10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus
Moderator: Moderators
Re: 10 redenen om atheïst te worden door Jaap Marinus
True, en ik heb te weinig tijd om er nog veel meer aandacht aan te besteden, het einde van dit semester komt eraan en er ligt genoeg werk op me te wachten.Krautsjo schreef:Told you so
Ik nodig John uit om hier naar toe te komenJohanT schreef: Pas erop he? no true scotsman fallacy waar je je aan schuldig maakt. Pas erop dat ze je daar niet op pakken, dat zou namelijk heel slecht zijn van de atheïst. Deze onwaarheden verspreiden, foei!
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
John heeft gezegd dat hij hier al eerder is geweest, dus hij is geen onbekende.
In zijn doen en laten komt hij heel bekend voor. Hij heeft eigenlijk steeds dezelfde boodschap. Evolutie is een leugen en atheïsme is ook een geloof. En dat verkondigt hij dus op atheisme.eu, op dit blog en dat zal ook hier het geval geweest zijn. Vast patroon en de omstanders maar argumenten aandragen en hem proberen te overtuigen. Wat uiteraard in de richting van hem zinloos is.JohanT schreef:John heeft gezegd dat hij hier al eerder is geweest, dus hij is geen onbekende.
Vooral gezien het feit dat er in zijn ogen geen argumenten worden aangedragen en hij continu met bewijzen komt. De laatste keer dat ik het checkte, was schreeuwen dat er bewijs is, geen op zichzelf staand bewijs...
Maar deze discussie loopt al dood, het blijft herhalen wat er reeds gezegd is en ik kan praten wat ik wil, maar het dringt inderdaad niet door...
Maar deze discussie loopt al dood, het blijft herhalen wat er reeds gezegd is en ik kan praten wat ik wil, maar het dringt inderdaad niet door...
Na twee reacties van zijn kant, met hetzelfde commentaar ben ik dus gestopt. Hij zal als newborn theïst ontzettend gelukkig zijn met het plaatsen van geen bewijs en de argumenten van anderen af doen als leugens. Maar het is in dit geval verspilde moeite. Daar kwam ik dus achter na enige voorstudie. De tip van Krautsjo was handig.JohanT schreef:Vooral gezien het feit dat er in zijn ogen geen argumenten worden aangedragen en hij continu met bewijzen komt. De laatste keer dat ik het checkte, was schreeuwen dat er bewijs is, geen op zichzelf staand bewijs...
De tip was zeker handig, toch hoopte ik op iets meer van zijn kant. Maar mijn laatste reactie is ook geplaatst, mede doordat ik het hier te druk heb om weer 9 kantjes in word te bewerken.
Als het nog enige meerwaarde had... Maar nee.
Als het nog enige meerwaarde had... Maar nee.
Nu heeft John weer gereageerd, en ik moet mezelf toch inhouden om niet erop in te gaan. Sommige mensen hebben echt een bord voor de kop. Al zou het bewijs naakt voor hem dansen, zou het niet geaccepteerd worden...
Het is verleidelijk. Vraag me trouwens af, waarom de twee theologen zich zo stil houden. Ze zijn tenslotte degenen die de artikelen plaatsen.JohanT schreef:Nu heeft John weer gereageerd, en ik moet mezelf toch inhouden om niet erop in te gaan. Sommige mensen hebben echt een bord voor de kop. Al zou het bewijs naakt voor hem dansen, zou het niet geaccepteerd worden...
Ik ben er hier ook mee gestopt, we hebben Jaap Marinus zijn blog nu wel genoeg bezocht. 
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja, ze moeten nu maar even hier naar toe komen met zijn allen. John kan dan een topic maken: " Theïsme is ook maar een geloof". Het is ook gemakkelijker blokkwoten hier.Fish schreef:Ik ben er hier ook mee gestopt, we hebben Jaap Marinus zijn blog nu wel genoeg bezocht.
Ja, vooral dat laatste is erg vervelend. Daarom kopiëerde ik alles eerst naar word.
En dan nog af en toe niet goed quoten... Schaamte alom, als programmeur...
John blijft erbij dat het atheïsme ook maar een geloof is, maar ziet geen noodzaak dat hier te verdedigen.
Eerlijk gezegd ben ik er niet heel rouwig om als hij hier niet meer komt.
John blijft erbij dat het atheïsme ook maar een geloof is, maar ziet geen noodzaak dat hier te verdedigen.
Eerlijk gezegd ben ik er niet heel rouwig om als hij hier niet meer komt.
Gelukkig ben ik niet de enigste. Doe je dit [ in plaats van <. En zit je met de gebakken peren. Een correctie is niet meer mogelijk. Zit je echt opgescheept met de mening van een ander.JohanT schreef:Ja, vooral dat laatste is erg vervelend. Daarom kopiëerde ik alles eerst naar word.
Misschien een kleine bump, maar de discussie is nog steeds gaande. Die John is wel een volhardend persoon...
Hoewel ik er al lang uit ben, zag ik dat de URL automatisch wordt aangevuld. Vandaar dat ik keek.
Een woord: wow...
Hoewel ik er al lang uit ben, zag ik dat de URL automatisch wordt aangevuld. Vandaar dat ik keek.
Een woord: wow...