig dat uw nickname Fish is, en we net met dit onderwerp bezig zijn!

Omdat auto rijders (maar ook bus of trein passagiers) per jaar millioenen insecten, vogels en zoogdieren doodrijden, en loop je door het bos trap je ook diertjes dood, sommige leven nog een tijdje en sterven dan.
Respect is in dit geval niet het goede woord denk ik.
Ja, dat is zo. Maar dat kun je niet altijd voorkomen, dat gebeurt ook weleens per ongeluk.
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.
Niet alleen maar. Respect kan ook betekenen: iets of iemand goed behandelen, omdat het immers een levend wezen is!
Ja, maar wij hebben het geluk dat we goede alternatieven hebben, bijvoorbeeld zeewier en algen. Begrijp me niet verkeerd hoor: wanneer er goed met die dieren wordt omgegaan, het niet meer zo slecht is voor het milieu en het zeeleven en niet meer heel het zeeleven vernietigd wordt, mag men van mij natuurlijk zoveel vis eten als-ie wil! (Als er
überhaupt ooit nog verbetering komt in die dingen)!!!
Lucy, U zo vriendelijk willen zijn om de snelcursus quoten nog eens door te nemen?
Scheelt het beheer weer werk.
Dank U
Jin