Cyber world war

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Cyber world war

Bericht door Cactus »

Klikzoi schreef: De wapenwet in de VS is een andere discussie dan het afluisteren van het Net ter preventie van het wereldwijde moslimterrorisme. Ik vind de ophef vrij naïef en nogal laat op gang komen. Deze afluisterpraktijken zijn allang bekend en nooit ontkend door onze overheden.
Ik wilde alleen de hypocrisie aantonen omdat er mensenlevens in het geding zijn. Aanslagen door Moslims eisen levens en het is begrijpelijk dat men dat probeert te voorkomen.
Die krankzinnige wapenwet eist veel meer levens en hiervoor doet men de ogen dicht.
Dát is dus hypocriet en is een toonbeeld van dat Amerikaanse beleid.
Afluisterpraktijken waren bekend maar niet in welke mate. Als het allemaal zo bekend was, waarom wordt Snowden dan vervolgd ?

Klikzoi schreef: Laat een ding heel duidelijk zijn: er bestaat geen privacy op het Net. Alle gegevens en schrijfsels die men ooit op het Net heeft geplaatst zijn opgeslagen en kunnen indien nodig tegen ieder individu gebruikt worden. Heb je geen kwaad in zin dan ben je voor overheidsinstanties niet interessant. Bovendien hebben ze hun eigen methodieken om specifieke dreigingen uit de wirwar van het Net te halen.
Ik vind MAIL toch wel een privé zaak evenals telefoongesprekken. Dit zijn altijd dingen geweest die gerespecteerd behoren te worden. Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat EU burgers wél beloerd en afgeluisterd worden terwijl dit niet geldt voor Amerikaanse staatsburgers. :shock:
Klikzoi schreef: Overal hangen camera's die jou registreren en vertellen waar jij je begeeft. Elke transactie met een Pinautomaat wordt opgeslagen. Iedereen met een mobiel of smart Phone is traceerbaar. Al jouw persoonlijke gegevens staan in overheidscomputers. Kortom, er bestaat geen privacy meer. Degene die dit nog willen verkondigen verkopen ballonnetjes vol lucht.
Als dit allemaal al gebeurt waarom zit men dan privé mails te lezen ? Men weet alles toch al? Die bommenleggers in Boston werden ondanks al die door jou opgenoemde preventieve zaken niet gevonden. Pas toen ze ná de aanslag in de fout gingen met een overval liepen ze tegen de lamp. Maar het kwaad was toen al geschied.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Zoals ik al eerder opschreef wordt niet elk individueel mailtje woordje per woordje gelezen door derden.

Maar het mail en betalingsverkeer door terreurverdachten wordt wel degelijk in de gaten gehouden. Overigens wordt deze methode ook binnen andere opsporingsdiensten gehanteerd.

Privacy is een zelfopgelegde illusie. Het is een recht wat we onszelf graag wijs maken maar die in de praktijk allang achterhaald is. Straks betaal je met een vingerafdruk of irisscan. Wat denk je van de mogelijkheden met DNA? Orwell is allang werkelijkheid.

De wapenwet is echt een andere discussie. Overigens eisen moslimstrijders in moslimlanden zichzelf hetzelfde recht toe. Daar zijn juist veel wapens in omloop. Wapens die ze veelal van Westerse landen, de Russen of de Chinezen kopen. Wapens waarmee ze Westerlingen maar vooral ook veel moslims doden. Dat is de ironie van dit verhaal.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Dat men niet ieder mailtje helemaal doorleest is logisch omdat dit een ondoenlijke taak is. Er zullen wel bepaalde steekwoorden uitgescanned worden . Maar waarom wél bij Europeanen en niet bij Amerikanen? Zijn die zoveel beter?

Ik weet natuurlijk ook wel dat privacy niet bestaat. Zeker niet op internet. Dat weten verdachten van aanslagen ook natuurlijk en die gebruiken wellicht gewone post in envelop + postzegel.

Wapenwet. Ik heb je nu al enkele malen verteld waarom ik dat als vergelijk heb gebruikt maar dat schijnt niet tot je te willen doordringen. Begrijp je mij nu werkelijk niet of wil je het niet begrijpen?
Men wil slachtoffers voorkomen. Prima. maar waarom wél als het aanslagen betreft en niet voor die oerdomme wapenwet? Dat toont volgens mij aan dat die hele hoelabaloe over terrorisme gewoon een ander doel heeft en niets te maken heeft met het voorkomen van doden door aanslagen. Zoals ik al schreef: De VS regering is hypocriet in dit respect en de Republicans zijn de grootste hypocrieten.
Het is helemaal mijn bedoeling niet om van die wapenwet een discussie op touw te zetten.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Ik geloof er niets van dat de Amerikaanse geheime dienst geen Amerikanen afluistert. Zeker met de recente aanslagen in Boston.

De Amerikaanse wapenwet geldt niet voor Europa. Daarom is het een aparte discussie. Het gaat hier over Amerikaanse afluisterpraktijken binnen Europa. Nogmaals, het is niets nieuws onder de zon. De Nederlandse veiligheidsdienst is wereldkampioen in het aftappen van persoonlijk verkeer.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

http://frontpage.fok.nl/nieuws/602815/1 ... en-vs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens Obama zijn er voldoende garanties ingebouwd. Telefoongesprekken worden niet afgeluisterd, zei hij. Het verzamelen van internetgegevens zou bovendien alleen van toepassing zijn op buitenlanders.
Luister naar Obama na de 4de minuut.

Amerikanen worden alleen afgeluisterd na een toestemming van een gerechtshof. Wij worden gewoon zonder enige toestemming beloerd en bekeken op internet.
Wapenwet: Je snapt nog steeds niets van hetgeen ik hierover schreef. Ze gaan hun goddelijke gang maar in de VS want daar snappen ze er ook geen bal van.
Hier doen ze geen mallemoer aan:

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/sp ... ings-2012/

Gelukkig zijn er nog mensen die er precies zo over denken als ik:...............................

If only Americans reacted the same way to the actual threats that exist in their country. There's something quite fitting and ironic about the fact that the Boston freak-out happened in the same week the Senate blocked consideration of a gun control bill that would have strengthened background checks for potential buyers. Even though this reform is supported by more than 90% of Americans, and even though 56 out of 100 senators voted in favour of it, the Republican minority prevented even a vote from being held on the bill because it would have allegedly violated the second amendment rights of "law-abiding Americans".

http://www.guardian.co.uk/commentisfree ... us-gun-law

Ja, het is treurig genoeg dat de AIVD kampioen in het afluisteren is. Je zou verwachten dat er veel verdachten zouden worden gearresteerd en veroordeeld. Maar hierover lees ik zelden iets.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

http://www.guardian.co.uk/world/2013/ju ... unamerican" onclick="window.open(this.href);return false; wat stukjes.
Al Gore: NSA's secret surveillance program 'not really the American way'
Former vice-president – not persuaded by argument that program was legal – urges Congress and Obama to amend the laws

"Benjamin Franklin famously wrote that those who would give up essential liberty to try to gain some temporary safety deserve neither liberty nor safety."

"This in my view violates the constitution. The fourth amendment and the first amendment – and the fourth amendment language is crystal clear," he said. "It is not acceptable to have a secret interpretation of a law that goes far beyond any reasonable reading of either the law or the constitution and then classify as top secret what the actual law is."

"Some of us thought that it was probably going on, but what we have learned since then makes it a cause for deep concern."
Deze kwestie is nog lange van over. Maar dat is IRS gate en Benghazi gate etc ook nog niet...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Klokkeluider Snowden heeft nieuwe info,
http://www.guardian.co.uk/uk/2013/jun/1 ... 20-summits" onclick="window.open(this.href);return false;
Foreign politicians and officials who took part in two G20 summit meetings in London in 2009 had their computers monitored and their phone calls intercepted on the instructions of their British government hosts, according to documents seen by the Guardian. Some delegates were tricked into using internet cafes which had been set up by British intelligence agencies to read their email traffic.

The revelation comes as Britain prepares to host another summit on Monday – for the G8 nations, all of whom attended the 2009 meetings which were the object of the systematic spying. It is likely to lead to some tension among visiting delegates who will want the prime minister to explain whether they were targets in 2009 and whether the exercise is to be repeated this week.
die Snowden kiest echt wel zijn tijden goed uit zeg, eerst verandert ie eigenhandig de omstandigheden rondom de Obama en xi jinping gesprekken, en nu geeft ie weer info net voor de nieuwe G8 meetings. Heftig hoor die snowden =D> =D> =D>
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Chinaman schreef:bovendien heeft China niet zo'n goede supercomputers om dit allemaal op te nemen
Ben je niet eens op de hoogte van wat er gebeurt in het land waar je woont :

China heeft snelste supercomputer ter wereld
De Chinese Tianhe-2 is de snelste supercomputer van de wereld. Dat blijkt uit de nieuwe top 500 van krachtigste computersystemen. De lijst werd maandag tijdens een internationale conferentie over supercomputers in Duitsland bekendgemaakt.

Tianhe-2 is ontwikkeld door de Chinese universiteit voor defensietechnologie en heeft een snelheid van 33,86 Petaflops (1 Petaflops is 1 biljard berekeningen per seconde).

Op de tweede plaats van de lijst die twee keer per jaar verschijnt, staat de Amerikaanse Titan. Die heeft een snelheid van 17,59 Petaflops. Er staan ook twee Nederlandse computers vermeld: op nummer 217 en 489.
De technologische vooruitgang lijkt in China aanzienlijk sneller te gaan dan in het Westen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Nee, vegan idd dat wist ik niet, maar dat gezegd te hebben gaat het hier natuurlijk wel over computers die openbaar gemaakt zijn.

Maar Je hebt gelijk, met zulke computers kunnen de Chinese overheid idd een heleboel dingen doen, ten goede of ten slechte. Toch ligt de infrastructuur van het internet voornamelijk in USA Handen... Vooralsnog Dan tenminste.
Afbeelding
U.S. as world telecommunications backbone.
International Internet regional bandwidth capacity in 2011
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Chinaman schreef:Heftig hoor die snowden =D> =D> =D>
Dat is zeker een applausje waard!

Eens kijken hoe de soap gaat aflopen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cactus schreef: Afluisterpraktijken waren bekend maar niet in welke mate. Als het allemaal zo bekend was, waarom wordt Snowden dan vervolgd ?

Je gaat toch niet naar de bekende weg vragen Cactus?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
pitje

Bericht door pitje »

Als mr. Snowden nooit voor een amerikaanse rechter wil komen te staan kan 'ie het best naar Guantanamo Bay gaan.....

't is een beetje een enge gedachte, dat cyberterrorisme/digitap idee.

Aan de ene kant is het heus niet zo dat er 'een persoon met een koptelefoon op' meeluistert met je communicatie; het zijn allemaal computers die letten op triggers alvorens een persoon van vlees en bloed er aan te pas komt. Wat je nu dus vaker hoort 'als je niets verkeerd doet heb je niets te vrezen', klopt dus *ergens* wel.
Aan de andere kant is het natuurlijk van den zotte dat 'men'
a) maar even beslist wat 'gevaarlijke praat' is,
en b) de wetten op een dergelijke manier opzet en implementeert dat dit allemaal ook nog eens (op 't randje) wettig is.

Amerikanen zijn geschifte angsthazen met een meerderwaardigheids-complex. Een uiterst gevaarlijke combinatie, temeer omdat het effectief nog steeds het machtigste land ter wereld is. En of we willen of niet, Europa hobbelt in dit soort dingen vrolijk met amerika mee.

Komt nog bij dat de gemiddelde persoon op het internet qua 'internetkennis' dommer en onbenulliger is dan een willekeurig voorbijwandelende pissebed, en je hebt een afluistermekka van jewelste. De amerikaanse regering zet gewoon een stap verder dan google. Voor zover we weten dan......

(trust no one, and wear your alu-foil hat every minute of the day....... )
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Fish schreef:
Cactus schreef: Afluisterpraktijken waren bekend maar niet in welke mate. Als het allemaal zo bekend was, waarom wordt Snowden dan vervolgd ?

Je gaat toch niet naar de bekende weg vragen Cactus?
Ja, dat doe ik nu wel. Als men weet dat dit gebeurt waarom dan iemand vervolgen die dit bewijst?
pitje

Bericht door pitje »

Cactus schreef:Ja, dat doe ik nu wel. Als men weet dat dit gebeurt waarom dan iemand vervolgen die dit bewijst?
Snowden wordt niet vervolgd omdat 'ie bewezen heeft dat wat iedereen al dacht ook waar was.
Hij wordt vervolgd omdat ie in de ogen van de amerikaanse justitie verraad heeft gepleegd door het openbaar maken van geheime documenten/informatie.
Zoals ook in de nieuwsberichten over deze zaak vermeld staat.
When I die, I leave my body to science fiction
- Stephen Wright
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

pitje schreef:
Cactus schreef:Ja, dat doe ik nu wel. Als men weet dat dit gebeurt waarom dan iemand vervolgen die dit bewijst?
Snowden wordt niet vervolgd omdat 'ie bewezen heeft dat wat iedereen al dacht ook waar was.
Hij wordt vervolgd omdat ie in de ogen van de amerikaanse justitie verraad heeft gepleegd door het openbaar maken van geheime documenten/informatie.
Zoals ook in de nieuwsberichten over deze zaak vermeld staat.
Ja, zó kan je het ook formuleren. :?
Dat de Amerikaanse regering zelf verkeerd bezig is door privé mails en andere berichten te bekijken schijnt te mogen.
Wel, wiki leaks e.a. bronnen vertellen ons uiteindelijk toch de waarheid.
Plaats reactie