Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Walibi en zijn islamitische bezoekers.

Bericht door Cluny »

Biddende islamieten in de nederlandse openbare ruimte zou verboden moeten worden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... rue+bidden" onclick="window.open(this.href);return false;
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Dinsizler schreef:Echt mensen met stijl zeg de freethinkers.... Wat een niveau.....
Jammer dat jij dat van jezelf niet kan zeggen. Maar misschien bedoelde je het tegengestelde.
Aangezien je moslim lijkt te zijn heb ik een vraag. Waar gaan die gebeden eigenlijk over?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Jim schreef:Ach, vooralsnog heb ik al je berichten nog gewoon goedgekeurd.
Dat kan ook anders........ :lol:
Ik dacht dat ik netjes en beleefd was :) je had het over rucksichloos wauwelen? Is dat met die zwartehond een goed voorbeeld? Of is dat onderbouwd wetenschappelijk bewezen freethinkers style ?
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Cluny schreef:Biddende islamieten in de nederlandse openbare ruimte zou verboden moeten worden.
Wat een walgelijke uitspraak. Sinds wanneer wil een vrijdenker de vrijheid van levensovertuiging beknotten. O ja, sinds het islam is want daar reageren sommige vrijdenkers op als het hondje van Pavlov.

Hoewel ikzelf niets met de islam of christendom te maken wil hebben gaat het mij niet aan om iemands vrijheid te beknotten, vooral niet omdat bidden toch vrij onschuldig is.

Zeg eens Cluny, hoe vaak ben jij zelf in je leven lastig gevallen vanwege iemands geloof, of is dit gedrag alleen maar een uitlaatklep om je frustraties te uiten, lekker makkelijk he, moslims treiteren en beledigen...
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het hangt van de visie op geloof in de publieke ruimte af.
That's all.
Mij stoort het niet.
In een open samenleving word je met van alles geconfronteerd, daar wen je aan.
Sloggi reclames storen mij ook niet.

Dit specifieke onderwerp vind ik een non-issue.
Een berichtje in de media met als gevolg reclame voor het pretpark. :?
Altijd handig in deze tijden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Cluny schreef:Biddende islamieten in de nederlandse openbare ruimte zou verboden moeten worden.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... rue+bidden" onclick="window.open(this.href);return false;
En daarna joden et een keppel, daarna christenen met een kruis, daarna de roodharigen, daarna lilliputters alles wat cluny stoort verbergen....... Cluny hoeveel biddenden moslims ben je tot nu toe tegengekomen? Struikel je veel over ze.....
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dinsizler schreef:
En daarna joden et een keppel, daarna christenen met een kruis, daarna de roodharigen, daarna lilliputters alles wat cluny stoort verbergen....... Cluny hoeveel biddenden moslims ben je tot nu toe tegengekomen? Struikel je veel over ze.....
Kan je niet lezen?
Ik schreef: Biddende islamieten in de nederlandse openbare ruimte zou verboden moeten worden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

Cluny schreef:
Dinsizler schreef:
Kan je niet lezen?
Ik schreef: Biddende islamieten in de nederlandse openbare ruimte zou verboden moeten worden.
O je haat is alleen gericht tegen moslims.... Freethinker
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

het is wel zo dat christenen en joden niet op een normale dag midden op straat of in de bijenkorf op straat vallen om te bidden. Kom je net met 180 aanrijden, heb je een moslim onder de wielen. Ff ANWB bellen...
Dus ergens is Cluny's selectie niet heel vreemd
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

En waarom Cluny onderbouw dat eens als een volwassen persoon?

Of kom je niet verder dan: "Cluny heeft een hekel aan de Islam en daarom heeft Cluny het recht om discriminrerende uitspraken te doen...."

Ik heb een hekel aan de islam, het christendom en alle vormen van godsgeloof. Maar dat is mijn pakkie aan, er is niets aan het bidden wat mijn vrijheden belemmert dus kan ik onmogelijk eisen dat andere mensen zich maar aan Karins ideeën aanpassen.

Maar Cluny ziet het anders, overal waar Cluny (een niet onderbouwde) aversie tegen heeft moet om die reden (ook weer niet onderbowut) maar verboden worden.
Disnsizler schreef:En daarna joden et een keppel, daarna christenen met een kruis, daarna de roodharigen, daarna lilliputters alles wat cluny stoort verbergen....... Cluny hoeveel biddenden moslims ben je tot nu toe tegengekomen? Struikel je veel over ze.....
Vind ik persoonlijk een sterk punt, maar reeëler is te zeggen dat Cluny het prototype is van een niet nadenkende xenofoob is die zonder enig onderbouwing mensen bepaalde grondrechten wil afnemen ten behoeve van zijn paranoïa ideeën over alles wat maar een beetje anders is als hij.

En Cluny, zou je eens in je leven iets willen onderbouwen, dan kan ik mijn idee dat jij een volkomen malloot bent misschien wel eens bijstellen....of blijf je bij korte slagzinnen en uitbraaksels die dit forum vervuilen?
I dare you God to challenge me. On these wild and stormy seas. A spirit spoke, a spirit cursed this ship. To dwell eternaly. Across the seven seas, she dwells eternally. Help me, join me. On my endless voyage.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Dinsizler schreef:O je haat is alleen gericht tegen moslims.... Freethinker
Ik vermoed dat Dinsizler echt geen enkel idee heeft wat een drogreden is.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Nou volgens mij werd er goed gereageerd op jouw uitspraak Cluny. Volgens mij weet jij niet wat onderbouwen is en blijf je je onzin maar uitbraken....
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

PietV. schreef:
Vilaine schreef:Ik vind het wel goed, dat moslims die willen bidden weggestopt worden. Het is ook geen gezicht als ze dat in het openbaar doen. De directie wil kennelijk niet, dat mensen zien, dat er ook moslims komen. Een uitvoering van het beleid dat geloof iets is voor achter de deur en uit het zicht.
Zal wel weer protest op komen en beschuldigingen van islamofobie.
Ik zou het presenteren als een attractie. Grote ramen en gewoon de tijd erbij zetten van de voorstelling.
Wouw wat een onderbouwd wetenschappelijk inzicht jullie boffen maar met zo een voorbeeld moderator.
karin
Forum fan

Bericht door karin »

Kijk Dinsizler, als jij vrijheid wil om te bidden ok, prima. Maar dan moet je niet zeuren als er andere mensen zijn die dit hilarisch vinden. Ik vind bidden ook hilarisch, praten met een onzichtbare vriend is voor mij iets wat kinderen doen. Dit verschil van inzicht moet je dan ook kunnen hebben.
Dinsizler
Geregelde verschijning

Bericht door Dinsizler »

karin schreef:Kijk Dinsizler, als jij vrijheid wil om te bidden ok, prima. Maar dan moet je niet zeuren als er andere mensen zijn die dit hilarisch vinden. Ik vind bidden ook hilarisch, praten met een onzichtbare vriend is voor mij iets wat kinderen doen. Dit verschil van inzicht moet je dan ook kunnen hebben.

Hoe zou u reageren op een bericht als herboven? Door een moderator notabene...... Is dit hilarisch bedoeld of kleinerend of verederend...
Plaats reactie