Ik wilde alleen de hypocrisie aantonen omdat er mensenlevens in het geding zijn. Aanslagen door Moslims eisen levens en het is begrijpelijk dat men dat probeert te voorkomen.Klikzoi schreef: De wapenwet in de VS is een andere discussie dan het afluisteren van het Net ter preventie van het wereldwijde moslimterrorisme. Ik vind de ophef vrij naïef en nogal laat op gang komen. Deze afluisterpraktijken zijn allang bekend en nooit ontkend door onze overheden.
Die krankzinnige wapenwet eist veel meer levens en hiervoor doet men de ogen dicht.
Dát is dus hypocriet en is een toonbeeld van dat Amerikaanse beleid.
Afluisterpraktijken waren bekend maar niet in welke mate. Als het allemaal zo bekend was, waarom wordt Snowden dan vervolgd ?
Ik vind MAIL toch wel een privé zaak evenals telefoongesprekken. Dit zijn altijd dingen geweest die gerespecteerd behoren te worden. Het schijnt zelfs zo erg te zijn dat EU burgers wél beloerd en afgeluisterd worden terwijl dit niet geldt voor Amerikaanse staatsburgers.Klikzoi schreef: Laat een ding heel duidelijk zijn: er bestaat geen privacy op het Net. Alle gegevens en schrijfsels die men ooit op het Net heeft geplaatst zijn opgeslagen en kunnen indien nodig tegen ieder individu gebruikt worden. Heb je geen kwaad in zin dan ben je voor overheidsinstanties niet interessant. Bovendien hebben ze hun eigen methodieken om specifieke dreigingen uit de wirwar van het Net te halen.
Als dit allemaal al gebeurt waarom zit men dan privé mails te lezen ? Men weet alles toch al? Die bommenleggers in Boston werden ondanks al die door jou opgenoemde preventieve zaken niet gevonden. Pas toen ze ná de aanslag in de fout gingen met een overval liepen ze tegen de lamp. Maar het kwaad was toen al geschied.Klikzoi schreef: Overal hangen camera's die jou registreren en vertellen waar jij je begeeft. Elke transactie met een Pinautomaat wordt opgeslagen. Iedereen met een mobiel of smart Phone is traceerbaar. Al jouw persoonlijke gegevens staan in overheidscomputers. Kortom, er bestaat geen privacy meer. Degene die dit nog willen verkondigen verkopen ballonnetjes vol lucht.