Jim, ik ben een leek, maar hoe zit dat dan met 4 season banden? Ik kan met mijn banden behoorlijk driften als er een pak sneeuw ligt! Ik baal dan altijd een beetje van de mensen die voor mij rijden. Maar ik kan dan weer wel mn auto instellen op 2 wheel drive, automatische 4 wheel drive, vaste 4 wheel drive en vaste 4 wheel drive in een lagere gearing. Dat scheelt ook wel denk ik!Jim schreef:Prima, probleem opgelost.
Onthoud je even dat winterbanden pas onder de 10 graden effect gaan hebben en boven de 15 graden exceptioneel slijten?
En dat winterbanden met minder dan 4 mm profiel zich gedragen als gewone zomerbanden?
Al is dat dan met meer lawaai.![]()
Het heten dan ook niet voor niets winterbanden.
Winterbanden via internet
Moderator: Moderators
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: Winterbanden via internet
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
All seasons zijn leuk in Nederland, maar als je in de winter bijv. naar Duitsland rijdt, dan moet je toch "echte" winterbanden monteren, op straffe van een boete.
Qua samenstelling zijn het echte compromisbandjes.
Zachter dan zomerbanden, harder dan winterbanden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
-
Jinny
Jagang geeft het antwoord al.
All season mag wel in DL, maar dan in comby met sneeketten.
All season mag wel in DL, maar dan in comby met sneeketten.
- BadAssChick
- Ervaren pen
tis dan maar goed dat ik nooit naar duitsland hoef...pfffJagang schreef:All seasons zijn leuk in Nederland, maar als je in de winter bijv. naar Duitsland rijdt, dan moet je toch "echte" winterbanden monteren, op straffe van een boete.
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- windsurfer
- Diehard
IK ga ook niet op wintersport en rij al jaren door op all seasons. Winterbanden in Nederland, ik weet het niet hoor. Lijkt mij persoonlijk niet nodig.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
-
Jinny
Hier op de binnenwegen tijdens de koolcampagne zijn ze wel degelijk nuttig soms.
Tegenwoordig moeten de boeren de weg 'schoon' houden, maar tot voor enkele jaren terug reed je door een laag bagger van een cm of 5 tot 10.
Dan doen zomerbandjes niet zoveel hoor.
Tegenwoordig moeten de boeren de weg 'schoon' houden, maar tot voor enkele jaren terug reed je door een laag bagger van een cm of 5 tot 10.
Dan doen zomerbandjes niet zoveel hoor.
-
PipoMaatje
Ik stel voor eens op http://www.xxxxxxxxxx.xx" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken. Toen ik mijn winterbanden daar had aangeschaft, werden de banden gratis gebalanceerd en gemonteerd. Ze hebben zowel nieuwe banden als gebruikte banden. Voor mij geen seizoensbandjes meer. Winterbanden zijn op deze manier zeer betaalbaar.
Leuk, maar linkjes met reclame, hoe goed bedoeld ook in de eerste posting wordt hier niet gewaardeerd.
Jim
Leuk, maar linkjes met reclame, hoe goed bedoeld ook in de eerste posting wordt hier niet gewaardeerd.
Jim