Islamitische Geneeskunde

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Islamitische Geneeskunde

Bericht door Jagang »

@ Heeck: je zegt dus precies niets.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Jagang schreef:@ Heeck: je zegt dus precies niets.
Daarover gelukkig geen misverstand. :idea:
R.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Conclusie: Mensen kunnen geloven (zijn daar cognitief toe in staat) en mensen willen geloven.
Zeker in wonderen en onverklaarbare genezingen. Het past allemaal in het brein en omdat een hele gemeenschap het gelooft is het de normaalste zaak van de wereld.
Ik wacht nog steeds op de eerste geamputeerde arm die als wonder en onverklaarbaar weer aangroeit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

heeck schreef:
Jagang schreef:@ Heeck: je zegt dus precies niets.
Daarover gelukkig geen misverstand. :idea:
R.
Wat onderscheidt islamitische geneeskunde van boedhistische zen "alternatieve geneeswijzen"? M.I. zijn beide voor kwetsbare mensen een verleiding.

Er is consensus dat de kwetsbaarheid en verleidelijkheid onafhankelijk lijkt te zijn van de factor religie?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Bob,
Winti en acupunctuur hebben duidelijk hun oorsprong.
Zo is het niet onmogelijk dat ook de islamitische cultuur(en) hun bijzonderheden zouden hebben.

Vandaar mijn eerdere vraag,

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vilaine schreef:Islamitische Geneeskunde is een tak van geneeskunde, waarvan ik nog niet op de hoogte was.
Het schijnt een beter alternatief te zijn voor de westerse wetenschappelijke geneeskunde. De islamitische geneeskunde is gebaseerd op de soenah.

We leven in een tijd waarin technologie en medische wetenschap zijn hoogtepunt bereikt… Toch komen onze ouders elke maand met tassenvol medicijnen thuis en gaan dood aan vele eerder onbekende ziektes. We moeten terug naar de genezing volgens de Soennah
(Abu Hamza)

https://www.facebook.com/events/186073824877266/" onclick="window.open(this.href);return false;

Abu Hamza geeft een workshop:

De workshop zal gaan over 'kernprincipes van genezing'. Dus niet zozeer, dit geneest dat en iets anders een andere ziekte, maar meer over de mechaniek achter gezond zijn en ziek worden. Als je dat weet kan je vrijwel alles genezen en ook voorkomen dat je ziek wordt.

Zijn er mensen hier, die er iets van afweten? Het zou mooi zijn, als je vrijwel alles kunt genezen met een handleiding volgens Mohammed. Eén van de naaste medewerkers van Mohammed was arts en verbonden aan een in die tijd beroemd medische instituut. Wellicht is die verloren kennis een oplossing voor onze dure gezondheidszorg.
En ze kunnen er maar niet genoeg van krijgen.

Facebook.

Afbeelding

Volgens mij is dit de Facebookpagina van de moslima Anna Vogel.
https://www.facebook.com/anna.vogel.102?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

Het lijkt mij niet verstandig om haar medische adviezen serieus te nemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een geinig en leerzaam islamitische geneeskunde filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=GzKpSZtMIQ4" onclick="window.open(this.href);return false;
"Weg met paracetamol!" is de wervende strijdkreet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

https://www.facebook.com/anna.vogel.102?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet eruit als een vitamine D tekort in the making... :lol:
Krautsjo

Bericht door Krautsjo »

Samsa schreef:
Ziet eruit als een vitamine D tekort in the making... :lol:
Je kunt ook amper nog van de Engelse ziekte spreken tegenwoordig :lol:

Ik vraag me af wat islamitische geneeskunde doet aan al die gevallen van erfelijk belaste aandoeningen die zeer veel voorkomen onder moslims omdat die de neiging vertonen om veelal in de eigen gemeenschap te trouwen. En dan heb ik het niet alleen over Nederland of over Europa waar relatief minder moslims wonen dan in de Arabische wereld waar erfelijke aandoeningen zelfs nog meer voorkomen .http://www.bmj.com/content/333/7573/831" onclick="window.open(this.href);return false;, zou dat toch een straf van Allah zijn ?
Hetzelfde geldt trouwens ook voor joden, de ziekte van Tay-Sachs is berucht onder Asjkenazische joden om maar wat te noemen . Is ook een straf van allah :lol:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

https://www.facebook.com/ontdekislam?fref=ts
Wat een mooie poster!
540146_530847070318590_742903404_n.jpg
Jammer dat hij te groot is voor Freethinker.
Vandaar dat ik de link naar facebook heb gegeven dan kan je na enig zoekwerk de volledige grote versie vinden.
Jinny

Bericht door Jinny »

Te groot? :D
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jin schreef:Te groot? :D
Wat kan er tegenwoordig toch veel met dat internet.
Jinny

Bericht door Jinny »

:D :D :D :D
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Opvallend hoe de islam de kant van het christendom opgaat als je kijkt naar dit soort fenomenen.
Bij christenen heb je al jaren de genezingsdiensten. Maar ook bijvoorbeeld een islamitische kijk op de schepping, islam creationisten om zo maar te noemen.

Mijn stelling is dat een steeds populairdere versie van de islam ook steeds meer van zulke zaken zal gaan gebruiken. Men heeft daar behoefte aan. Zo meteen een islam-versie van de EO, met islam jongerendagen en radioprogramma's.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Plaats reactie