Noord-Korea 10 april deadline

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Noord-Korea 10 april deadline

Bericht door Chinaman »

Ja hoor, mensen laten zich graag plat bombarderen onder valse voorwendselen, (golf van Tonkin incident, weapons of mass destruction, zogenaamde VN missies enz enz)

Het westerse oologsmachine systeem is gewoon heel bruut en oprressief, oorlogen beginnen met leugens, burgers laten lijden onder deze oorlogen, met drones onschuldige mensen vemoorden, en ijskoud zeggen sja collateral damage (martelaren zouden jihaddies zeggen) clusterbommen, depleted uranium, false flag operations, legaal iedereen afluisteren en volgen met methodes waar de DDR rode oortjes zou van krijgen enz enz enz. Immers krijgen zij de Nobel vredesprijs en is het Voor jou bestwil dat dit allemaal gebeurt, allemaal Voor het collectief...

De westerse burger kan als het een beetje moeite doet achter deze waarheden komen, maar de meesten spelen liever struisvogel en zijn te bang om wat te doen.....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vrijwel iedere oorlog begint met leugens, dat is niks nieuws.........
Dat is geen privilege van de westerse wereld.......
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Jin schreef:Vrijwel iedere oorlog begint met leugens, dat is niks nieuws.........
Dat is geen privilege van de westerse wereld.......
Dat zeg ik ook nergens..... Ik reageerde op de post van Karin....
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

chinaman
nog eventjes en iedereen is verantwoordelijk voor de miserie vd koreaanse burgers behalve het N-koreaanse regime.

door het Westen is het N-koreaanse regime wel verplicht kampen op te richten waarbij de Chinese werkkampen vakantiehuisjes lijken.
die kampen bestaan al sinds de jaren 50 en toen was er nog geen sprake van oa Rumsfeld.
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Née idd apple flap, maar wel van een hoop CIA infiltranten.....
Alsof niet een hoop andersdenkenden in het westen zijn vervolgd en vervolgd worden, wiki leaks bv. Die word tenminste nog in het openbaar vervolgd, de meeste acties blijven echter helaas geheim, tot dat er vele jaren overheen gaan. Toch worden deze figuren in Hun leven niet in de gevangenis gestuurt, zeg maar j Edgar Hoover, of Bush Blair en Balkenende. BBB :mrgreen: wellicht omdat de bevolking bang en niet bij machte is om dat allemaal te bewerkstelligen is.
http://en.wikipedia.org/wiki/COINTELPRO" onclick="window.open(this.href);return false;
The FBI has used covert operations against domestic political groups since its inception; however, covert operations under the official COINTELPRO label took place between 1956 and 1971.[2] COINTELPRO tactics have been alleged to include discrediting targets through psychological warfare; smearing individuals and groups using forged documents and by planting false reports in the media; harassment; wrongful imprisonment; and illegal violence, including assassination.[3][4][5] The FBI's stated motivation was "protecting national security, preventing violence, and maintaining the existing social and political order."[6]
Maar goed de NKoreanen waren (nog eventjes) hier natuurlijk verantwoordelijk voor. :mrgreen:

In het westen worden die infiltranten en terroristen naar Cuba (Guantanamo) of Polen etc of zo gestuurt, de N koreanen doen zulks in Hun eigen land onder dezelfde context, en in beide gevallen schijnen de burgers er niks tegen te doen.
siger

Bericht door siger »

siger schreef:
Cactus schreef:Ik vind dat Chinaman die z.g. "heldhaftige" communistische legers te mooi afschildert en dat zij "zomaar" de VS hebben verslagen.
Sorry, maar ik heb dat niet teruggevonden. Kan je me eventjes helpen?
Niet vergeten!
appelfflap
Banned

dit noem je dus topic kapen :)
als ik me niet vergis ging het over n-korea.

maar goed, je naam geeft al je gekleurde bril aan en veel redelijkheid valt dan niet te verwachten.
waarschijnlijk geloof je ook dat jong il de beste golfer aller tijden was :)
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Neen hoor, ik geef alleen aan met mijn voorbeelden met Bush zijn regering waaronder dus Rumsfeld en bondgenoten blair en balkenende, hoe N Korea verder in de hoek werd geduwd, en dat ze dus met de voorbeelden die ik dus noemde,besloten om die imperialisten maar niet te vertrouwen. allemaal on topic :D :wink:

Maar goed met je westerse (op de persoon) gekleurde bril aan en veel redelijkheid valt dan niet te verwachten.
waarschijnlijk geloof je ook dat Obama echt een nobel prijs verdiende....
Jinny

Bericht door Jinny »

Het ging dus om macht, wie heeft de grootste....... (VS/USSR)
En daar wordt nooit iemand beter van, nu weer terug naar Noord-Korea alleen en de zijspoortjes in een apart topic laten ontsporen.....
appelfflap
Banned

Chinaman schreef: Neen hoor, ik geef alleen aan met mijn voorbeelden met Bush zijn regering waaronder dus Rumsfeld en bondgenoten blair en balkenende, hoe N Korea verder in de hoek werd geduwd,
de geschiedenis leert dat N-korea zich hoofdzakelijk zelf geïsoleerd heeft en tussen 50 en 90 totaal afhankelijk vd ussr was. het regime heeft nooit de intentie gehad om een goed funcitonerende staat of economie op te richten en was enkel in haar eigen belangen geïnteresseerd.
de zelfisolatie kwam het regime uiteindelijk goed uit om haar bevolking vanf de pampers te indoctrineren en een totalitaire staat te installeren die qua brutaliteit haar gelijke niet kent (zelfs china niet).
Chinaman schreef: Maar goed met je westerse (op de persoon) gekleurde bril aan en veel redelijkheid valt dan niet te verwachten.
waarschijnlijk geloof je ook dat Obama echt een nobel prijs verdiende....
toch interessant hoe beperkt je wereldbeeld is.
veroordeel je een dictatoriaal regime dan moet je wel voor de Vs zijn :).
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

@Jin ?????????

@appelflap

Nee hoor, er zijn zeker pogingen gedaan om het land te openen, de keasong industrieel complex, de burgeruitwisselingen, samen op de OS onder een vlag uitkomen enz enz enz dingen die ik a eerder opnoemde zijn daar gewoon onomkoombare bewijs van. De sunshine policy die door de korea's gevolgd werd brachten de burgers dichter bij elkaar, maar doordat de USA N Korea plots in de axis of evil duwde eindigde dit helaas.

toch interessant hoe beperkt je wereldbeeld is.
veroordeel je een imperialistisch regime en haar bondgenoten die kleinere landen terroriseren, dan moet je wel denken dat kim un een golfer is of zo....
appelfflap
Banned

Chinaman schreef: maar doordat de USA N Korea plots in de axis of evil duwde eindigde dit helaas.
....
iets met mensenrechten, nucleaire testen,... lijken me meer voor de hand liggende redenen dat het stilgevallen is.
nu ja, Zuid korea is nog steeds 1 vd grootste hulpleveranciers aan N-korea.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Chinaman
De Noord Koreanen vielen het zuiden aan en dat is gewoon een feit.
Het waren uiteindelijk niet de Noord Koreanen die de VN macht terugdrongen van de Chinese grens maar de enorme troepenmacht van China. Het N Koreaanse leger was al verslagen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog

Het is wederom Noord Korea dat oorlogstaal uitslaat en zelfs de VS dreigt met een aanval met kernwapens. Is dat normaal ? Die UN is echt een OEN die in een ziekenhuis voor gestoorden thuis hoort.
Ze torpedeerden enige tijd terug een Z Koreaans oorlogsschip en Z Korea deed niets terug. Gewoon uitlokking van een conflict dus. Ipv voor de bevolking zorgen wordt het geld besteed aan oorlogstuig incl. kernwapens. Vrijheid van meningsuiting kent men daar niet en dat is een handelsmerk van totalitaire regiems. Stel je voor dat ze nieuws uit andere bronnen mogen lezen! Ook in China is dat beperkt. Als er regiems zijn die dat doen , dan deugen die van geen kant. Die zijn gewoon bang dat men de leugens van eigen land gaan doorzien.

Vietnam was een oorlog waar ik nooit achter gestaan heb. De VS werd erin getrokken door de Fransen die Z Vietnam niet konden behouden omdat de commies te talrijk waren. Dus Uncle Sam zou wel ff helpen, paranoid als die waren voor het communisme. Ze moesten echter een reden fabriceren om een echte oorlog tegen N Vietnam te beginnen en dus werd het TonKin incident in scene gezet. Noord Vietnam zou Amerikaanse oorlogsschepen hebben aangevallen en dus was de deur open voor bombardementen op noord Vietnam. Zoals ik eerder schreef steunden China en de USSR noord Vietnam met wapens, munitie en militair personeel. We weten dat zonder nog grotere verliezen die strijd niet te winnen was.De bodybags van gesneuvelde GIs kwamen dagelijks binnen in de USA en de publieke opinie werd er niet beter op. Het kostte de USA zo'n 53000 doden en vele verminkten.

Irak was ook een oorlog die door Bush met leugens was begonnen. Ook achter deze inval heb ik nooit gestaan. Er is trouwens geen mallemoer verbeterd want de Soennies en Shi-ieten moorden elkaar nog steeds uit. De kliek van Bush, Rumsfeld en de rest van die kliek konden veel verdienen aan die oorlog met hun oorlogsmaterieel maar het kostte de USA als land miljarden.De Amerikaanse oorlogsfabrikanten steunden met kapitalen de verkiezingen van Bush.

De enige oorlog die gerechtvaardigd was voor de VN , was imho de Koreaanse. Noord Korea dat gerun'd werd door de USSR begon die oorlog en zij zitten nu weer waar zij thuis horen -- in Noord Korea boven de 38ste breedtegraad. Laten zij hun zaakjes maar doen met China en Rusland en vraag die landen maar om voedsel.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

siger schreef:
Cactus schreef:Ik vind dat Chinaman die z.g. "heldhaftige" communistische legers te mooi afschildert en dat zij "zomaar" de VS hebben verslagen.
Sorry, maar ik heb dat niet teruggevonden. Kan je me eventjes helpen?
Chinaman schreef:

Op het moment dat de n koreaanse inteligentie diensten, vermoeden dat het westen een invasie voorbereid, zullen ze aanvallen, ook al is het niet zeker of ze 100% winner kunnen, aziaten, wachten niet op Hun dood, ze zullen liever sterven voor Hun land/idealen hoe vreemd die ook zijn, denk jappen, kamikaze, vietnamezen, tet offensies, en N koreanen die de ammies weer terug achter de 38 lijn duwden, allemaal tegen een vijand die veel moderner en sterker bewapend was.
Ach, ze zullen liever sterven voor hun land! Nou, waarom komen ze niet in opstand tegen dat communistische wan regiem? Hoe heldhaftig hé?

en N Koreanen die de ammies weer terug achter de 38 lijn duwden, allemaal tegen een vijand die veel moderner en sterker bewapend was,.

Wat een nonsens! Wat een verheerlijking van de heldhaftige N Koreanen! Zij werden gewoon helemaal tot de Chinese grens terug gedrongen en slechts met de enorme hulp van China konden de commies de VN troepen weer terug dringen tot de 38ste breedtegraad. Mc Arthur wilde toen kernwapens gebruiken maar dat werd niet toegestaan. Dat kostte hem ook de kop en werd later uit zijn functie gezet.

Cactus, denk even om de kleur Rood, die is exclusief voor de moderatie...
Jin
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

Cactus schreef:De Noord Koreanen vielen het zuiden aan en dat is gewoon een feit.
Dat zal k je nergens tegenspreken, maar het is en was een binnenlandse aangelegenheid. De N Koreanen hadden de Z Koreanen diep naar het zuiden verdreven en was het niet vanwege de enorme troepenmacht van de INVASIE macht vd USA zou Korea herenigd zijn, Het Z koreaanse leger was al verslagen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Koreaanse_Oorlog" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is wederom de USA dat oorlogstaal uitslaat, eerst word gezegd dat Z Korea onder de NUCLEARE paraplu van de USA staat wat gewoon betekent als er oorlog uitbreekt dan nuken we jullie gewoon, en daarna stuurt die zogenaamde nobel vredesprijs winnaar obama allemaal bommewerpers richting N Koreaanse grens die nukes kunnen droppen...PAS DAARNA retallieert N Korea, get the facts right...

Over dat Zuid koreaans oorlogsschip denk ik dat het een false flag, of een ongeluk wat later gebruikt werd om de N Koreanen de schuld te geven was, ik heb er al over geschreven in een ander draadje. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... os#p308874" onclick="window.open(this.href);return false; door Chinaman » 21 dec 2011 11:55 uitgebreid en met bronnen zoals deze http://articles.latimes.com/2010/jul/23 ... o-20100724" onclick="window.open(this.href);return false; Doubts surface on North Korea's role in ship sinking

dat van vrijheid van meningsuiting plus persvrijheid ben ik met je eens de nieuwste wiki leaks staan weer vol met gruwelijkheden, maar deze mensen worden wel vervolgd of proberen zichzelf anoniem te houden vanwege de gevaarlijke omgeving, westerse mainstream media daar sta ik ook heel erg kritisch over.

Vietnam, false flag tonkin daar zijn we het over eens... Maar geen consequenties niemand van die gasten in de gevangenis...

Bush en cohorten lopen ook nog altijd vrij en blij rond. niemand die ze blijkbaar terecht kan stellen... Balk ellende zegt gewoon doodleuk daar ben ik het niet mee eens, is dat nu vrijheid van meningsuiting???? ondertussen stierven er in deze false flag gestartte oorlogen miljoenen...

Wat de zogenaamde VN inval betreft had ik al duidelijk gemaakt dat dit een farce was, de VN Zonder USSR, oostblok, China en wat andere afrikaanse landen, zowat de helft vd wereld. boycotte de VN toen vanwege de schandalige houding van de USA die geheel China zowat ontkende.

overigens is China al heel erg lang verlener van humanitaire hulp voor N Korea wat voedsel betreft.
Plaats reactie