homoseksuele christen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: homoseksuele christen

Bericht door Rereformed »

sytze schreef:Ik denk dat veel christelijke homoseksuelen in een soort 2 strijd leven. aan de ene kant een indoctrinatie van religie en anderzijds het homo zijn.
@Delano
Hoe zo'n homo het allemaal beleeft wordt prachtig beschreven in de autobiografie van Raphaël Creemers, Rammelend van de huidhonger genaamd. De man heeft een internetsite via welke je het boek kunt bestellen.
Deze homofiele persoon kwam ooit tot bekering en in de 12 jaar die volgden ging hij trouwen, kreeg hij kinderen en werd hij directeur van de grootste evangelische ex-gay organisatie in Europa en kreeg hij via de EO zelfs TV-bekendheid.
Later koos deze man opnieuw voor zijn homofiele identiteit.
In zo'n biografie zie je goed hoe groot de tweestrijd is en hoezeer psychosociale zaken een hoofdrol spelen.
Born OK the first time
aton

Bericht door aton »

Storm schreef: @Anton,
Als David en Salomo geleefd hebben zou het ook heel goed 20 vrouwen geweest kunnen zijn,wat in het midden-oosten toch wel voorkwam en komt. Doet niets af met wat ik bedoelde te zeggen.
@Strumpf, er is wel degelijk een verschil tussen honderden vrouwen en twintig. De eerste ' schatting ' laat machtige koningen uit een groot rijk vermoeden. De laatse ' schatting ' kan gaan over een stamhoofd.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

@Anton,

Ja er is een verschil tussen 20 en 100 vrouwen, je hebt gelijk... :wink:
Maar als ze koning waren. :)

Genieten van sex of je schuldig voelen blijft hetzelfde.

Maar we dwalen af van homoseksuele christenen, en gelukkig groeit de openheid ook binnen de kerken. Het mag sneller gaan w.m.b.in orthodoxe en evangelische kringen wordt acceptatie vaak gelijk gesteld met niet "praktiseren" en dat is enorm moeilijk voor homoseksuele christenen die daar vertoeven.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
aton

Bericht door aton »

Storm schreef:@Anton,

Ja er is een verschil tussen 20 en 100 vrouwen, je hebt gelijk... :wink:
Maar als ze koning waren. :)
100 vrouwen @ Strumpf ? Je hebt het over HONDERDEN vrouwen.
Storm
Bevlogen

Bericht door Storm »

Misschien ben ik een sok maar ik lees wat er staat; 700 vrouwen en 300 bijvrouwen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salomo" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt me ook erg veel. :)

Maar misschien kun je daar een ander topic voor openen, de mythe over de vele vrouwen van de geitenhoeders.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
aton

Bericht door aton »

Storm schreef:Misschien ben ik een sok maar ik lees wat er staat; 700 vrouwen en 300 bijvrouwen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salomo" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me ook erg veel. :)
Mij ook. Zo zie je maar hoe men de indruk wou wekken dat Salomon een groot koning was over een machtig rijk, terwijl hij niet meer was dan een stamhoofd en locaal warlord.
Maar misschien kun je daar een ander topic voor openen, de mythe over de vele vrouwen van de geitenhoeders.
Moet je dan daar niet over beginnen he ! Hou je ten minste on topic verdorie. :lol:
Raymond

Bericht door Raymond »

homoseksuele christen - kan dat?

Ik kom op een forum waar homo's komen met een christelijke achtergrond - sommigen daarvan nog steeds gelovig en anderen ontgoocheld.

Zelf heb ik een achtergrond als Jehovah's Getuige, deze heb ik gedwongen verlaten omdat die achtergrond nu eenmaal niet samengaat met een homoseksuele relatie.

Lange tijd het gesprek gezocht met orthodoxe (fundamentalistische) christenen, maar steeds opnieuw ervaren dat er weinig ruimte is voor dialoog. Ook niet als je een grondige exegese aanbiedt van bijbelteksten als Leviticus 18:22 20:13, Genesis 19, Romeinen 1:26, 27, 1 Kor 6:9,10, 1 Tim 1:10.

Inmiddels focus ik me niet meer zo sterk op dit soort gesprekken, als men niet bereidt is om de mens te zien achter de homo/lesbienne dan heeft een gesprek gewoon geen zin en bestaat er alleen maar afwijzing op grond van een bepaalde bijbelinterpretatie.

Ben ik zelf nog een 'gelovig christen'? Het hangt ervan af wat men onder die term verstaat. Geloven heeft in ieder geval voor mij niets te maken met domweg aannemen van zaken die je niet kunt bewijzen.

Voor mij is geloof een 'object of ultimate concern' zoals Paul Tillich het beschrijft. Het gaat daarbij dus op iets waar je uiteindelijk betrokken op bent. Ik geloof zelf in de uiteindelijke waarde van sociale gerechtigheid, compassie en liefde. En deze waarden krijgen voor mij een gezicht in het beeld 'God'. God als metafoor voor alles waar ik uiteindelijk op betrokken ben.
'Follow your bliss' - Joseph Campbell
Wormpje
Forum fan

Bericht door Wormpje »

Christen-en homozijn verenigen lijkt me een vreemde daad/een daad van zelfhaat. De Heere is niet lief over homo's, is het dan niet zoiets als een jood die op Hitler stemt? Alleen in de extreem liberale kerken kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar eerlijk gezegd niet bij een kerk waar de bijber een zeer belangrijke grondslag vormt.
Plaats reactie