Wiet pas
Moderator: Moderators
Re: Wiet pas
Je begrijpt het echt niet lijkt mij.
Het droogleggen vd coffieshops dmv het wietpasje heeft als neveneffect dat de criminaliteit de drug weer gaan verkopen aan de buitenlanders.
Nederland heeft de minste kosten aan drug tov de rest vd westerse wereld.
De Fransen, Belgen en Duitsers komen evengoed wel, omdat men daar nog de 18de eeuwse gedachte hanteert dat dat wat je verbied en met strenge straffen sanctioneert daarna ook niet meer bestaat.
Voordat je dus hier een werkend systeem om zeep helpt zul je er eerst voor moeten zorgen dat de buitenlanders niet meer hier heen hoeven .
Ofwel het beleid daar moet veranderen, dat heeft vele malen meer effect dan een wietpas hier.
Symptoombestrijding noemt men het ook wel, de oorzaak wordt niet aangepakt.
En nee, ik ga geen wietpas aanvragen, ik rook die zooi niet, maar een vriend wel en heel soms neem ik als cadeautje wat voor hem mee.
Zoals hij soms een flesje goede port meeneemt voor mij.
Maar ik ben bang dat je het niet begrijpt. (of begrijpen wil)
Het droogleggen vd coffieshops dmv het wietpasje heeft als neveneffect dat de criminaliteit de drug weer gaan verkopen aan de buitenlanders.
De Fransen, Belgen en Duitsers komen evengoed wel, omdat men daar nog de 18de eeuwse gedachte hanteert dat dat wat je verbied en met strenge straffen sanctioneert daarna ook niet meer bestaat.
Voordat je dus hier een werkend systeem om zeep helpt zul je er eerst voor moeten zorgen dat de buitenlanders niet meer hier heen hoeven .
Ofwel het beleid daar moet veranderen, dat heeft vele malen meer effect dan een wietpas hier.
En nee, ik ga geen wietpas aanvragen, ik rook die zooi niet, maar een vriend wel en heel soms neem ik als cadeautje wat voor hem mee.
Maar ik ben bang dat je het niet begrijpt. (of begrijpen wil)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Op het feit dat je dit:Cactus schreef:Ja, en waarop baseer je dan dat ik dat niet doe?Peter van Velzen schreef:Cactus, begrijpend lezen is wel toegestaan hoor.
Dan zie je misschien ook wat een ander probeert te zeggen. . .
Beantwoordde met dit:Ik schreef:Bedenk: Hoe meer je verbied, des te meer misdaad er zal zijn.
Dus: verbied alleen het tegen hun wil schade toebrengen aan anderen
niet het faciliteren van een wellicht ongezonde levenstijl
Cactus schreef:Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen schreef: Op het feit dat je dit:Beantwoordde met dit:Ik schreef:Bedenk: Hoe meer je verbied, des te meer misdaad er zal zijn.
Dus: verbied alleen het tegen hun wil schade toebrengen aan anderen
niet het faciliteren van een wellicht ongezonde levenstijl
Cactus schreef:Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen.
Je schreef duidelijk: Hoe meer je verbied, des te meer misdaad er zal zijn
Daarop gaf ik dus mijn antwoord. Verder zoals ik al tig keren uitlegde: Er wordt helemaal niets verboden!
Waar het hier over gaat is een simpel wietpasje en dan kan je je helemaal suf blowen.
Waarom halen jullie dat verbod erbij? Daarvan is totaal geen sprake.
Ik blijf erbij dat de overheid bepaalde regels en voorschriften uitvaardigt en dat het niet aan een stelletje wietgebruikers is om die niet op te volgen. Nog even en dan zijn we hier net zover gezakt als in Mexico City. Ook daar maken de drugsbaronnen de dienst uit.
Het is heel eenvoudig; de gezondheidsrisico’s die drugs met zich meebrengen los je niet op met juridische maatregelen (lees bv; pasjes), dat blijkt, reguleren en onder volksgezondheid brengen is effectiever.
Logisch lijkt me.
Logisch lijkt me.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Ik denk dat jij het niet begrijpt Jim! Als je een wietpasje aanvraagt dan worden er helemaal geen coffeeshops drooggelegd. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen?Jim schreef: Je begrijpt het echt niet lijkt mij.
Die buitenlanders moeten dan maar in eigen land die zooi kopen. Punt uit! Wat hebben wij met die buitenlandse druggies te maken?
Nou, laten wij dan ook maar die 18de eeuwse gedachten gaan hanteren want het heeft wel tot gevolg dat die Fransen, Belgen en Duitsers hier komen shoppen. Dus effect heeft het zeker.
Nee Jim , het beleid HIER zal moeten veranderen. Het strengere beleid in het buitenland heeft zeker een positief effect voor die landen maar voor ons is het een enorme overlast rond die drugsholen.Jim schreef:Voordat je dus hier een werkend systeem om zeep helpt zul je er eerst voor moeten zorgen dat de buitenlanders niet meer hier heen hoeven .
Je zal voor je vriend dan wel zelf ook zo'n wietpasje moeten aanvragen anders kan je dat spul ook niet meer legaal kopen.

In de EU zullen we zeker voor het drugsbeleid eensluidende wetten en regels moeten hebben anders wordt het dweilen met de kraan open.
Als ik jullie redenatie volg dan moeten harddrugs ook maar vrij verkrijgbaar worden.Immers: Verbieden leidt tot criminaliteit.
"Jim schreef:Maar ik ben bang dat je het niet begrijpt. (of begrijpen wil)
Dat is wederzijds.
Je bent zeker vergeten dat lang vóórdat het wietpasje werd ingevoerd er enorm veel illegaal wiet wordt verbouwd op de gekste en hoogst gevaarlijke plaatsen. Electriciteit wordt illegaal afgetapt om de benodige lampen te laten branden. Er is ook al vaak brand uitgebroken in woningen. Kijk , Jim, zó kan iedereen goedkope wiet verbouwen! Electriciteit jatten, woningen huren van mensen die hun nog niet verkochte woning tijdelijk verhuren, de boel daar slopen en enorme schade aanrichten en de eigenaren laten opdraaien voor de schade. Lekker goedkope wiet op andermans kosten. En dan heb ik het nog niet over die wiethandelaren en hun onderlinge oorlogen waarbij schietpartijen en doden orde van de dag zijn.
Precies!Cactus schreef: Je bent zeker vergeten dat lang vóórdat het wietpasje werd ingevoerd er enorm veel illegaal wiet wordt verbouwd op de gekste en hoogst gevaarlijke plaatsen. Electriciteit wordt illegaal afgetapt om de benodige lampen te laten branden. Er is ook al vaak brand uitgebroken in woningen. Kijk , Jim, zó kan iedereen goedkope wiet verbouwen! Electriciteit jatten, woningen huren van mensen die hun nog niet verkochte woning tijdelijk verhuren, de boel daar slopen en enorme schade aanrichten en de eigenaren laten opdraaien voor de schade. Lekker goedkope wiet op andermans kosten. En dan heb ik het nog niet over die wiethandelaren en hun onderlinge oorlogen waarbij schietpartijen en doden orde van de dag zijn.
Bovenstaande is echter een gevolg van de illegale status van cannabis, niet van cannabis zelf.
Deze problemen los je op door regulering.
En wat is de oplossing Cactus?
Wat mij betreft komt de wietproductie vrij en desgewenst in overheidshanden.
En de verkoop ook.
Mensen gebruiken het, illegaal of niet.
Wat dat aangaat was mijn vergelijk met de Amerikaanse drooglegging on topic en actueel.
Door het pasjessysteem zullen de buitenlanders het van criminelen gaan afnemen.
En die criminelen zullen er een dikke boterham aan gaan verdienen.
Ik begrijp het verhaal wel degelijk, jij vergeet domweg enkele zaken te overdenken.
En de verkoop ook.
Wat dat aangaat was mijn vergelijk met de Amerikaanse drooglegging on topic en actueel.
Ik begrijp het verhaal wel degelijk, jij vergeet domweg enkele zaken te overdenken.
En waarom mag het dan gewoon verkocht worden in die coffeeshops? Zelfs met een wietpasje kan iedere Nederlander het kopen. Waarom dan die illegale gevaarlijke teelt die meestal gepaard gaat met het stelen van electriciteit en vernieling van andermans eigendommen bij verhuur van een woning.Fenomeen schreef:Precies!Cactus schreef: Je bent zeker vergeten dat lang vóórdat het wietpasje werd ingevoerd er enorm veel illegaal wiet wordt verbouwd op de gekste en hoogst gevaarlijke plaatsen. Electriciteit wordt illegaal afgetapt om de benodige lampen te laten branden. Er is ook al vaak brand uitgebroken in woningen. Kijk , Jim, zó kan iedereen goedkope wiet verbouwen! Electriciteit jatten, woningen huren van mensen die hun nog niet verkochte woning tijdelijk verhuren, de boel daar slopen en enorme schade aanrichten en de eigenaren laten opdraaien voor de schade. Lekker goedkope wiet op andermans kosten. En dan heb ik het nog niet over die wiethandelaren en hun onderlinge oorlogen waarbij schietpartijen en doden orde van de dag zijn.
Bovenstaande is echter een gevolg van de illegale status van cannabis, niet van cannabis zelf.
Deze problemen los je op door regulering.
Mjaah, weet je wat het is, Cactus.
Op die vragen kan ik wel antwoord geven, tegelijkertijd tonen ze aan dat je de materie van dit topic duidelijk niet overziet.
Er is al eerder antwoord op gegeven, mensen leggen hun keuzes uit en verduidelijken maar jij lijkt er niets mee te kunnen/willen.
Op een gegeven moment houdt het dan gewoon op.
Op die vragen kan ik wel antwoord geven, tegelijkertijd tonen ze aan dat je de materie van dit topic duidelijk niet overziet.
Er is al eerder antwoord op gegeven, mensen leggen hun keuzes uit en verduidelijken maar jij lijkt er niets mee te kunnen/willen.
Oplossing? Gewoon die pasjes handhaven voor Nederlanders en als er illegale straathandel komt die dealers oppakken en 20 jaar opbergen.Jim schreef:En wat is de oplossing Cactus?
En de verkoop ook.
Als jij zo redeneert over vrije wiet dan moet je ook achter vrije harddrugs staan. Want ook dat gevaarlijk verslavende spul heeft al honderdduizenden slachtoffers geëist en levens verwoest. Voor het benodigde geld wordt geroofd en gemoord. Dus maar lekker legaal maken? Iedere verslaafde een gratis OD en binnen enkele jaren zijn we van het probleem af.
Nee Jim . die drooglegging verbood de handel in sterke drank. Die wietpasjes niet. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen ? Die wietdealers moeten hun handel dan meer verplaatsen naar België, Frankrijk en Duitsland. Nederlanders kunnen dan gewoon hun stuff legaal met een pasje kopen. Wij moeten niet willen dat jan en alleman hierheen komt om wiet te kopen. Niemand kan mij doen geloven dat de opbrengst van al die illegale wietplantages naar die Coffeeshops ging en gaat. Er wordt gegarandeerd ook nu al lang gedealed op straat tegen lagere prijzen dan die in coffeeshops en dat kan alleen door het illegaal aftappen van electriciteit op kosten van de gemeenschap. Die criminelen doen al lang zaken met die
buitenlanders.En ja, zo kan ik het ook goedkoop leveren.
Nu vergeet ik natuurlijk weer domweg om bepaalde zaken te overdenken. What's new?
So be it! Goeiedag allemaal! Ik ga belangrijker dingen doen. Eerst Spanje-Italie.Fenomeen schreef:Mjaah, weet je wat het is, Cactus.
Oh ja het is voetbal, een uitstekend moment om boodschappen te gaan doen.
Voor de voetballiefhebbers; veel kijkplezier!

Voor de voetballiefhebbers; veel kijkplezier!
- Peter van Velzen
- Site Admin
Inderdaad, maar direct daarna:Cactus schreef:Je schreef duidelijk: Hoe meer je verbied, des te meer misdaad er zal zijn
Dit rechtvaardigt op geen enkele manier:Ik schreef:verbied alleen het tegen hun wil schade toebrengen aan anderen
Ben je dislectisch of zo?Cactus schreef:Dus je mag niet verbieden te stelen, verkrachten, roofovervallen plegen etc want anders zal de misdaad toenemen.
Kun je niet verder lezen dan één zin?
Of besef je soms niet dan Stelen, verkrachten en roofovervallen plegen, schade toebrengt aan anderen?
Ik wens u alle goeds
Feit blijft dat coffeeshops hun deuren moeten sluiten indien ze geen cannabis meer mogen verkopen aan buitenlanders. Die zullen wegblijven en de cannabis in eigen land via eenzelfde ondergrondse scene weer aanschaffen. Het loont immers niet meer om helemaal naar Nederland te reizen voor de goedkopere 'legale' cannabis.
Wanneer nederlandse klanten weigeren om als drugsgebruiker geregistreert te staan zal dit de onvermijdelijke doodsteek geven aan coffeeshophouders. De shops zullen verdwijnen en de handel zal ondergronds verder gaan.
Dat is ook de onderliggende doelstelling om de coffeeshop uit het straatbeeld te halen.
Wanneer nederlandse klanten weigeren om als drugsgebruiker geregistreert te staan zal dit de onvermijdelijke doodsteek geven aan coffeeshophouders. De shops zullen verdwijnen en de handel zal ondergronds verder gaan.
Dat is ook de onderliggende doelstelling om de coffeeshop uit het straatbeeld te halen.
Je hebt het zeker over dyslectisch ! Moeilijk woord he? Nee, maar mag ik jou die vraag stellen?Peter van Velzen schreef:
Ben je dislectisch of zo?
Kun je niet verder lezen dan één zin?
Of besef je soms niet dan Stelen, verkrachten en roofovervallen plegen, schade toebrengt aan anderen?
Het stelen van electriciteit, het levensgevaarlijke gedrag na blowen, de wietbenden criminaliteit en toch altijd aanwezige overlast op straat door dealen zijn wel degelijk overlast en schade voor derden. Maar ook dat schijnt niet door te dringen bij wietpasjeshaters. Al deze problemen en ellende hebben niets met de invoering van dat wietpasje te maken want die overlast is er al vele jaren omdat door het watjesbeleid buitenlanders Nederland als het wiet en drugs paradijs beschouwen. Je hebt kunnen lezen dat de bestrijding en opsporing van de wietteelt en dealen miljarden kost! Geen schade aan anderen? komaan, probeer eens objectief te zijn.