Bekend biefstukrestaurant verkoopt al jaren paardenvlees.
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Bekend biefstukrestaurant verkoopt al jaren paardenvlees
Ik heb ook nix tegen paardenvlees an sich, maar er zijn hier 2 dingen zorgelijk:
* Paardenvlees verkopen als ander, duurder vlees.
* Kwaliteit van het vlees is dubieus (restafval? hormonen?) en moeilijk te controleren.
* Paardenvlees verkopen als ander, duurder vlees.
* Kwaliteit van het vlees is dubieus (restafval? hormonen?) en moeilijk te controleren.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- collegavanerik
- Superposter
Het is een misverstand dat oude paarden taai zouden zijn.Jim schreef:Dat ding van Ankie wil je niet meer vreten, oud en taai.....
Geef mij maar een Salinerobiefstuk.
... of een Amigobiefstuk
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
Jinny
Ik geloof je, mijn eerste voorwaarde van vlees is dat het dood is als het op mijn bord ligt, verder heb ik niet teveel eisen.....
Dus geen oesters voor jou?Jim schreef:Ik geloof je, mijn eerste voorwaarde van vlees is dat het dood is als het op mijn bord ligt, verder heb ik niet teveel eisen.....
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ze maken zelfs nog parels in je maag.Jim schreef:Als dat nog leeft, nee.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- collegavanerik
- Superposter
Ik heb het laatst nog geprobeerd, maar het kan me niet boeien, het blijft een hap zeewatersnot.Fish schreef:Dus geen oesters voor jou?Jim schreef:Ik geloof je, mijn eerste voorwaarde van vlees is dat het dood is als het op mijn bord ligt, verder heb ik niet teveel eisen.....
Geef mij maar een mosselpannetje, daar zit tenminste nog een beet aan.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Begrijp de ophef niet. In snacks als hamburgers en frikandellen zit ook paard of ponyvlees verwerkt. Heb in mijn jonge jaren in een frikandellenfabriek vakantiewerk gedaan en daar constateerde ik dat. Varkens en paardenvlees.
Het gaat er ook niet om dat het niet te eten is, het gaat erom dat het niet overeenkomt met de sticker.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- collegavanerik
- Superposter
Bonjour schreef:Het gaat er ook niet om dat het niet te eten is, het gaat erom dat het niet overeenkomt met de sticker.
Paardenslagers doen goede zaken met deze gratis reclame.
- vegan-revolution
- Superposter
Inderdaad, hoe langer hier over gediscussieerd wordt gaat het alleen nog maar over "welk soort vlees" en niet meer over "wel of geen vlees". Dus deze storm in een glas water is inderdaad gratis reclame voor vlees en leidt de aandacht af van welke nadelen er in algemene zin aan vlees (qua productie en qua consumptie) kleven.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Sterker nog: Wel of geen vlees is het topic helemaal niet.vegan-revolution schreef:Inderdaad, hoe langer hier over gediscussieerd wordt gaat het alleen nog maar over "welk soort vlees" en niet meer over "wel of geen vlees".
Onzin.Dus deze storm in een glas water is inderdaad gratis reclame voor vlees
Dat is als beweren dat de affaire met klevende gaspedalen bij Toyota enige tijd geleden gratis reclame voor autorijden was, omdat autorijden niet im frage werd gesteld.
Waar het om gaat is dat men niet het produkt verkoopt dat men zegt te verkopen.
Ik zie niet in hoe dat reclame voor iets of iemand is.
Te boek staan als oplichter/fraudeur (want daar hebben we het eigenlijk over), is voor niemand reclame.
"Leidt de aandacht af van..." Iets dat om te beginnen al niet de primaire focus van het onderwerp is.en leidt de aandacht af van welke nadelen er in algemene zin aan vlees (qua productie en qua consumptie) kleven.
Als het onderwerp zich focust op vlees, dan focust het zich niet op veganisme.
Net zo min als dat de gaspedalenkwestie van Toyota destijds zich focuste op fietsen.
Dat lijkt me elementaire logica.
Laatst gewijzigd door Jagang op 20 feb 2013 01:33, 7 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Nou en?Klikzoi schreef:Begrijp de ophef niet. In snacks als hamburgers en frikandellen zit ook paard of ponyvlees verwerkt. Heb in mijn jonge jaren in een frikandellenfabriek vakantiewerk gedaan en daar constateerde ik dat. Varkens en paardenvlees.
Verkoopt men frikandellen dan als "100% rundvlees"?
Waar het om gaat is of men verkoopt wat men zegt te verkopen, of tenminste geen leugens verspreidt over het eigen artikel.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- vegan-revolution
- Superposter
Het gaat hier wèl om een maatschappelijk neveneffect dat wel degelijk met het topic te maken heeft.Jagang schreef:Sterker nog: Wel of geen vlees is het topic helemaal niet.vegan-revolution schreef:Inderdaad, hoe langer hier over gediscussieerd wordt gaat het alleen nog maar over "welk soort vlees" en niet meer over "wel of geen vlees".
Dat is helemaal geen onzin. Zo kun je dat heel goed zien.Jagang schreef:Onzin.vegan-revolution schreef:Dus deze storm in een glas water is inderdaad gratis reclame voor vlees
Dat is als beweren dat de affaire met klevende gaspedalen bij Toyota enige tijd geleden gratis reclame voor autorijden was, omdat autorijden niet im frage werd gesteld.
Waar het hier om gaat is dat als er over een produktsoort (al is dat in relatie tot productfraude binnen de productsoort) gediscussieerd wordt (alsof het consumeren van die productsoort de gewoonste zaak van de wereld hoort te zijn) het wel degelijk reclame voor de produktsoort is.Jagang schreef:Waar het om gaat is dat men niet het produkt verkoopt dat men zegt te verkopen.
Ik zie niet in hoe dat reclame voor iets of iemand is.
Te boek staan als oplichter/fraudeur (want daar hebben we het eigenlijk over), is voor niemand reclame.
Ja, de logica is elementair, maar mist daarmee wel de essentie van een neveneffect van de maatschappelijke discussie over dit topic.Jagang schreef:"Leidt de aandacht af van..." Iets dat om te beginnen al niet de primaire focus van het onderwerp is.vegan-revolution schreef:en leidt de aandacht af van welke nadelen er in algemene zin aan vlees (qua productie en qua consumptie) kleven.
Als het onderwerp zich focust op vlees, dan focust het zich niet op veganisme.
Net zo min als dat de gaspedalenkwestie van Toyota destijds zich focuste op fietsen.
Dat lijkt me elementaire logica.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Hoezo gaat dit topic over wel of geen vlees eten?? Probeer je weer om een topic naar je hand te zetten?Inderdaad, hoe langer hier over gediscussieerd wordt gaat het alleen nog maar over "welk soort vlees" en niet meer over "wel of geen vlees".
In een uitzending van de Keuringsdienst van Waarde bleek dat frikadellen worden gemaakt van kip. Het zijn de laatste restjes vlees op het karkas die ze eraf halen. Ongeveer 25% is varkensvlees en 5% is paardenvlees.Begrijp de ophef niet. In snacks als hamburgers en frikandellen zit ook paard of ponyvlees verwerkt. Heb in mijn jonge jaren in een frikandellenfabriek vakantiewerk gedaan en daar constateerde ik dat. Varkens en paardenvlees.