Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

SteffOnline
Contacteer:

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door SteffOnline »

Ik heb al vaak geprobeerd om een open dialoog te hebben met moslims zonder elkaar te overtuigen. Enkel leren hoe ze bepaalde dingen zien. Maar ze zijn niet veel beter dan christenen. Ook steeds de dwang om je toch proberen te bekeren. Ik snap niet waarom men gewoon niet kan praten zonder elkaar te overtuigen.

Steff.
We usually want to keep things from changing. We want to preserve things, to hold onto them. This desire to hold on, to somehow stop change in its tracks, is the greatest source of woe and horror and trouble in our lives. ~ Steve Hagen
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

SteffOnline schreef:Ik snap niet waarom men gewoon niet kan praten zonder elkaar te overtuigen.

Steff.
Twijfel?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

SteffOnline schreef:Ook steeds de dwang om je toch proberen te bekeren. Ik snap niet waarom men gewoon niet kan praten zonder elkaar te overtuigen.

Steff.
Omdat er volgens montheïstische relgie's maar één god is, en dat is.... vul maar in.
Polderen en heiligheid gaan niet samen.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
SteffOnline
Contacteer:

Fish schreef:
SteffOnline schreef:Ik snap niet waarom men gewoon niet kan praten zonder elkaar te overtuigen.

Steff.
Twijfel?
Over?
We usually want to keep things from changing. We want to preserve things, to hold onto them. This desire to hold on, to somehow stop change in its tracks, is the greatest source of woe and horror and trouble in our lives. ~ Steve Hagen
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

SteffOnline schreef:
Fish schreef:

Steff.
Twijfel?
Over?
Je moet het zien als bij verslaafden, als de drug uitgewerkt is moeten ze weer scoren, bij veel religieuzen werkt dat ook ongeveer zo.
Als ze iemand kunnen overtuigen is de twijfel een tijdje een tijdje weg tot het uitgewerkt is en dan moeten ze weer opnieuw scoren.
SteffOnline
Contacteer:

Ik heb net een onaangename dag achter de rug met moslims. Zie http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... =6&t=79224.

Ook over Filosofie heb ik een topic proberen te starten, dat liep ook op niets uit.

Groeten, Steff.
Jinny

Bericht door Jinny »

Neem ons topic 'verbannen van ontdek islam' eens door, kan je nog lachen......
Je hebt precies het juiste forum getroffen daar...... :D
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

:roll:
Al-Hussein schreef:Dit een forum waarin men iets leert over de Islam en waar men verkeerde concepties over de Islam rechtzet , en niet waarin men zomaar zijn mening mag uiten .... daar is dit forum niet voor bedoeld , er zijn talloze fora ( islamitische ) en niet islamitisch waar je op je gemak alles mag zeggen en vinden. ...
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jinny

Bericht door Jinny »

Volgens mij begrijpen ze het concept Forum niet helemaal......
Maar dat is eigen aan religieuzen, de initiatiefnemer van 'de woeste weg' begreep het ook al niet... :D
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

"...waar men verkeerde concepties over de islam rechtzet..."

Laat me raden: alleen vrome moslims beschikken over de 'juiste' opvattingen omtrent de islam en niet-moslims hebben het per definitie bij het verkeerde eind? Dit soort religieuze-interpretatiepolitie kom je ook altijd op christelijke fora tegen: "Nee nee, je interpreteert het verkeerd..."

Precies de reden dat ik nooit op dat soort fora post. Je verzuipt er in Dunning-Kruger en als je hen daarop wijst, kun je een ban krijgen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Bah... Nu is het in Iran zelfs verboden je hond uit te laten of ermee te rijden in je auto:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... tside.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

SteffOnline schreef:Ik heb net een onaangename dag achter de rug met moslims. Zie http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... =6&t=79224.

Ook over Filosofie heb ik een topic proberen te starten, dat liep ook op niets uit.

Groeten, Steff.
Van de Kraan begon al weer snel met bang maken.
maar zij zullen uit hun graven tevoorschijn komen zoals zij eerder geschapen waren en inzien dat zij verkeerd bezig waren. en dan zullen zijn hun vreselijke bestraffing tegemoet zien.
:mrgreen:
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

SteffOnline schreef:Ik heb net een onaangename dag achter de rug met moslims. Zie http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtop ... =6&t=79224.

Groeten, Steff.
Er bestaat geen (natuur)-filosofie in de Islam. Het heeft nooit bestaan en zal ook nooit bestaan.
Onze filosofie is gebaseerd op de oorzaak -> gevolg relatie. waarbij men dan kan filosoferen over de bemoeienis van een super-wezen of wezens in de oorzaak/gevolg keten (wonderen).
In de islam bestaat er alleen oorzaak (?) -> Allah -> Allah -> Allah -> gevolg.
Vandaar dat Ishallah geroep over toekomstige plannen. Dat is geen dooddoener maar een gevoel dat echt zo beleefd wordt.

Vaak raken wij als ongelovigen verstrikt in discussies over wat er in de Koran staan en wat dat dan betekent. En wat het betekent is al 1200 jaar geleden uitgemaakt door schriftgeleerden.
Over het gedrag van Moslims kan je veel beter de 'Reliance of the Traveller' als handboek gebruiken.

je kan deze handleiding voor de ware moslim hier downloaden:
http://www.shafiifiqh.com/maktabah/reli ... veller.pdf
"Reliance of the Traveller and Tools for the Worshipper" van AHMAD IBN NAQIB AL-MISRI (Died 1368 AD).
en daar zie je staan:
'Acts That entail leaving Islam" (doodzonden dus) als nummer 17.
(17) to believe that things in themselves or by their own nature have any causal influence independent of the will of Allah;

Even ter zijde: het niet geloven in kaboutertjes en elfjes is ook een doodzonde:
(18) to deny the existence of angels or jinn (def: w22), or the heavens;
De Mohammedanen erop aanspreken vinden ze niet leuk. Neergezet worden als een stel bijgelovige boeren kleuters.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Tja, wonderlijk hoe je met zo'n vriendelijke benadering toch in de problemen kunt komen. Dat forum is nog verder achteruit gegaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
SteffOnline
Contacteer:

gerard_m schreef:

Tja, wonderlijk hoe je met zo'n vriendelijke benadering toch in de problemen kunt komen. Dat forum is nog verder achteruit gegaan.

Tja ik begreep er ook niets meer van. Waarschijnlijk is dit een forum met merendeel bekeerlingen en je weet dat bekeerlingen altijd iets orthodoxer zijn dan mensen die geboren zijn in (een bepaalde) religie.

Ik probeer niet meer te antwoorden op negatieve post, want dat lijd tot niets.

Steff.

Steff.
Plaats reactie