Stephan CREA schreef:
Ik kan me voorstellen als jullie heilig geloven dat evolutie het antwoord is op alles dan vind ik het vreemd dat op dit moment er nog zoveel haken en ogen zijn aan de gehele evolutie leer.
Er is niet één wetenschapper en niet één freethinker op dit forum, die een antwoord heeft op alles.
De haken en ogen zijn de reden, waarom we steeds nieuwsgierig blijven en verder willen leren.
Alleen de creationist heeft het absolute antwoord op al zijn vragen.
Hij hoeft niets meer te onderzoeken, want hij heeft voor zichzelf al het juiste antwoord.
Ben nu al een aardige tijd informatie van internet boeken enzovoort aan het opduikelen en ik val in de één na andere verbazing m.b.t. evolutie leer.
Als je zo weinig weet, als je ten toon spreidt, dan is dat ook logisch.
Ik was ook verbaasd, toen ik dit alles onder ogen kreeg en leerde.
Soms zit ik net zo hard lachend te lezen als jullie de Bijbel lezen.
En met mij vele anderen.
Deze uitspraak is wel wat mij verbaast
Wie zit je nu eigenlijk uit te lachen?
Waar ik nu juist van staat te kijken dat de site vrijdenken heet daaronder verstaan we ook religie en allerlei soorten gedachten enzovoort.
Als ik de bovenstaande reacties van jullie lees zijn jullie allemaal van mening dat het afgeschaft zou moeten worden die refo scholen en dat eigenlijk evolutie bijna gedwongen opgedragen moet worden aan alle kinderen.
Heb je deze reactie gelezen?
Blues-Bob schreef:
Spijker op de kop. Bijzonder onderwijs hoort niet in te houden onderwijs in een specifieke mening, maar onderwijs met behulp van methodieken en middelen die relevant zijn en effect hebben, tov openbaar onderwijs.
Onderdeel van elk onderwijs, moet zijn het leren vormen en verantwoorden van een mening, niet het leren van een mening. Ik word hier verdrietig van...
Dit onderschrijf ik volledig.
Een kind hoort op school kennis op te doen.
Te leren wat evolutie inhoudt en ook wat creationisme inhoudt.
En dat zonder het voorkouwen van een mening.
Dat doet het kind zelf wel, als het alle gegevens in de goede proporties op een rijtje heeft staan.
Hij zal zelf concluderen, wat het meest logische is om aan te nemen.
Ik vind het jammer dat jullie je niet in andere schoenen kunnen verplaatsen en alleen blijven hameren op evolutie..
Bijna alle geloofsafvalligen op dit forum hebben ooit in jouw schoenen gestaan.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.